Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2014, 21:18
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Kyllä kelit on viimeaikoina olleet mukavan leutoja, kun mittari on ollut likellä -30 astetta ja kaksi pimeää on vastakkain. Kummasti se vähentää romujen rassaus intoa, mutta josko sitä parin kuukauden päästä kehtais tallissakin pyörähtää. Tosin ei se minun toimesta se lamppu muutenkaan kiilu siellä tallissa näin talvella, kun nuot työtkin haittaa harrastamista. Ja vähintäänkin kaljupää kahvit keitetään jos joku jarrua painaa tuossa tallin kohdalla. Tallihan muuten on porukoitten tontilla, mutta aika paljon siellä pihapiirissä tulee touhuiltua.

Seuraavaksi to do listalla oli sitten akselistoon perehtyminen. Aluksi meinasin nakata levyjarru hilppeet tuosta varaosa autosta, mutta kaverilta tuli ostettua 75:sen lukolliset akselit ja vähän ajetut renkaat vanteineen. No eihän siinä auttanut muu kuin lähtiä keulasta päin liikkeelle. Purkaminen oli helppoa, kun kaikki pultit ja mutterit lähtivät irti alle metrin jatkolla ilman lämmittämistä. Uusi etuakseli meni paikoilleen melko kivuttomasti, ainoastaan pelkääjän puolen henkseleitä piti taivutella ruuvipenkissä että net sai paikoilleen. Niin ja kardaanin laipathan piti ottaa vanhoista akseleista. Iskareiden kiinnitys akseliin on myös vähän erillainen joten niitäkin pitää vähän muuttaa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4248.JPG‎
Views:	582
Size:	300,5 Kt
ID:	55667   Click image for larger version

Name:	IMG_4249.JPG‎
Views:	591
Size:	340,1 Kt
ID:	55668   Click image for larger version

Name:	IMG_4250.JPG‎
Views:	627
Size:	330,6 Kt
ID:	55669   Click image for larger version

Name:	IMG_4256.JPG‎
Views:	688
Size:	315,3 Kt
ID:	55670  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2014, 22:13
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Taka-akselin purku tapahtui myöskin melko kivuttomasti. Pikkuisen piti rälläköidä henkselien päistä viottunutta kierrettä, jotta mutterit lähtivät ehjinä irti. Akselien ollessa vierekkäin hoksasin, että HoJossa on lehtijousten kiinnitys 1,5 cm kapeammalla molemmilta puolilta verrattuna 75:sen akseliin. No eihän siinä muu auttanut kuin näyttää uudelle akselille rälläkkää ja irrottaa Korhos pojan pehmittämät jousten vastinpalat. Uudet raudat tein sopivasta u-palkista ja hitsasin uusille paikoilleen varovasti puikkokoneella. Uudet palikat tuli mitottua ja sihdattua oikeaan asentoon jotta pinionin kulma olisi oikea ja kardaanikin tykkäisi pyöriä ilman suurempia tärinöitä. Sittenhän se akseli piti punnertaa auton alle ja pultata kiinni.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4270.JPG‎
Views:	467
Size:	330,3 Kt
ID:	55671   Click image for larger version

Name:	IMG_4271.JPG‎
Views:	479
Size:	319,5 Kt
ID:	55672   Click image for larger version

Name:	IMG_4273.JPG‎
Views:	490
Size:	264,8 Kt
ID:	55673   Click image for larger version

Name:	IMG_4284.JPG‎
Views:	485
Size:	313,8 Kt
ID:	55674   Click image for larger version

Name:	IMG_4285.JPG‎
Views:	491
Size:	276,6 Kt
ID:	55675  

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2014, 11:07
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Toukokuuta oltiin eletty jo muutama päivä, kun aloin sovittelemaan keulan peltiosia paikoilleen. Kaikki peltiosat istuivat omille paikoilleen. ja vain kuskinpuolen sisälokasuojasta piti ottaa pieni pala pois josta tehostettu simpukka pääsi kurkkimaan. Sittenpä keulan purku osiin ja peltiosista hioin pintaruosteet pois ja pohjalle tuhautin sinkkipohjamaalia ja pintaan kiveniskumassaa. Rungon etuosasta hioin pintaruosteet pois ja maalia pohjalle ja massaa päälle. Oma hommansa se tuossa nysväämisessä on, mutta josko tuosta jokin hyötykin olisi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4302.JPG‎
Views:	520
Size:	239,7 Kt
ID:	55676   Click image for larger version

