Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2014, 19:57
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Taijanpa koittaa ensin huuhtoa ton kennon paikoillaan. Jossei auta ni ehkä noi talven vähä ajot menee invertteri+sisätilanpuhallin yhistelmäl. Mut kylhän toi tarvii jollain koittaa saaha toimimaa. Noissahan ei taija sulkuventtiiliä sisäkierrolle olla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2014, 22:32
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 269
Perusasetus

Onkos kukaan huoltanu itse patrollin hitachi ht15 turboa? Ko. Turbo siis sd33 turbo koneissa vakiona.

Ebaysta näyttää saavan muutamalla kympillä nuita tiiviste ja laakeri kittejä nuihin turboihin.

Onnistuuko kotikonstein ja mitä kannattaa huomioida?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.12.2014, 10:53
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus



Miltä näyttä varsien kulma gr miesten silmiin?



Huono kuva mutta varsien väliin jää vain noin 5mm kun pyörät on tapissaan oikealle ja auto vaaterissa. Ongelma? Panhardi asemoitu niin että ei ole jännityksessä. Eli nostettu suoraan runkoon kohti ja hepatttu kiinni. Simpukka taas asemoitu muuten hyvään paikkaan. gr.ssä simpukka on paljon kaltevammassa kulmassa kuin 160 kopassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2014, 21:44
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Vihdoin löytyi ehjä jousiprikka kitkalukkoon. Eli siis 160 pätkän takamurikka tulee nyt eteen... Kysymys: Paljonko uskaltaa kiristää? Tuleekos liika raju jos laittaa yhden ylimääräisen sellaisen alkuperäisen kitkalevyn?

__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.12.2014, 15:26
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti Näytä viesti
Vihdoin löytyi ehjä jousiprikka kitkalukkoon. Eli siis 160 pätkän takamurikka tulee nyt eteen... Kysymys: Paljonko uskaltaa kiristää? Tuleekos liika raju jos laittaa yhden ylimääräisen sellaisen alkuperäisen kitkalevyn?

Takaperä meni mulla ainakin täysin lukkoon kun lisäsin yhden kitkalevyn molemmille puolille.
Ei menoa haittaa mutta edessä voi olla hankala jos muutakin ajoa kun metässä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.12.2014, 20:21
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Mä käänsin pumppua nyt lohkosta pois päin.. veto parani alakierroksilla... saas nähä miten se lähtee aamulla tulille.. käynti ääni ainakin pehmenee kun kääntää lohkoon päin.. eikös sillon pitäis mennä myöhäselle??

Mites tuota pumppua säädellään muuten kun on turbo-pumppu?

Epäilen kyllä että mulla on jossain vielä hämminkiä kuten esmes polttoaine linjoissa kun en saa vehjettä käymään oikein alle tonnia.. säädin kaasuvipuakin jos muttei se meinaa mihkään laskea..

sinettejä näyttäis olevan pumpussa paikoillaan että niihin ei EHKÄ ole koskettu.. kierrokset palaa tyhjäkäynnille mun mielestä aika hitaasti myös..


Edit: http://www.patrol4x4.com/forum/nissa...-tuning-36717/

tollanen linkki löyty...

Viimeksi muokannut Temutin : 22.12.2014 21:09
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.12.2014, 21:01
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Mä käänsin pumppua nyt lohkosta pois päin.. veto parani alakierroksilla... saas nähä miten se lähtee aamulla tulille.. käynti ääni ainakin pehmenee kun kääntää lohkoon päin.. eikös sillon pitäis mennä myöhäselle??

Mites tuota pumppua säädellään muuten kun on turbo-pumppu?

Epäilen kyllä että mulla on jossain vielä hämminkiä kuten esmes polttoaine linjoissa kun en saa vehjettä käymään oikein alle tonnia.. säädin kaasuvipuakin jos muttei se meinaa mihkään laskea..

sinettejä näyttäis olevan pumpussa paikoillaan että niihin ei EHKÄ ole koskettu.. kierrokset palaa tyhjäkäynnille mun mielestä aika hitaasti myös..


Edit: http://www.patrol4x4.com/forum/nissa...-tuning-36717/

tollanen linkki löyty...
Tuon linkin mukaan kääntelin tänään vähän ruuveja.. tai no siis ilmeisesti ahdonalasta.. rupes vetää paremmin.. tarvii ajan kanssa joskus pelleillä.. savutus ei oikestaan lisääntynyt.. mutta tuota "no boost" ruuvia ei ole tai ei siellä mitään ruuvia/kantaa näkynyt.. tuolla foorumilla puhuvat että tuo oranssi ruuvi mikä näkyy on fuel pressure ruuvi.. sitä kääntelin, mutten huomannut mitään eroa.. tarviaa varmaan kääntää takaisin..
eikö tässä pysty vaan sitten säätämään perussyöttöä?

Edelleen ihmetyttää tuo tyhjäkäynnin korkeus.. pumpun kääntely ei siihen vaikuta (nyt tosiaan mielestäni vetää hyvin ja läks paremmin käyntiin kun otti lohkosta pois päin.. tarvii sitäkin testailla vielä)

laitoin fortea ja 2t öljyä tankkiin tänään..
voikos siellä pumpussa jumia joku paikka? tosin moottoriöljylläkin varmaan on osuutta asiaan kun eikös näissä sekin siellä voitele??
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2014, 22:46
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti Näytä viesti
Vihdoin löytyi ehjä jousiprikka kitkalukkoon. Eli siis 160 pätkän takamurikka tulee nyt eteen... Kysymys: Paljonko uskaltaa kiristää? Tuleekos liika raju jos laittaa yhden ylimääräisen sellaisen alkuperäisen kitkalevyn?
mulla on edessä 0.5mm shimmit puolellaan ja sekin pidoltaan liki hitsiperää ainakin hyvillä kitkalevyillä se oli liikaa. etuoven kahvojen kohalta taakse kylet mutkalla kun ei taivu mihinkään..
oli tarkoitus ottaa ainakin toinen shimmi pois kun sen joskus saisin suzukiin eteen laitettua.. tai jospa sitä sais arbin ostettua
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.12.2014, 07:30
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Onneksi on kyljet jo entuudestaan ihan rutussa. Käännellään kaasulla
Noi perän omat kitkalevyt on ihan iskemättömän näköiset, laitan varmaan mielummin kuluneet kitkat jos vaikka hiukan välillä luistais
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5058 03.09.2025 20:22
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 11:06 (GMT +2).