![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
![]()
Sen kannen pitäis olla melko tiivis ja kaasariin se ei pääse, kokeile: peset ensin sen kotelon kunnolla kaikesta shaissesta ja sitten laitat yläraja-merkkiin asti siihen moottoriöljyä ja kansi kiinni ja kallistelemaan (siis käsissä), jos ei valu sun mielestä tarpeeksi kallistettuasi sitä, se toimii ja silloin ainakin itse jättäisin sen siihen kaasarin päälle....
__________________
Killing time is not murder |
#127
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei oikein mahu tuloputkea laittamaan tuohon pönttöön jos sisuskalut pysyy vakiona mutta katotaan, tutkitaan nyt vielä ![]() |
#128
|
||||
|
||||
![]()
Näpertelyä, näpertelyä... Tuli tojon mekaaninen purettua osiin ja putsattua enimmät ruosteet osista samalla kun noita
muutamia pisteosiakin hieroin. Vinssin kuoreen tekasin kierteet tuota huohotusta varten, katotaan tuleeko nylonputkella vai kumiletkulla mutta onpahan nyt liittimelle paikka valmiina. Sitten brakeclean kylvyn kautta osiin väriä pintaan että on mukava kasata ens viikolla kun uudet stefat tulee ![]() Kytkinmenkäyttövivustoa rungon puolelle tuli putsailtua kans ja maalia pintaan. Samalla hoitu keulan iskaritornitkin. Jos sitä huomenna kattelis vaikka tuota kaasarin ilmansuodatintsydeemiä tarkemmin. |
#129
|
||||
|
||||
![]()
Tänään meni päivä kaikkea muuta puuhastellessa niin ei ehtiny kuin tunnin kävästä suunnittelemassa tallissa.
Pulttasin keulan iskaritornit paikoilleen ja kytkimen käyttövivuston laatikon ja rungon väliin. Samalla jopa tuuppasin vassut käyttöakselin niveleen liukasteeks. On se vain mukava pulttailla noita puhtaita ja vastamaalattuja osia paikoilleen ![]() Ilmanputsaria tuossa purin ja suunnittelin, ei keksinyt miten snorkkelin sais tuohon vakio pönttöön kytkettyä jos jättää öljykylpyseks eli ei muuta kuin osiks, sisukset ulos ja turhat kiinnikkeet veke. Aika sopivasti mahtuu paperisuodatintsydeemi sisälle, vielä paremmin jos vaihtaa puoli tuumaa matalamman filtterin, mutta pelaa noinkin. Nyt sitten pitää korjata ruostereiät, tiivistää paperisuodatintsydeemi kotelon sisälle, tekasta snorkkelille liitäntä, tiivistää kotelon pohja vesitiiviiks ja tekasta kotelolle kiinnike koneeseen kiinnitystä varten. Niin ja sitten vielä putsaus ja maalaus. Hirveetä hierontaa ![]() |
#130
|
|||
|
|||
![]()
Hieno auto ja hienoo jälkee.
|
#131
|
||||
|
||||
![]()
No ny on vinssin stefat vaihdettu uusiin ja vinssi kasattu, ei tartte ruosteisen möykyn kans askarrella
![]() Kunhan Jazin tankki tulee ameriikasta niin pääsee tuolle paikkaa suunnittelemaan... Niin ja rautaa pittää hommata petiä varten. Huomenna tuon ilmaputsarin kimppuun jos vain illasta on aikaa. |
#132
|
||||
|
||||
![]()
No katotaan nyt mitä tästä tulee
![]() |
#133
|
||||
|
||||
![]()
Nyperrys jatkuu... Ilmanputsari ois nyt putsattu
![]() snorkkelin liitännän putkelle kolo ja ite koteloon turattu snorkkelille liittymä. Putsatessa löytyi pari ruostereikää, ne jos paikkais huomenna, asentas sen paperisuodattimen kotelon sisälle ja kehittelis tiivisteet tuohon kanteen jossain vaiheessa niin sehän olis maalaus kunnossa... Jaa no pitänee tuo keskipultti vaihtaa myös fiksumpaan... |
#134
|
||||
|
||||
![]()
Tänään postipoika kantoi vihdoin pihaan tuon Jazin tankin niin pitihän se illasta käydä ns. old school 3D mallintamassa
![]() Tässä eka versio, valkoinen kanisteri esittää hytikkasäiliötä luokkaa >40L, baffilaatikko vielä tilaamatta olevaa alumiinisyyläriä: Tämän version hyvät puolet: - painopiste alempana kuin toisessa versiossa koska esim. bensatankki runkopalkkien alareunan tasalla - vinssi ehkä paremmin suojassa - muuta? Huonot puolet: - vinssin kardaanin kulma aika raju? - muuta? Tässä toinen versio, tankin pohja jne. nostettu runkopalkkien yläreunan tasolle, vinssi ja akut vaihtanu paikkaa: Tämän hyvät puolet: - vinssin kardaanin kulma hyvä - vinssin kardaani hyvin takakardaanin 'suojissa' - muuta? Huonot puolet: - painopiste vähän ylempänä - muuta huonoa? Näillä näkyminen pitänee valita tuo jäljempi vaihtoehto ja alottaa osien sovittelu lopullisille paikoilleen tankin kiinnityksestä ja vinssipedistä niin eiköhän nuo löydä paikkansa. Jos vihdoin huomenna sais tekastua tuon putsarin kotelon loppuun niin pääsis tankin kiinnityksiä tekemään... |
#135
|
|||
|
|||
![]()
Minkä tojotan vinssi tuo on,eikö kartaani oo yleensä toisella reunalla.Vai saako tuon matoruuvin
käännettyä. |
#136
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eli peilikuva matoruuvin suhteen, päätylaipat on minusta samat ja pääakselin 'hammasratas' on suoralla hampaalla eli matoruuvi pitäs pystyä olemaan kummin päin vain. Toyota-miehet varmaan korjaa jos olen väärässä. |
#137
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#138