Name:	IMG_4310.JPG‎
Views:	494
Size:	292,2 Kt
ID:	55677   Click image for larger version

Name:	IMG_4316.JPG‎
Views:	511
Size:	342,3 Kt
ID:	55678  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2014, 11:38
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Konehuone alkoi tuntua ahtaalta ja akuthan piti sitten heivata tuonne lavan suuntaan. Lavan etuosasta löytyi sopivat paikat akuille ja pellistä vääntelin uudet kotelot jotka upotin pohjan pinnan alapuolelle. Samalla sain siirrettyä painoa taka-akselin päälle. Akkujen kaapelit ja kengät laitoin uusiksi ja päävirtakatkasijan asensin miinus kaapeliin. Kaapelit vedin vielä erillisen puutarhaletkun sisään suojaan ja nippusiteillä kiinnitin kaapelit omasta mielestäni tukevasti tuonne auton alle.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4324.JPG‎
Views:	604
Size:	278,9 Kt
ID:	55679   Click image for larger version

Name:	IMG_4328.JPG‎
Views:	614
Size:	300,0 Kt
ID:	55680   Click image for larger version

Name:	IMG_4331.JPG‎
Views:	648
Size:	297,7 Kt
ID:	55681   Click image for larger version

Name:	IMG_4339.JPG‎
Views:	619
Size:	249,6 Kt
ID:	55682   Click image for larger version

Name:	IMG_4343.JPG‎
Views:	605
Size:	253,2 Kt
ID:	55683  

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2015, 15:49
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Syyläriksi laitoin auton oman, mutta paikkaa piti siirtää reilusti pelkääjän puolelle ja ylemmäs, sekä mahdollisimman lähelle maskia. Ohjaustehostimen pumppu ja simpukka määräsivät sijainnin melko tarkasti. Syylärin sijaintia piti hakia pari kertaa, ja toisella kertaa se vasta onnistui. Ekalla kerralla tehostimen pumppu ei ollut paikoillaan, kun tein kiinnikkeet ja eihän ne kaikki osat menneetkään paikoilleen. No onneksi toisella kerralla homma sitten onnistui. Niin ja termostaatti kotelon kantta piti pyöräyttää jotta ylävesiletkun sai laitettua paikoilleen.

Seuraavaksi laitoin nesteet koneeseen ja öljyt tehostimelle ja ei muuta kuin pihalle ajamaan ympyrää ja kokeilemaan, että kaikki toimii. Kone pelas ihan hyvin ja ylimääräisiä vuotoja ei näkynyt ja tehostettu ohjauskin tuntui ihan hyvältä. No sitten piti vielä laittaa ilmanputsari ja sen otin varaosa autosta. Kiinnikkeet piti tehdä kokonaan uusiksi, mutta hyvin se paikkansa tuolta pellin alta löysi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4351.JPG‎
Views:	696
Size:	294,7 Kt
ID:	55763   Click image for larger version

Name:	IMG_4354.JPG‎
Views:	705
Size:	339,4 Kt
ID:	55764   Click image for larger version

Name:	IMG_4356.JPG‎
Views:	702
Size:	350,8 Kt
ID:	55765  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2015, 16:03
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

komee peli! ja komee keli
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2015, 16:05
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Hyvännäköistä meininkiä, hyvä tulee!
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.02.2014 17:24
Myydään / Vaihdetaan myydään hojo jykä O/M/V Ajoneuvot 4 22.05.2012 15:51
Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. wnb O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.12.2011 08:35
Myydään hojo Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 19.10.2010 12:55
M: hojo peräosaa timppat O/M/V Ajoneuvot 1 23.02.2007 08:36


Sivu luotu: 13:25 (GMT +2).