![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Jos meinaat vetää jotakin, suosittelen nyloc-muttereita ja kunnollista kiristystä. Nuo sokat eivät estä siipimutterin löystymistä ja pultit ja pultin reiät ovat hetkessä entiset. Mutterit ovat halpoja vaikka joka kerta laittaa uudet.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tuli taas viikonloppuna tehtyy hiukan Hiluxiin remonttia.
Remontin kohteena oli puskurin lisävaloille kevyt suojaputki ja siihen pikkaset työvalot maastoajoa silmälläpitäen. Valojen hinta oli päätä huimaava 24€ Ebay.stä. Suojaputkea kallistettiin hiukan ulospäin, jotta sen etureuna on samalla tasolla kuin lisäpitkien etureuna. Sisällä tuli tehtyä fiini kytkinpaneeli työvaloille ja kaukovalojen vaihtokytkimelle. Vanha kytkinpaneeli kun oli tullut aiemmin jo tiensä päähän. Kytkinpaneelin lisäksi vaihdoin mittaristonvalot hehkulanka polttimoista vihreiksi ledeiksi. Tämä siksi, että hehkulanka polttimot paloivat silloin kuin halusi tai huvitti. Ledit on mallia kiinan ledilistaa pätkittynä. Samalla laitoin kytkinpaneelille kanssa ledi valot jotta näkee käyttää kytkimiä. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ajattelin nyt laittaa tänne hiukan vertailukuvia siitä mitä noin vuoden aikana on ehtinyt tapahtua Hiluxille.
Edestä päin muutosta on tullut jonkin verran. Myynti-ilmoituksen kuva: Ennen: Nykyään: Takaapäin on muuttunut hiukan vähemmän. Ennen: Nykyään: |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Taasen on tullut harrastettua Hiluxin kanssa. Veli vaihtoi viime viikonloppuna ohjaussimpukan, koska vanhassa oli ratin keskialueella reilu neljänneskierros tyhjää. Nyt on auto paljon jämäkämmän tuntuinen kovemmassakin vauhdissa ja ei seilaa niin pahasti.
Tänään aloitin aamun käyttämällä Hilun konttorilla. Vastineeksi rahalleni sain Hiluun vuoden verran ajoaikaa ilman huomautuksia, ei huonosti yli 30-vuotiaalta Toyotalta. Samalla laitettiin rekisteriotteeseen tyyppikilven mukaiset akselipainot, auton kuorman kantokyky kasvoi ihan silmissä toisin sanoen auton kokonaismassa kasvoi 2310kg:stä 2315kg:hen. Yksi istumapaikka tuli lisää, sillä jossain vaiheessa on sinkku penkit vaihtuneet sohvamalliin ja nyt vastaa rekisteriotteen istuin lukumäärä autoa. Näiden lisäksi tuli vetokoukun vetomassat rekisteriotteellekkin. Jarruin saa vetää 1 400kg ja jarruitta 450kg. Rakentelin etupäähän takapään kanssa vastaavat vetolenkit. Pari ison kokoluokan prikkaa ja M24 mutteri ajavat hyvin asiansa. Etupään vetolenkeillä on myös toinen funktio kunhan aika ja raha kohtaavat. Ensi talveksi olisi tarkoitus alkaa tekemään auraa ja näin ollen suunnittelu on aloitettu niistä vetolenkeistä. Aura tulee auton päässä niihin kiinni kunhan vain ottaa sakkelit edestä pois. Myös tuli tehtyä vararenkaalle pidin lavan etureunaan, jotta pysyy paikallaan. Pidin syntyi parista M12 pultista ja pätkästä 5mm latikkaa. Nyt pysyy rengas mukana ja rengasrikon sattuessa voi vaihtaa renkaan. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Hetkola onko sun hiluxsi kolmenhenken auto kun kävin omaani kysymässä muutosta kolmelle henkelle vastaus oli kielteinen koska vaihdekepit ei sovi liikkumaan kolme sisällä,Nyt olis tämänkuun aikaan leimattava toi oma hiluxsi niin tuo ratkaisisi mun auto onkelman kun tarvin välttämättä kolmen henken auton.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
HÖ! mä kun leimasin oman ln65 '86 viimekuussa ja kysäsin istumapaikoista (1+2 sohva ja vyöt kaikille) ni sano ettei oo orkkis,ei ole ku kahelle.Eihän siihen oikeasti kolmea aikuista mahukkaa mutta sais lapset laillisesti kyytiin.
Hieno projekti sulla joka tapauksessa,tarvii kopioida toi koukku ratkasu
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
|
#7
|
|||
|
|||
|
On nykyään kolmen hengen auto tämä ainakin. Veljellä oli aikanaan '87 takapotku Hilu ni sekin oli kanssa kolmen istuttava. En muuten osaa sanoo tost keppien liikkumisesta muuta kuin et tossa sohva penkissä on kolo keppien kohdalla. Nää on vissiin tulleet aikoinaan suomeen sinkkupenkeillä. Sekin taitaa olla aika pitkälle katsurin näkenyksistä kiinni miten tota työtään tekee. Osa haluu noudattaa kirjaimellisesti trafin ohjeita, osa katsoo asiaa kokonaiskuvan kannalta ja loput hylkää kaiken sillä verukkeella et jollei mulla oo ni ei oo kenelläkään muullakaan. Voi ottaa huomen kuvaa mun sohvapenkistä jos on tarvetta.
|
![]() |
| Luokat |
| hilux, ln46, toyota |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään HILUX LN46 | sswolf | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.02.2014 16:40 |
| Myyty Hilux ln46 | opalapa | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 16.03.2013 10:02 |
| Hilux ln46 | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.05.2010 15:13 |
| HILUX LN46 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.01.2010 08:29 |
| Hilux ln46 | Harmi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.05.2009 17:18 |