Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2014, 22:11
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Post

Noo kyllä toi kuskinpuoleinen katto on melkei koko matkan romua.

Tänäänkin nysvättii jotakin pelli hommia.

Kuskin oven lasi oli tippunut oven sisään, ajattelin että se on vaan irti hissistä. No ei aivan, kouru oli ruostunut melkein kokonaa pois. Pikku neliö putki oli tarpeeksi lähellä kourun mittaa. Työvaiheista ei tullut kuvaa mutta tässä puolivalmis tuote. Täytyy varmaan tehdä kaikkiin oviin sama juttu, ainakin katsoa missä kunnossa kourut on.




Appiukko nysväili ikkunan alanurkan korjauspalaa, hitsausta vailla olevasta palasta ei tullut otettua kuvaa mutta aikas hyvin pala istuu.




Kuskin puoli on ummessa joten siirryttiin repsikan puolelle, romu helma ja lattia lähti. Uusi helma jo hepissä ja korikiinnikeitä tehdään vielä pari uutta.







Takapuskurin jämät irroitettu ja jonkilainen palkki pitäisi laittaa ja hitsailla sen verran lujasti kiinni että uskaltaa jotain asuntovaunua vetää kesäiltoina, siinä bensa haisee ja kaasuhellat poksuu

Niin ajettiinhan tällä tänäänkin pikkuisen, yksi työmatka kulkine piti käyttää nosturilla niin Fj käväisi pihalla pakkasessa. Ensimmäisen koe ajon aikana öljyä vuotanut bensapunppu otettiin irti, putsattiin tiivistipinta ja lääpittiin jotai erikois silikoni mössöä. Ei vuotanut enää öljyä. Moottorissa tai siis kaasarissa on jotain hässäkkää, tyhjä käynti on se noin 2000rpm. No sitä se kävi taas, otin talttaruuvarin ja käänsin ruuvista tyhjäkäyntiä pienemmäle. Joo kierokset laski ja possu röhki kivasti hetken, sitten meinattiin sammua, isommalle ruuvia ja pienemmälle. Eikä tuota se vieläkään hyvin käy, kaasari tars varmaan aukasta mutten ymmärrä niistä mitään. Toisaalta se olis jo kova juttu jos aukasun jälkeen saisin koneen vielä käyntiin edes jotenkin.

__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2014, 23:17
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Eilen oli niin kylmä ettei meitiä huvittanut mennä tallille puuhailemaan. Talli on hiukan heikolla eristyksellä ja siellä ei ole jatkuvaa lämmitystä, kaasupöhöllä lämpiää pikkupakkasella äkkiä.

Tänään muutama tunti Miikan kanssa nysvättiin pelli hommia. Mä jatkoin repsikan lattian paikkausta.

Sillä välin Miika korjasi etupenkin jalat ja tuli kyllä komeet

Parit kuvatukset:






Huomena vapaapäivä, jos sitä puuhastelemaan taas
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2015, 10:52
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

http://www.nettivaraosa.com/kunnoste...neuvot/1906951 Tuossa olis suht hyväkuntoisen näköinen "varaosa"auto tarjolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2015, 22:55
_GARFIELD_:n Avatar
_GARFIELD_ _GARFIELD_ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.10.12
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 24
Perusasetus

tämä yksilö ei varaosia tarvi, kaikki toimii ja rauta tottelee hitsiä
__________________
HDJ80 -92 VX (käyttis)
BJ40 -78 wanhus
BJ75 -86 (safaripeli)
HJ60 -85 (piiitkän ajan rojekti)
FJ55 -80 rautasika
hj60 - (varaosa)
HJ60 -81 (ex)

PÄHÄMA
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2015, 10:46
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Meillä ei tarvetta, on vähä kallis varaosa auto verrattuna tämän yksilön hintaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
http://www.nettivaraosa.com/kunnoste...neuvot/1906951 Tuossa olis suht hyväkuntoisen näköinen "varaosa"auto tarjolla.
Parina päivänä on nyt nysvätty melko aktiivisesti peltihommien kanssa. Alkaa olemaan ehkä jo voiton puolella.

Lattiat saatu umpeen ja pohjamaalattua.




Penkin jalat vielä kiinni ja maalit niskaan.




Kuskin lokasuoja hiottu ja se odottelis pikku pakelointia. Miten toi pakkeli nyt kuuluu laittaa? Pohjamaalin päälle vai kirkkaalle pellille?



Lokasuojien sisäpuolet ruiskutetaan kivenisku töhnällä.



Nyt taas takaisin talliin.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck

Viimeksi muokannut _kekkula_ : 03.01.2015 16:16
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2015, 11:01
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ainakin mulle opetettiin automaalaamossa, jotta kitti ehdottomasti suoraan karkeella paperilla hiottuun peltiin, niin se kestää paremmin kiinni, jopa pellin eläessä. Ite tosin pelkään, jotta siihen jää huokosia ja happi ja kosteus pääsee väliin, niin on tullu laitettua esim. sinkkipohjamaalia väliin. Lommon tullessa kitti irtoaa sitten kyl isoina paloina, mut kai se pitäs joka tapauksessa repiä irti, jos joutuu lommoja oikomaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2015, 11:42
arpati:n Avatar
arpati arpati ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Punkalaidun, .
Viestit: 440
Perusasetus

Tuo kitti homma menee ihan sen mukaan miten hyvin tahtoo sen pellin säilyvän.

Automaalaamoissa tärkeintä on se että homma valmistuu nopsaan ja ne autot ei varmaan kovin äkkiä tule uudelleen tekijän näkyviin. Kyllä se kitti säilyy oli se missä välissä vain, peltiä se vaan ei suojaa yhtään kun hienokitti imee kaiken kosteuden mitä sille tarjotaan.

Mun mielestä ohut kerros ruosteenestopigmentoitua epoksipohjamaalia ei takuulla haittaa kittausta. Pellin kun vielä käsittelee laimealla fosforihapolla ennen maalausta niin on aika vaikea saada siitä epoksia irti eikä ruoste etene maalin alla vaikka tulis kolhujakin peltiin asti (todettu käytännössä teknoksen inerta primer 5). Kitin alla se ruoste leviää aivan vapaasti (tästä on lukuisia käytännön esimerkkejä omalla pihamaalla, kaverin transporterissa jne).

Kaikista paras jos jättää ne kitit kokonaan pois...

Paukkupullomaaleja ei kannata laittaa mihinkään vaativaan paikkaan, tarkoittaa pohjamaaleja, sinkkipohjia ym.
__________________
050 354 9376

"what each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary" - G.S. Clason

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." M. H. Koivisto

Viimeksi muokannut arpati : 03.01.2015 11:57
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2015, 13:02
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Joo kai mä vetäsen jonkun ohuen pohjamaalin kitin alle. Mihinkään hifistely kitti hommiin me ei nyt ryhdytä.

Pika päivitys tallista:

Homma käy ja henki haisee kun viiteen ukkoon nysvätään

__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kekkulan Hj _kekkula_ Maasturiprojektit 487 07.04.2025 10:49
Kekkulan Bj-45 _kekkula_ Maasturiprojektit 148 25.07.2019 20:46
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty fj 40 -69+ varakori + fj 55 -78 HUOM HINTA PÄIVITYS tossu O/M/V Ajoneuvot 32 28.10.2009 19:50


Sivu luotu: 08:46 (GMT +2).