![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Ensimmäinen peltivaurio. Hieroin koivua vasten ![]() Sain sen jumiinkin, pari tuntia tappelin ja kardaania tuli hierottua hieman kiveä vasten. Nyt tärryyttää noin 70-80km/h vahdissa ![]() ![]() Löytyi netistä kuva lukon letkuistakin. Tämä helpottaa hieman. Pikaisesti kun kurkkasin, niin aika haperossa kunnossa letkut auton alla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran tuli testattua lukkojen toimintaa, että kabiinin katkaisijat toimii ja alipaine tuli etulukon jutulle asti ja taaksekkin sen jälkeen kun vaihdoin letkun.
Lukko ei kuitenkaan kytkeydy takana ja edestä en vielä ihan varma. On kuitenkin niin iso homma raottaa haitarikumia, että näkee liikkuuko siellä mikään ![]() Takalukon merkkivalon kytkimestä on lattaliittimet katkennu kivasti juuresta ja etulukon liittimestä puuttu puolet.Turhan suojaton paikka tollasille. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aikani kuluksi otin Samurain käsittelyyn ja hyvin se tuntui käyvän, mutta ääntä oli vähän normaalia enemmän ja sitä öljyäkin vuotaa koneen takaa.
Virranjakajan tiiviste näytti ja tuntui ehjältä. Bensapumpun mutterit olivat aavistuksen löysällä, mutta se sieltäkään näyttänyt valskaavaan. Peilillä koitin kurkkia, mutta ei näkynyt mitään selkeää vuotokohtaa, joten kansi irti. Kannenpultit olivat kireällä, kannentiiviste näytti kohtuu ehjältä, mutta ihan kuin se olisi puhallellu vesitilaan päin jäljistä päätellen? Samalla löyty venttiilikopan alta kiva ylläri, yksi ruuvi irti kokonaan. Onko muita ajatuksia kuin mahdollinen kannentiiviste? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Samalla vaivalla vaihtuu kaasari ruiskuksi ku on kone levällää muutenkin.
Hain volvon pumpun ja suodattimen, mutta suodattimessa ei ollut mitään suuntanuolta tms ![]() Onko mitään syytä miksi suodatinta ei voisi ruuvata suoraan pumppuun kii? Olettaen että virtaussuunnalla ei ole väliä. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Löytyi volkkarista syy pieneen nesteen häviämiseen. Tollanen musta muoviputki josta keskeltä lähtee paisuntasäiliölle ja kummallakin puolella sitä on anturit. Näyttäis olevan sauma josta tiputtaa. Voiko tuota paikata jotenkin helposti vai onko marmoritiski ainut paikka mistä noita löytää? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jollakin kaksikomponentti liimalla tuota vois koittaa korjata. MMA pitää kyllä varmasti jos sitä vielä saa jostakin (etra?) Karhentaa pintaa vähän hiomapaperilla, putsaus ja liimat päälle niin uskoisin pitävän
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
LeGendary Super Epoxy ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Putken halkaisija on 80mm, mistä sellaista saa ja mikä on seinämävahvuus noissa yleensä?
Mistäs tollanen kavennus joka kaventaa 80->63mm. Pitääkö sorvauttaa? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei se kardaani tiedä minkä vahvuista se putki on. Pääasia, että molemmat päät mahtuu uuden putken sisälle.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan helpoin pistää ensin paloiksi ja miettiä sitten putkea. Normi koot taisi olla sen verran kaukana 80mm, että ei taida päät mennä heittämällä sisään.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ajattelin pistää Volkkariin ulkopuoliset kaaret lähinnä puihin nojailua varten ja valojen kiinnitystä helpottamaan yms.
Samalla tulisi kattotelinekkin. Kori elää tuossa aika paljon, joten onko siitä haittaa vai hyötyä jos kaaret kiinnittää koriin korkeammaltakin kuin vain helmoista? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Löytyi melkein sopiva putki, eli päät meni sisään turhankin hyvin. Välystä jäi 0,5mm, mutta sain keskitettyä kulmaraudiolla, puristimilla, pellinpaloilla jne. Öljyä sisään tasapainottamaan ja lopullinen onnistuminen selviää sitten kun saan vaihdettua toisen väljän ristikon.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Ton värinen siitä nyt sitten tuli. Kattelin netistä, että ral6020 olis aavistuksen ruskeaan päin, mutta olikin ihan tumma havu tms. Haittanneeko tuo mittään. Enää ei tunnista VR:n vanhaksi. Vielä vähän sipistelyä, niin on valmis ajoon/leimalle. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Hyvän värinen siitä tuli, kaaret vaan päälle.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Luokat |
samurai, suzuki, äijämaasturi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Ostetaan 64-66 valiant/dart | Subtara | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.10.2012 16:47 |
Ostetaan 64-66 vuoden dart/valiant/letukka | Subtara | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.09.2012 10:37 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
Plymouth Valiant Brougham -75 Vaihto maasturiin | Savis | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 01.08.2006 15:53 |
M: Suzuki Samurai | O/M/V Muut | 0 | 31.05.2004 19:13 |