![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ensimmäisenä purin loput keulan pellit jotka lähtivät melko nätisti irti. Muistaakseni pultteja löysätessä vain kaksi pulttia meni poikki ja se on minusta pienoinen ihme, kun kyseessä on vanha Toyota jotka yleensä murenevat tallin lattialle jo pelkästä tuimasta katseesta. Seuraavaksi irrottelin akkutelineen ja syylärin jotta tekniikka olisi helppo nostaa pakettina pois rungolta. Olihan siellä muutakin pientä hilpettä mitä piti irrotella, mutta kohtuu yksinkertainenhan tämmöinen on hajottaa osiin. Tekniikka oli kevyt nostaa rattorilla pois ja kettinkitalja oli oiva keksintö moottorin ja nostolaitteen välissä. Taljalla oli turvallinen tehdä pieniä liikkeitä ja heti hoksas jos joku paikka oli kiinni tai muuten tiukilla. Isäntä oli myös mukana kun tekniikkaa nostettin pois keulilta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
tuleeko sama tekniikka takaisin?vai vaihtuuko?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Elikkä kuten tuossa otsikossakin jo lukee niin autostahan piti tulla itselle ihan oikea käyttöauto jolla pystyy käymään töissä ja muutenkin kulkemaan vapaa-ajalla harrastusten parissa. Lava-auton tuoma tavaran rahtaus mahdollisuus oli myös suuri plussa, kun useasti tulee jotakin romua liikuteltua paikasta toiseen. Ja alkohan se jo vähän tekemään mieli vähän tuoreempaa peliä alle, kun edellisellä käyttis BeeJiillä tuli ajeltua vuodesta 2006 lähtien.
Seuraavaksihan se piti pukata tuo elinten luovuttaja HoJo tuonne talliin joka tuli hommattua tätä rojektia varten. Kyseinen peli löytyi naapuri kunnasta ja tästä yksilöstä oli tarkoitus ottaa moottori, ohjaustehostin ja jarrut. Onneksi auto oli pelleiltään ja rungoltaan tosi pahasti ruostunut joten suru ei tullut puseroon, kun aloin tätä purkamaan. Autollahan ei ollut ajettu mittarin mukaan kuiin karvan alle puoli miljoonaa joten tässä vaiheessa moottorille ei alettu tekemään sen isompia. Alkuperäisen H-moottorin vaihto tähän tuoreempaan 2H:hon oli minusta halvempi ja nopeampi vaihtoehto kuin että olisin alkanut sepittämään tuota vanhaa moottoria kuntoon. Ja kyseessähän ei ollut mikään museointi rojekti, kun siihen hommaan löytyy varmaan parempiakin yksilöitä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Toi on kyllä tosi hyvä yksilö. Noita HJ 45:sia on vaan todella harvassa, varsinkin noin hyväkuntosia. Paitti jos siellä pelkosenniemellä on tollasia pilvin pimein niin saa vinkata
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Juu eihän näitä joka nurkan takaa löydy, mutta onneksi tuolta pihan perukoilta yksi kappale sentään.
No sitten kun sain nuot molemmat möhkäleet tuohon tallin lattialle vierekkäin niin yllätys oli melkoinen kun hoksasin että moottorien lohkoissa oli identtiset paikat moottorin korvallisille. Uuden moottorin paikalleen heitto sitten ei ollutkaan mitään rakettitiedettä, vaikka aluksi olin varautunut uusien korvallisten tekoon. Edic:in moottori piti vaihtaa moottorista toiseen ja öljynpaine antureiden johdot piti jatkaa kuskin puolelta pelkääjän puolelle. Hehkujen ja laturin johdoille ei tarvinut tehdä muutoksia. Pakoputki piti tehdä uusiksi pakosarjan laipasta taaksepäin. Olihan tuossa tietenkin kaikkea pientä hommaa, mutta nuin se pääpiirteittään meni. Seuraavaksi työn alle joutui ohjauksen osat. Slck:n sivuilta löytyi erinomaiset ohjeet ohjauksen toteuttamiseen, joten homma oli kohtuu helppo. Vanhat osat irti rungolta ja uudet osat paikoilleen. Saihan siinä pikkusen päätä raapia, että kaikki osat löysi tiensä paikoilleen, kun tilaa ei kuiteskaan liikaa ole. Ohjaustehostimen pumppu tuli melko lähelle etuakselia joten sisään joustoja piti hiukan rajoittaa. Tilttirattia en hyödyntänyt tällä kertaa, koska asennus olisi ollut työläämpi ja vakio ajoasento oli minulle ihan sopiva. Tehostimen letkut piti käydä teetättämässä uudet, kun vanhoja ei olisi järkevästi voinut hyödyntää. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
sinne ne vaan hienosti asettuu.itse jätin kanssa bertan oman rattiakselin kun tehostaja tehtiin se on hyvässä kohtaa.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nythän on hyvä keli puuhastella😨 Pitääpä poiketa huomenna jos valo kajastaa pajasta. Tänään tuli hitsattua Kairalassa peräkärryyn pihalla uusi lavan etureunan palkki, -30c ☺
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.02.2014 17:24 |
Myydään / Vaihdetaan myydään hojo | jykä | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 22.05.2012 15:51 |
Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. | wnb | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 17.12.2011 08:35 |
Myydään hojo | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.10.2010 12:55 |
M: hojo peräosaa | timppat | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.02.2007 08:36 |