Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2015, 23:29
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Ihan jees ratkaisu tuo koukkuhommeli

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2015, 13:56
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Ja jatkokehittelynä lavalle teline koukulle?

todella hieno! Toi pistokkeen kiinnike juttu on iha kopioitavan näkönen idea, itekkö keksit?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2015, 08:48
EeKI_ EeKI_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.14
Sijainti: Rauma/ asuinpaikka Turku
Viestit: 86
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Ja jatkokehittelynä lavalle teline koukulle?

todella hieno! Toi pistokkeen kiinnike juttu on iha kopioitavan näkönen idea, itekkö keksit?
Juu keksin. Aluksi meinasin laittaa jonkun sarana hommelin mutta pari nostettavaa saranaa kuullosti paljon paremmalta ja toimii ainakin viel ihan kunnolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2015, 12:02
RaneHoo RaneHoo ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.12.11
Sijainti: Niveljves
Viestit: 7
Perusasetus

Jos meinaat vetää jotakin, suosittelen nyloc-muttereita ja kunnollista kiristystä.
Nuo sokat eivät estä siipimutterin löystymistä ja pultit ja pultin reiät ovat hetkessä entiset. Mutterit ovat halpoja vaikka joka kerta laittaa uudet.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.01.2015, 15:08
EeKI_ EeKI_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.14
Sijainti: Rauma/ asuinpaikka Turku
Viestit: 86
Perusasetus

Tuli taas viikonloppuna tehtyy hiukan Hiluxiin remonttia.
Remontin kohteena oli puskurin lisävaloille kevyt suojaputki ja siihen pikkaset työvalot maastoajoa silmälläpitäen. Valojen hinta oli päätä huimaava 24€ Ebay.stä. Suojaputkea kallistettiin hiukan ulospäin, jotta sen etureuna on samalla tasolla kuin lisäpitkien etureuna.

Sisällä tuli tehtyä fiini kytkinpaneeli työvaloille ja kaukovalojen vaihtokytkimelle. Vanha kytkinpaneeli kun oli tullut aiemmin jo tiensä päähän. Kytkinpaneelin lisäksi vaihdoin mittaristonvalot hehkulanka polttimoista vihreiksi ledeiksi. Tämä siksi, että hehkulanka polttimot paloivat silloin kuin halusi tai huvitti. Ledit on mallia kiinan ledilistaa pätkittynä. Samalla laitoin kytkinpaneelille kanssa ledi valot jotta näkee käyttää kytkimiä.







Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2015, 12:50
EeKI_ EeKI_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.14
Sijainti: Rauma/ asuinpaikka Turku
Viestit: 86
Perusasetus

Ajattelin nyt laittaa tänne hiukan vertailukuvia siitä mitä noin vuoden aikana on ehtinyt tapahtua Hiluxille.

Edestä päin muutosta on tullut jonkin verran.

Myynti-ilmoituksen kuva:


Ennen:


Nykyään:




Takaapäin on muuttunut hiukan vähemmän.
Ennen:


Nykyään:
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.01.2015, 15:31
EeKI_ EeKI_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.14
Sijainti: Rauma/ asuinpaikka Turku
Viestit: 86
Perusasetus

Taasen on tullut harrastettua Hiluxin kanssa. Veli vaihtoi viime viikonloppuna ohjaussimpukan, koska vanhassa oli ratin keskialueella reilu neljänneskierros tyhjää. Nyt on auto paljon jämäkämmän tuntuinen kovemmassakin vauhdissa ja ei seilaa niin pahasti.

Tänään aloitin aamun käyttämällä Hilun konttorilla. Vastineeksi rahalleni sain Hiluun vuoden verran ajoaikaa ilman huomautuksia, ei huonosti yli 30-vuotiaalta Toyotalta. Samalla laitettiin rekisteriotteeseen tyyppikilven mukaiset akselipainot, auton kuorman kantokyky kasvoi ihan silmissä toisin sanoen auton kokonaismassa kasvoi 2310kg:stä 2315kg:hen. Yksi istumapaikka tuli lisää, sillä jossain vaiheessa on sinkku penkit vaihtuneet sohvamalliin ja nyt vastaa rekisteriotteen istuin lukumäärä autoa. Näiden lisäksi tuli vetokoukun vetomassat rekisteriotteellekkin. Jarruin saa vetää 1 400kg ja jarruitta 450kg.

Rakentelin etupäähän takapään kanssa vastaavat vetolenkit. Pari ison kokoluokan prikkaa ja M24 mutteri ajavat hyvin asiansa. Etupään vetolenkeillä on myös toinen funktio kunhan aika ja raha kohtaavat. Ensi talveksi olisi tarkoitus alkaa tekemään auraa ja näin ollen suunnittelu on aloitettu niistä vetolenkeistä. Aura tulee auton päässä niihin kiinni kunhan vain ottaa sakkelit edestä pois.







Myös tuli tehtyä vararenkaalle pidin lavan etureunaan, jotta pysyy paikallaan. Pidin syntyi parista M12 pultista ja pätkästä 5mm latikkaa. Nyt pysyy rengas mukana ja rengasrikon sattuessa voi vaihtaa renkaan.



Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hilux, ln46, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään HILUX LN46 sswolf O/M/V Ajoneuvot 0 23.02.2014 16:40
Myyty Hilux ln46 opalapa O/M/V Ajoneuvot 5 16.03.2013 10:02
Hilux ln46 kippo86 Tekniikka & Jutustelu 2 28.05.2010 15:13
HILUX LN46 Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 05.01.2010 08:29
Hilux ln46 Harmi Tekniikka & Jutustelu 1 05.05.2009 17:18


Sivu luotu: 21:28 (GMT +2).