![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noo kyllä toi kuskinpuoleinen katto on melkei koko matkan romua. Tänäänkin nysvättii jotakin pelli hommia. Kuskin oven lasi oli tippunut oven sisään, ajattelin että se on vaan irti hissistä. No ei aivan, kouru oli ruostunut melkein kokonaa pois. Pikku neliö putki oli tarpeeksi lähellä kourun mittaa. Työvaiheista ei tullut kuvaa mutta tässä puolivalmis tuote. Täytyy varmaan tehdä kaikkiin oviin sama juttu, ainakin katsoa missä kunnossa kourut on. Appiukko nysväili ikkunan alanurkan korjauspalaa, hitsausta vailla olevasta palasta ei tullut otettua kuvaa mutta aikas hyvin pala istuu. Kuskin puoli on ummessa joten siirryttiin repsikan puolelle, romu helma ja lattia lähti. Uusi helma jo hepissä ja korikiinnikeitä tehdään vielä pari uutta. Takapuskurin jämät irroitettu ja jonkilainen palkki pitäisi laittaa ja hitsailla sen verran lujasti kiinni että uskaltaa jotain asuntovaunua vetää kesäiltoina, siinä bensa haisee ja kaasuhellat poksuu ![]() Niin ajettiinhan tällä tänäänkin pikkuisen, yksi työmatka kulkine piti käyttää nosturilla niin Fj käväisi pihalla pakkasessa. Ensimmäisen koe ajon aikana öljyä vuotanut bensapunppu otettiin irti, putsattiin tiivistipinta ja lääpittiin jotai erikois silikoni mössöä. Ei vuotanut enää öljyä. Moottorissa tai siis kaasarissa on jotain hässäkkää, tyhjä käynti on se noin 2000rpm. No sitä se kävi taas, otin talttaruuvarin ja käänsin ruuvista tyhjäkäyntiä pienemmäle. Joo kierokset laski ja possu röhki kivasti hetken, sitten meinattiin sammua, isommalle ruuvia ja pienemmälle. Eikä tuota se vieläkään hyvin käy, kaasari tars varmaan aukasta mutten ymmärrä niistä mitään. Toisaalta se olis jo kova juttu jos aukasun jälkeen saisin koneen vielä käyntiin edes jotenkin.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eilen oli niin kylmä ettei meitiä huvittanut mennä tallille puuhailemaan. Talli on hiukan heikolla eristyksellä ja siellä ei ole jatkuvaa lämmitystä, kaasupöhöllä lämpiää pikkupakkasella äkkiä.
Tänään muutama tunti Miikan kanssa nysvättiin pelli hommia. Mä jatkoin repsikan lattian paikkausta. Sillä välin Miika korjasi etupenkin jalat ja tuli kyllä komeet ![]() Parit kuvatukset: Huomena vapaapäivä, jos sitä puuhastelemaan taas
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#3
|
|||
|
|||
![]()
http://www.nettivaraosa.com/kunnoste...neuvot/1906951 Tuossa olis suht hyväkuntoisen näköinen "varaosa"auto tarjolla.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tämä yksilö ei varaosia tarvi, kaikki toimii ja rauta tottelee hitsiä
__________________
HDJ80 -92 VX (käyttis) BJ40 -78 wanhus BJ75 -86 (safaripeli) HJ60 -85 (piiitkän ajan rojekti) FJ55 -80 rautasika hj60 - (varaosa) HJ60 -81 (ex) PÄHÄMA |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Meillä ei tarvetta, on vähä kallis varaosa auto verrattuna tämän yksilön hintaan.
Lainaus:
Lattiat saatu umpeen ja pohjamaalattua. Penkin jalat vielä kiinni ja maalit niskaan. Kuskin lokasuoja hiottu ja se odottelis pikku pakelointia. Miten toi pakkeli nyt kuuluu laittaa? Pohjamaalin päälle vai kirkkaalle pellille? Lokasuojien sisäpuolet ruiskutetaan kivenisku töhnällä. Nyt taas takaisin talliin.
__________________
PäHäMa MMC Slck Viimeksi muokannut _kekkula_ : 03.01.2015 16:16 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin mulle opetettiin automaalaamossa, jotta kitti ehdottomasti suoraan karkeella paperilla hiottuun peltiin, niin se kestää paremmin kiinni, jopa pellin eläessä. Ite tosin pelkään, jotta siihen jää huokosia ja happi ja kosteus pääsee väliin, niin on tullu laitettua esim. sinkkipohjamaalia väliin. Lommon tullessa kitti irtoaa sitten kyl isoina paloina, mut kai se pitäs joka tapauksessa repiä irti, jos joutuu lommoja oikomaan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuo kitti homma menee ihan sen mukaan miten hyvin tahtoo sen pellin säilyvän.
Automaalaamoissa tärkeintä on se että homma valmistuu nopsaan ja ne autot ei varmaan kovin äkkiä tule uudelleen tekijän näkyviin. Kyllä se kitti säilyy oli se missä välissä vain, peltiä se vaan ei suojaa yhtään kun hienokitti imee kaiken kosteuden mitä sille tarjotaan. Mun mielestä ohut kerros ruosteenestopigmentoitua epoksipohjamaalia ei takuulla haittaa kittausta. Pellin kun vielä käsittelee laimealla fosforihapolla ennen maalausta niin on aika vaikea saada siitä epoksia irti eikä ruoste etene maalin alla vaikka tulis kolhujakin peltiin asti (todettu käytännössä teknoksen inerta primer 5). Kitin alla se ruoste leviää aivan vapaasti (tästä on lukuisia käytännön esimerkkejä omalla pihamaalla, kaverin transporterissa jne). Kaikista paras jos jättää ne kitit kokonaan pois... Paukkupullomaaleja ei kannata laittaa mihinkään vaativaan paikkaan, tarkoittaa pohjamaaleja, sinkkipohjia ym.
__________________
050 354 9376 "what each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to equal our incomes unless we protest to the contrary" - G.S. Clason "Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." M. H. Koivisto Viimeksi muokannut arpati : 03.01.2015 11:57 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo kai mä vetäsen jonkun ohuen pohjamaalin kitin alle. Mihinkään hifistely kitti hommiin me ei nyt ryhdytä.
Pika päivitys tallista: Homma käy ja henki haisee kun viiteen ukkoon nysvätään ![]()
__________________
PäHäMa MMC Slck |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kekkulan Hj | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 487 | 07.04.2025 10:49 |
Kekkulan Bj-45 | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 148 | 25.07.2019 20:46 |
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 10 | 26.10.2015 21:02 |
Myyty fj 40 -69+ varakori + fj 55 -78 HUOM HINTA PÄIVITYS | tossu | O/M/V Ajoneuvot | 32 | 28.10.2009 19:50 |