![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hävettää edes tunnustaa tällaista, mutta kai se pakko on. Aloitin erään koneenvaihtoprojektin kolme päivää ennen erästä tapahtumaa (bensasta dieseliksi, pikku homma ajattelin, päivä, korkeintaan kaksi). Todellisuus ei ollutkaan sitten ihan sitä mitä kuvittelin, ja sitä swappia tehtiin sitten aamusta yöhön se koko kolme päivää. Viimeisen yön aamutunteina olin jo (mielestäni) mm. vaihtanut öljyt, ja olin auton alla kiristelemässä öljyproppuja ja muuta. Ihmettelin, että onpas koneen proppu jo tiukassa, vaikka just on vaihdettu öljyt...... vai oliko? Sitten se valkeni: olin kyllä vaihtanut suodattimen ja kaatanut 6.5 litraa uutta täyssynteettistä öljyä koneeseen, mutta en missään vaiheessa ollut laskenut vanhoja öljyjä pois siinä tohinassa. Kyllä v1tutti.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Melkeinpä sama kävi minulla. 4x4 calibra ja kiire saada se ajoon ku kone just kasattu. Ei muuta ku uudet öljyt sisään ja neljän litran jälkeen tarkastamaan mitä öljytikku sanoo.
No ei se edes kastunut joten ei muuta kuin lisää öljyä koneeseen.. Hetken päästä vilkaisu tallin lattialle jossa pirusti öljyä. Olis vissiin pitänyt laittaa se öljyroppu kiinni... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Mutta kun kumi valskaa...
No eihä tuo mitään jos nyt proppu unohtuu auki, mitän kun ei tee niin mitän ei satu.
Vaihdoin aikoinani äitin nissan micraan öljyt. Proppu auki, ölpät koneest ulos vatiin hallitusti, suodatin pois jne jne .. Sama takaisinpäin, suodatin paikoileen, proppu kiinni ja uutta öljää koneeseen, tikkucheck oli ok joten kone käyntiin jotta voi ottaa uden tarkistuksen kunhan ölpät on kiertäneet koneessa hetken..... no mitä vittuu kun ei sammu öljynpainevalo, vähän polkaisua kaasulle ja ei sammu ei... Jätin auton käytiin ja kävin katsomassa konehuoneeseen. Ihan ok. Nopea vilkaisu auton alle ja suihkuna lentää öljyä... Vitullisella kiireellä kone seis ja tutkimaan... Oli sitten vanha öljynsuodattimentiiviste siellä uuden kanssa eli tuplatiivarointi ja sieltähän se pursui ölpät tallin lattialle... Kyllähän se jurppi..... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
noista aikasemmista tuli mieleen erään maansiirto yrittäjän uus volvo.
ekoina päivinä hajos ilmapussi edestä. no siitä sitte hinurilla korjaamolle. vaihteisto vaatii että kone käy hinatessa kun piti hinata keula ylhäällä. noo hinuri otti sen peräänsä ja laitto koneen käyntiin ja lähti hinaamaan. pääsi korjaamolle ja ihmetteli ku ei enää käy. oli hinkannu öljypohjan puhki ja kone leikannu. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kävi ex duunikaverille myös uuden vagin ensihuollossa tupla filtteri tiivistys.
Onneks huomattiin pihaan ajaessa öljynoro. Pika siivous ennen luovutusta Itellä kerran käyny kytkimen kanssa " pikku moka"Esikiristetävän kykimen, esikiristys levy jäi asetelmaan. Toimi koe ajolla hyvin. Viikon päästä ihmettelen kun alko koliseen niin helvetisti ei muuta ku hinaukseen ja loota pois, mielessäni kiroilin motonetin paskaa laatua asetelma paskana heti. No ei vähä vitutti huomata että oma moka. Nyt naurattaa, tuli pikana revittyä Se loota kaks kertaa viikon sisällä veke ducatosta Viimeksi muokannut Heikki L : 13.12.2014 22:56 Perustelu: nokia tekstin syöttö virheet editoitu ;) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kaikenlaista on omalle kohdalle sattunut. Syynä ei toki aina ole ollut suoranainen tohelointi, vaan yksinkertaisesti taitamattomuus. Joskus tojon alipainepumpun kokosin jotenkin ketuilleen. Koekäytössä pumpun bakeliittilevyt siruiksi, laturi jumiin ja hihna kärähti.
Vaan sattuu sitä ammattilaisillekin. Edellistä työkalua kun kävin hakemasta huollosta, volvo b10 näytti nätisti merkkaavan reviiriään. Eikun takaisin montulle, öljyt pois ja asennettiin öljyroppuun tiiviste. Tulipahan kone huuhdeltua. Asentaja toimi muutenkin vähän kiukkuisesti ja sai kymmenisen litraa syliinsä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Näitä kun lukee, niin tulee suorastaan hyvä mieli, kun muutkin mokaa
![]() Joskus muutama vuosi sitten tuli 1200 ladaa ropattua. Saatiin se kaverin kanssa ilmaseks ja aateltiin, että edullisesti laitetaan ajokuntoon se. Jarrut tehtiin, kansi irti kun oli venoja palanu, kaasariremppa ja jotain pientä. Kansi kävi koneistamolla tsekattavana ja venttiilit kehiin. Kasattiin kone sit joskus ja kaikki meni hyvin käynnistykseen saakka. Eipä käy ei. Käytiin about kaikki läpi ja jotain hämärää oli olevinaan sähköissä. Vaihdettiin puolaa, johtoja yms. Ajotukset kohdilleen ja semmosta. About kaikki vaihdettavissa oleva vaihdettiin. Yllättävää kylläkin, hintaa ei siltikään tullut hirveästi, kun osat saatiin rajan takaa. Lopulta riivittiin venakoppa takas auki ja ruvettiin kattomaan venttiileitä. Nehän ei ihan tuntunu mätsäävät ja sit tuli mieleen, että voiko nokkaakseli olla väärin päin. Ai voiko? No voi se olla ainakin ladassa ![]() Noh mehuahan siinä meni ja töihin ajaessa kaveri ajo joskus perässä ja totes, että jos pistäs meikäläisen pakoputken taakse sankon, niin sais joka päivä bensaa työmatkan verran. Pistin auton kaverille eteenpäin taas. Se sitten myi sen parin vuoden päästä ja oli löytäny vian kaasarista. Sooli sillon sitä kaasaria kasatessaan pistäny suuttimet väärin päin, kun kakskurkkunen oli ![]() Tää oli eka auto johon tollasta tein, joten antakaa anteeks ![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Aikanaan ajattelin että vaihdampa pikaiseen ölpät Berttaan ennen mökille lähtöä ja näin teinkin. Tallista ulos ajaessa paineita ihmettelin, mutta edecci ei napannut sammuksiin. Pihalle hypätessä leveä vana toi huolen aihetta. Tarkastellessa löytyihän sieltä se vanhankin filsun tiivari... Noh onneksi oli 20l pönttö Delvakkia mistä oli vaihdellut. Mökki matkasta tuli hmmm, hitusen käryinen...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeroiden viat ja korjaukset! | NorthRider | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 08.05.2018 18:49 |
Onnistuneet/Kauniit autot. | KariSalmelainen | Bullshit | 11 | 28.06.2005 12:46 |
Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.09.2002 14:23 |
Veten huollot ja korjaukset.... | Yleiset | 0 | 05.09.2002 23:53 | |
Olivatko MM-kisat onnistuneet? | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:01 |