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuosa kannattas olla vinssi ensimmäisten kuvien kohasa kasattuna "toisinpäin", eli matoruuvi toiseen suuntaan ja toiselle puolelle käänettynä? Tulis kartaani keskelle autoa ja suorempaan.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#139
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
onko vinssi apparin vai kuskin puolella (en nyt keksi mitään merkitystä onko kumman puolella?) ja onko bensatankki runkopalkkien välissä vai ei (minimi vaikutus painopisteeseen?) joten voi olla että päädyn sijottelemaan kamat kakkos vaihtoehdon mukaan. |
#140
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Saako vinssin niin että vois vetää molempiin suuntiin? Viimeksi muokannut slipoveri : 17.01.2015 19:16 |
#141
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
laittaa pylpyrän/rissapyörän takapuskuriin ja sen kautta vetää narun eteen niin voi edestä vetää normaalisti ja taakse kun laittaa pylpyrän naruun ja keulassa naru kiinni esim. vetopisteessä niin voi vetää taaksepäin mutta se ei ainakaan meikän kokemuksella oo ollu kauheen toimiva viritelmä, hermot tahtoo mennä touhutessa ![]() Tähän tulee kuitenkin hytikkavinssi eteen (ComeUpin HV-10:iä katellu, joskos olis tarpeeks nopea ja vahva tähän vehkeeseen?). |
#142
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on nyperrys loppu vähäks aikaa, putsari on maalia ja kannen tiivistettä vaille valamis
![]() Ensin piti vaihtaa keskitanko uuteen 6mm rosteri kierretankoon niin helpottuu tuo paperisuodatin tsydeemin kiinnitys tuonne sisälle ja korjailla korroosiokärpäsen puremat: Ei nyt ihan viimisen päälle priimaa tullu mutta ei tartte kuitenkaan kittailla ![]() Putsauksen jälkeen uuden suodatintsydeemin alalaippa kiinni tiivistesilikoonilla ja suodatin paikoilleen liimautumisen ajaks. Huomenna jos purkas tuon ja vetasis maalin pintaan kun on kuivunu liimat. Sitten enää puuttuu tuosta kannesta tiiviste. Niin ja tulihan tuolle tehtyä kiinnikekkin kotelon kannesta moottorin kanteen tueksi. On se vaan hurjan näkönen tuo orkkis kotelo, ei mikään nätti ![]() Nyt pääsee nypertämästä eli seuraavana ohjelmassa tankin kiinnikkeiden teko ja tankin kiinnitys. |
#143
|
||||
|
||||
![]()
Sivujuonteena, pitäs löytää tai sorvauttaa tuohon vinssin sisäänmenoakselille kardaania varten kiinnityslaippa, ristikkonivel tai vastaava, näytti
tuo osanen puuttuvan meikän vinssistä... Äkkiseltään en löytänyt netistä myynnistä kuukkelilla, vinkkiä saa pistää tulemaan jos tuohon jossain sattuu törmäämään... |
#144
|
||||
|
||||
![]()
Ristikkonivel tulee suoraan siihen akseliin kiinni. Nivelen ja akselin läpi laitetaan "turva sokka". Useasti sokkana käytetään ruuvia, ruuvin koosta ja kovuudesta on monia mielipiteitä et mikä on sopivan kestävä mut ei liian kestävä.
Osa nr.37311 tulee vinssin akseliin. http://toyotamarket.ru/eu/781520/016/2/3603/1/ |
#145
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jossain törmää... |
#146
|
||||
|
||||
![]()
Muutaman tunnin ehti kävästä tänäänkin tallissa eli ohjelmassa oli tankin kiinnityksien puuhastelu.
Ensin mitoin tankin paikoilleen ja tekasin rungon poikkipalkkiin kiinnikkeet alapuolen raudoille sekä pultin reiät rungon takimmaiseen palkkiin: Sitten tuollasesta 5mm x 80mm latasta tankin alapuolen raudat joihin alapintaan lattaa tueksi ja raudat paikoilleen: Sitten luovuus puhkes kukkaan ja parin millin teräksestä tuli näperrettyä hieman erilainen sivurauta pelkkien pantojen sijaan ja halkastusta huonekaluputkesta päällypuolen 'pannat'. Nämä kaikki vielä rei'itin ns. kisahenkisen näkösiks ![]() ![]() Päälypannat, sivujen raudat ja tankin suojakuori pultataan yhteen noilla tankin suojakuoren neljällä pultilla, luulis pysyvän. Huomenna jos ehtii talliin niin tekasis nuo kiinnikkeet loppuun odottelemaan maalaamista. |
#147
|
||||
|
||||
![]()
Putkiporallako nä oot kaikki nuo reiät tuusannu? Joutasko muuten sun prässiä käytellä joku päivä, pitäs siihen rangen A-varteen prässäillä uus uniball?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#148
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#149
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#150
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Töitten jälkeen ehti pikasesti käväseen tallissa lopettelemassa nuo tankin kiinnikkeet, nyt ne odottelee enää maalia pintaan. Jos huomenna maalais nuo kiinnikkeet ja sen ilmanputsarin kotelon. Sitten pitäis varmaan ruveta suunnittelemaan takavinssille petiä osatoimitusta odotellessa eli hommata jotain 60x60x5 putkipalkkia tai vastaavaa jostain. Kunhan seuraavat osat sitten tulee vois polttoainelinjan ja jarrulinjat värkätä valmiiksi. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |