Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2015, 10:36
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Mukavahan se viitos vaihde olisi, mutta autossa on 80 lätkä perässä joten ei tällä kovin hurjastella. Ja paljon on puhuttu, että viitos laatikot ajetaan rikki matalilla nopeuksilla ja vähän nuo korkeammat renkaatkin kompensoi tuota tilannetta.

Katsastukseen nuilla jarruilla ei ole mitään merkitystä, koska mallisarjassa on saman tehoinen bensakone jossa on täysin samat jarrut ja alustan osat. Slck:n sivuilla oli ohjeet mitä lappuja konttorille tarvitaan ja Toyodiy sivuilta sai tarvittavia lappuja tulostettua. Ja ainahan se kannattee käydä konttorilla juttelemassa insinöörin kanssa näistä muutoksista ja asiansa osaava insinööri myös osaa neuvoa näissä asioissa.

Ja ehottomasti pitää laittaa näitä vanhoja romuja iskuun, koska onhan näissä sitä jotakin. Ja ainakin vielä näin puolenvuoden ajon jälkeenkin ratin ja penkin välissä tulee hymyiltyä, kun painaa pedaalia lattiaan ja iskee isompaa pykälää silmään. Tai sitten sitä vain on lyönyt päänsä sen verran pahasti, että riemua repii vähän pöljemmistäkin asioista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2015, 15:16
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.645
Perusasetus

no et ole ainut kuka on sitte päänsä kolauttanu
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2015, 17:57
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Ja huolestuttavampaa olis jos löis päänsä ja aamulla heräis pajeron vierestä
Pirun hienoa kun porukat jaksaa näitä elvyttää liikenteeseen, iso peukku projektille
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2015, 22:25
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Moottorin paikoilleen laitto oli helppo homma, mutta seuraavaksi piti alkaa miettimään moottorin sähköpuolta. 61:sen koneessahan sammutus hoidetaan alipaineella joka liikuttaa imusarjassa olevaa läppää. Alipainetta taasen ohjaa sähköisesti magneetti venttiili jolle käynnissä ollessa annetaan virtaa ja sammuttaessa virta katkaistaan. Näin minä sen ainakin itselle annoin ymmärtää. Virran varastin laturille menevistä johdoista joista löysin johdon johon virta tuli, kun avain oli ACC asennossa.

Kaasuvaijerina säilytin alkuperäisen jolloin pumpun päässä olevaa vipua piti hieman modata ja vaijerille piti tehdä erillainen kiinnitys imusarjaan. Samalla muutin vivun liikkeen geometriaa, jotta pumppukaasu ominaisuus ei olisi niin paha. Paikalleen muljahti myös kaksi uutta vetojousta jotka pitää olla vetämässä kaasuvipua kiinni päin kun kaasua ei paineta.

Lataus systeemikin raavitutti hieman päätä. Alunperin autossa oli ulkoinen latauksen säädin ja uuden koneen matkassa tulleessa laturissa oli sisäinen säädin. No ensiksi meinasin käyttää ulkoisella säätimellä olevaa laturia jolloin johdoille ei olisi tarvinut tehdä mitään. Eihän se 60:sen laturi sitten sopinutkaan paikoilleen tuohon 61:sen myllyyn koska se oli liian pitkä ja otti kiinni turbon letkuun. 61:sen laturi takaisin paikoilleen ja nettiä selaamaan, että miten sähköt kytketään. Vastaushan sitten löytyi täältä palstalta ja ei muuta kuin johtoja tutkimaan. Vanhan säätimen otin pois ja siihen tulleeseen liittimeen laitoin pari johtoa paikoilleen oikeaan kohtaan jolloin sain tarvittavat virrat menemään laturille. Sitten kun sain johtotyöt tehtyä muka oikein niin hämmennystä aiheutti silti liian suuri lataus. Moneen kertaan tarkistin, että kaikki pitäisi olla oikein, mutta silti latas liikaa. Sitten se lamppu syttyi pääni päällä ja kaivoin velipojan aarteista toisen laturin ja vaihdoin sen paikoilleen ja olihan se voittaja fiilis kun homma alkoi pelittämään.

Syylärille tein uuden tuulitunnelin 61:sen syylärin tunnelia hyödyntäen. Rälläkällä piti käikäle silpoa kappaleiksi ja uusi kolmiosainen tunneli näistä paloista sitten jotenkin muotoutui. Tunnelista tein tarkotuksella tuommoisen moniosaisen jotta keulan osien purku ja kasaus olisi vähäsen helpompaa.

Öljynpainemittarikin alkoi värähtelemään kun kytkin johdon vain kiinni kellolle. Pakoputkenkin jouduin taas kertaalleen muotoilemaan uusiksi, mutta tämähän ei tullut yllätyksenä. Polttoaineen paluulle piti vetää letku tankille jonka laitoin yhteen tankilta tulevaan huohotusputkeen. Näyttää se huohotus/korvausilma käärmeenpesä toimivan ilman tuota yhtä letkua jonka vain röyhkeästi tulppasin. Olihan siinä vissiin muutakin pientä hieromista, mutta eihän sitä tieten kaikkea enään muistakaan. Niin ja hehkujen johdot ei ole vieläkään paikoillaan, koska mylly lähtee tulille ihan mukavasti näin talvellakin, kun kehtaa vain käyttää letkulämppäriä. Pitäis tuohonkin hiukan perehtyä, kun vain kerkiäis ellei jollakin ole valmista ohjetta kytkennöille.

