Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2014, 07:00
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Jos siellä tosissaan oiskin se alipaineella toimiva hana, silloinhan se kohon neulan toimimattomuus saattais tehdä tommosia. Niinku aiempi tuossa sanoi.. bensapinta liian korkealla.. siihen bensa letkuun voisi kanssa laittaa lukkopihdit kii ja kokeilla antaako kiertää..
Jos antaa paremmin nii sittenhän se olis kaasaripuolella se ongelma.. ootkos sinä kokeillu jo uusia tulpan? Ku 2-tahti kummiski kyseessä? Eikös se ennenvanhaaki ollu aina tapana et joka remontissa aina tulppa uusiks.. oli sit vaikka takalokarin korjauksesta kyse... edit. Tuollahan tuo tulppa lukikin ekassa viestissä..

__________________
puukko 2

Viimeksi muokannut ärjy : 20.12.2014 07:03
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2014, 12:25
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjy Näytä viesti
Jos siellä tosissaan oiskin se alipaineella toimiva hana, silloinhan se kohon neulan toimimattomuus saattais tehdä tommosia. Niinku aiempi tuossa sanoi.. bensapinta liian korkealla.. siihen bensa letkuun voisi kanssa laittaa lukkopihdit kii ja kokeilla antaako kiertää..
Jos antaa paremmin nii sittenhän se olis kaasaripuolella se ongelma.. ootkos sinä kokeillu jo uusia tulpan? Ku 2-tahti kummiski kyseessä? Eikös se ennenvanhaaki ollu aina tapana et joka remontissa aina tulppa uusiks.. oli sit vaikka takalokarin korjauksesta kyse... edit. Tuollahan tuo tulppa lukikin ekassa viestissä..
Kohon neula jos valskaa ni luulis tulvivan koko kaasarin... näin ainakin teki TS125X mopon mikuni... oli kulunu pienen pieni olka siihi neulan kärki kartioon ja ei pitäny kunnol.. hetken toimi ok ja sit alko tulvii ja tekee vaikka minkälaisia temppuja, ei kiertäny, kiersi muttei käyny tyhjää... jne!
joskus noista mopoista säädelty bensan pintaa taittamal hiuka sitä kohojen vipstaakia, sitäkin toki voi kokeilla et laskee hiukan pintaa mutten usko sen tekevän kesää tässä tapauksessa...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2014, 20:36
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Kohon neula jos valskaa ni luulis tulvivan koko kaasarin... näin ainakin teki TS125X mopon mikuni... oli kulunu pienen pieni olka siihi neulan kärki kartioon ja ei pitäny kunnol.. hetken toimi ok ja sit alko tulvii ja tekee vaikka minkälaisia temppuja, ei kiertäny, kiersi muttei käyny tyhjää... jne!
joskus noista mopoista säädelty bensan pintaa taittamal hiuka sitä kohojen vipstaakia, sitäkin toki voi kokeilla et laskee hiukan pintaa mutten usko sen tekevän kesää tässä tapauksessa...
Näinhän se onki.. kiertyi liikaa autopuolelle ajatus.. itse en keksi kyl mikä muu voisi aiheuttaa liian sopan.. varsinki jos samoilla asetuksilla kun ennen on toiminut..
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2014, 21:48
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Tulis mieleen, ettei sylinterin ja männän kanavat vastaa välttämättä optimia. Voi olla, että kierrosten lisääntyessä alkaa imeä liikaa jos mänän tai sylinterin virtauskanavat ei täsmää toisiinsa yhtä hyvin kuin vanhassa.

Onkos tuossa mahdollista laskea neulaa jolloin se sais vähemmän ainetta kierroksilla? Tai/ja sitten suutin pienemmäks. Sylinterin ja männän vaihdot jos eivät ole samaa mallia kuin vanhat voi vaatia uuden säädön kaasuttimeen.

Ensimmäisenä itse kokeilisin neulan säätöä jos mahdollista. On kuitenkin aika simppeli säätö. Hankalin on varmaan kaasuttimen saaminen käsille.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2014, 22:39
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2x4WD Näytä viesti
Tulis mieleen, ettei sylinterin ja männän kanavat vastaa välttämättä optimia. Voi olla, että kierrosten lisääntyessä alkaa imeä liikaa jos mänän tai sylinterin virtauskanavat ei täsmää toisiinsa yhtä hyvin kuin vanhassa.

Onkos tuossa mahdollista laskea neulaa jolloin se sais vähemmän ainetta kierroksilla? Tai/ja sitten suutin pienemmäks. Sylinterin ja männän vaihdot jos eivät ole samaa mallia kuin vanhat voi vaatia uuden säädön kaasuttimeen.

Ensimmäisenä itse kokeilisin neulan säätöä jos mahdollista. On kuitenkin aika simppeli säätö. Hankalin on varmaan kaasuttimen saaminen käsille.
Eli kun tässä kyseisessä härpättimessä on imuilman läpät ni vois kokeilla mahdollisesti hiukan paksumpia/jäykempiä läppiä...?
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.12.2014, 07:54
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Eli kun tässä kyseisessä härpättimessä on imuilman läpät ni vois kokeilla mahdollisesti hiukan paksumpia/jäykempiä läppiä...?
Lähinnähän tuolla säädöllä pudotetaan kierrosherkkyyttä ja sillä ei luultavasti ko. ongelmaan ole vaikutusta.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.12.2014, 09:43
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2x4WD Näytä viesti
Lähinnähän tuolla säädöllä pudotetaan kierrosherkkyyttä ja sillä ei luultavasti ko. ongelmaan ole vaikutusta.
Ok, ei oo ite tarvinnu koskaa noihin läppä hommiin perehtyä sen paremmin...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Skootteri cj5 O/M/V Muut 2 11.05.2012 05:59
Ostettu Skootteri Heguli O/M/V Muut 6 28.08.2011 13:05
Myyty Kiinan skootteri Gravedigger O/M/V Ajoneuvot 8 30.09.2010 22:26
Myyty Skootteri sirP O/M/V Muut 17 02.05.2010 09:06
Myydään / Vaihdetaan skootteri Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 03.05.2009 20:30


Sivu luotu: 05:04 (GMT +2).