![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tuleeko sama tekniikka takaisin?vai vaihtuuko?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Elikkä kuten tuossa otsikossakin jo lukee niin autostahan piti tulla itselle ihan oikea käyttöauto jolla pystyy käymään töissä ja muutenkin kulkemaan vapaa-ajalla harrastusten parissa. Lava-auton tuoma tavaran rahtaus mahdollisuus oli myös suuri plussa, kun useasti tulee jotakin romua liikuteltua paikasta toiseen. Ja alkohan se jo vähän tekemään mieli vähän tuoreempaa peliä alle, kun edellisellä käyttis BeeJiillä tuli ajeltua vuodesta 2006 lähtien.
Seuraavaksihan se piti pukata tuo elinten luovuttaja HoJo tuonne talliin joka tuli hommattua tätä rojektia varten. Kyseinen peli löytyi naapuri kunnasta ja tästä yksilöstä oli tarkoitus ottaa moottori, ohjaustehostin ja jarrut. Onneksi auto oli pelleiltään ja rungoltaan tosi pahasti ruostunut joten suru ei tullut puseroon, kun aloin tätä purkamaan. Autollahan ei ollut ajettu mittarin mukaan kuiin karvan alle puoli miljoonaa joten tässä vaiheessa moottorille ei alettu tekemään sen isompia. Alkuperäisen H-moottorin vaihto tähän tuoreempaan 2H:hon oli minusta halvempi ja nopeampi vaihtoehto kuin että olisin alkanut sepittämään tuota vanhaa moottoria kuntoon. Ja kyseessähän ei ollut mikään museointi rojekti, kun siihen hommaan löytyy varmaan parempiakin yksilöitä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Toi on kyllä tosi hyvä yksilö. Noita HJ 45:sia on vaan todella harvassa, varsinkin noin hyväkuntosia. Paitti jos siellä pelkosenniemellä on tollasia pilvin pimein niin saa vinkata
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juu eihän näitä joka nurkan takaa löydy, mutta onneksi tuolta pihan perukoilta yksi kappale sentään.
No sitten kun sain nuot molemmat möhkäleet tuohon tallin lattialle vierekkäin niin yllätys oli melkoinen kun hoksasin että moottorien lohkoissa oli identtiset paikat moottorin korvallisille. Uuden moottorin paikalleen heitto sitten ei ollutkaan mitään rakettitiedettä, vaikka aluksi olin varautunut uusien korvallisten tekoon. Edic:in moottori piti vaihtaa moottorista toiseen ja öljynpaine antureiden johdot piti jatkaa kuskin puolelta pelkääjän puolelle. Hehkujen ja laturin johdoille ei tarvinut tehdä muutoksia. Pakoputki piti tehdä uusiksi pakosarjan laipasta taaksepäin. Olihan tuossa tietenkin kaikkea pientä hommaa, mutta nuin se pääpiirteittään meni. Seuraavaksi työn alle joutui ohjauksen osat. Slck:n sivuilta löytyi erinomaiset ohjeet ohjauksen toteuttamiseen, joten homma oli kohtuu helppo. Vanhat osat irti rungolta ja uudet osat paikoilleen. Saihan siinä pikkusen päätä raapia, että kaikki osat löysi tiensä paikoilleen, kun tilaa ei kuiteskaan liikaa ole. Ohjaustehostimen pumppu tuli melko lähelle etuakselia joten sisään joustoja piti hiukan rajoittaa. Tilttirattia en hyödyntänyt tällä kertaa, koska asennus olisi ollut työläämpi ja vakio ajoasento oli minulle ihan sopiva. Tehostimen letkut piti käydä teetättämässä uudet, kun vanhoja ei olisi järkevästi voinut hyödyntää. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
sinne ne vaan hienosti asettuu.itse jätin kanssa bertan oman rattiakselin kun tehostaja tehtiin se on hyvässä kohtaa.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nythän on hyvä keli puuhastella😨 Pitääpä poiketa huomenna jos valo kajastaa pajasta. Tänään tuli hitsattua Kairalassa peräkärryyn pihalla uusi lavan etureunan palkki, -30c ☺
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä kelit on viimeaikoina olleet mukavan leutoja, kun mittari on ollut likellä -30 astetta ja kaksi pimeää on vastakkain. Kummasti se vähentää romujen rassaus intoa, mutta josko sitä parin kuukauden päästä kehtais tallissakin pyörähtää. Tosin ei se minun toimesta se lamppu muutenkaan kiilu siellä tallissa näin talvella, kun nuot työtkin haittaa harrastamista. Ja vähintäänkin kaljupää kahvit keitetään jos joku jarrua painaa tuossa tallin kohdalla. Tallihan muuten on porukoitten tontilla, mutta aika paljon siellä pihapiirissä tulee touhuiltua.
Seuraavaksi to do listalla oli sitten akselistoon perehtyminen. Aluksi meinasin nakata levyjarru hilppeet tuosta varaosa autosta, mutta kaverilta tuli ostettua 75:sen lukolliset akselit ja vähän ajetut renkaat vanteineen. No eihän siinä auttanut muu kuin lähtiä keulasta päin liikkeelle. Purkaminen oli helppoa, kun kaikki pultit ja mutterit lähtivät irti alle metrin jatkolla ilman lämmittämistä. Uusi etuakseli meni paikoilleen melko kivuttomasti, ainoastaan pelkääjän puolen henkseleitä piti taivutella ruuvipenkissä että net sai paikoilleen. Niin ja kardaanin laipathan piti ottaa vanhoista akseleista. Iskareiden kiinnitys akseliin on myös vähän erillainen joten niitäkin pitää vähän muuttaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.02.2014 17:24 |
Myydään / Vaihdetaan myydään hojo | jykä | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 22.05.2012 15:51 |
Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. | wnb | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 17.12.2011 08:35 |
Myydään hojo | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.10.2010 12:55 |
M: hojo peräosaa | timppat | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.02.2007 08:36 |