Ensistarttauskin aiheutti ylimääräisiä sydämen tykytyksiä, koska imusarjaan oli jäänyt öljyä joka startatessä aiheutti melkoiset savumerkit ja koneen jumiin jytkähtelyä. Loppujen lopuksi ylimääräinen öljy saatiin pois mäntien päältä, kun konetta aikansa käsipelillä pyöritteli. Vissiin tämä episodi ei aiheuttanut vaurioita, kun kone tikkaa ainakin toistaiseksi tosi hyvin. Mutta säikäytti se himpun verran.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4412.JPG‎
Views:	443
Size:	321,7 Kt
ID:	55892   Click image for larger version

Name:	IMG_4413.JPG‎
Views:	437
Size:	311,4 Kt
ID:	55893   Click image for larger version

Name:	IMG_4414.JPG‎
Views:	378
Size:	312,7 Kt
ID:	55894   Click image for larger version

Name:	IMG_4418.JPG‎
Views:	396
Size:	302,9 Kt
ID:	55895   Click image for larger version

Name:	IMG_4422.JPG‎
Views:	391
Size:	350,2 Kt
ID:	55896  

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2015, 15:08
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Akseleiden lukoille laitoin 75:sen vaijerit ja kahvat. Lattiaan tekasin reijän josta vaijerit uitin läpi ja lukkojen käyttö kahvat pulttasin tuonne kojelaudan alle. Hiukan ahdastahan tuolla hytissä on, mutta eipä nuot kahvat kovinkaan pahasti ole tiellä tuossakaan kohtaa. Vaijereiden pituuskin on sopiva koska 75:sen akseliväli on melko sama kuin tuossa roiektissa. Auton alla vaijerit tuli kiinnitettyä vaijereiden omilla kiinnikkeillä ja nippusiteillä. Vaijerit liikkuivat tosi kevyesti, mutta takalukon vivustoa piti hetki herkistellä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4424.JPG‎
Views:	483
Size:	307,4 Kt
ID:	55925   Click image for larger version

Name:	IMG_4425.JPG‎
Views:	449
Size:	295,6 Kt
ID:	55926   Click image for larger version

Name:	IMG_4426.JPG‎
Views:	413
Size:	339,0 Kt
ID:	55927  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2015, 15:56
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Lavan kunto tässä yksilössä oli melko surkea. Suoraa tehtaan jäljiltä olevaa pintaa ei ollut missään ja lavan pohjaakin korroosio oli nakertanut. No työjuhdaksihan näitä on aikoinaan ostettu, mutta silti tuo käyttö on ollut ehkä jopa turhan rajua. Onneksi pelti lavassa on ollut 1,5 millin vahvuista eikä mitään tinapaperia. No tuon lavan kanssa en alkanut turhaan jännittämään vaan haperoon kohtaan hitsasin uuden palan peltiä ja päälle lutrasin Rostex pohjamaalia jota yhden pöntön pohjalta löysin. Ruostetta en hionut ollenkaan vaan katuharjalla isoimmat roskat pois ja maali pintaan. Sitten leikkelin vielä vanerista sopivat palat jotka pulttasin lavan pohjaan kiinni ja hyvähän siitä tuli. Samalla laittelin uudet kumit rungon ja lavan väliin. Sen verran pitää itseäni puolustella tuon lavan kanssa, että suunnitelmissa on jossakin vaiheessa tehdä kokonaan uusi lava. Mallihan säilyy originellina ja flat bedit unohdetaan tällä kertaa tyystin. Mutta katotaan sitä sitten joskus kun kerkiää.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4428.JPG‎
Views:	501
Size:	310,9 Kt
ID:	55928   Click image for larger version

Name:	IMG_4429.JPG‎
Views:	494
Size:	343,0 Kt
ID:	55929   Click image for larger version

Name:	IMG_4431.JPG‎
Views:	516
Size:	263,9 Kt
ID:	55930   Click image for larger version

Name:	IMG_4433.JPG‎
Views:	552
Size:	211,6 Kt
ID:	55931   Click image for larger version

Name:	IMG_4435.JPG‎
Views:	542
Size:	257,2 Kt
ID:	55932  

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2015, 19:34
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 361
Perusasetus

Taitaa ne lavat kaikki olla yhtä surkeessa kunnossa.Ite etsiskelin parempaa lavaa ja hakusessa oli myös BJ 75 lavaa.Lopulta päätin korjata oman alkuperäisen lavan,ja vanhaa peltiä ei jäännyt paljon muuta kuin etulaita,sisälokasuojat ja reunat.
Mielenkiinnolla seurataan tätä rojektia,kun itellä melkein samanlainen rojekti työn alla .Hyvää tulee ja oikea moottorivalinta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.02.2014 17:24
Myydään / Vaihdetaan myydään hojo jykä O/M/V Ajoneuvot 4 22.05.2012 15:51
Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. wnb O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.12.2011 08:35
Myydään hojo Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 19.10.2010 12:55
M: hojo peräosaa timppat O/M/V Ajoneuvot 1 23.02.2007 08:36


Sivu luotu: 00:16 (GMT +2).