![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
paljos keskimäärin on aluvanteiden kiristys momentti?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Siinä 100-120Nm välillä ne tapaa yleensä olla
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Topiikin tarkoitus ei ole kommentoida? Mutta...Lainaus:
Siis esim. minä olen vetänyt "mututuntumalla" esim. hdj-80 alut noin 1/3 osaan tuosta momentista. Ja kiristysmomentista "remontti ei onnistunut-" aiheeseen: Kaveri soitti, että emännällä on volvossa rengas rikki/tyhjä, voisinko käydä vaihtamassa renkaan? No, mikä ettei kaveria auteta: Lähdin vaihtamaan rengasta ilman erikoisempia työkaluja, ja pyörän mutterit/pultit oli niin tiukassa alumiinivanteissa, että en saanut niitä irti normaalilla 1/2" tuuman vääntimellä ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hävettää edes tunnustaa tällaista, mutta kai se pakko on. Aloitin erään koneenvaihtoprojektin kolme päivää ennen erästä tapahtumaa (bensasta dieseliksi, pikku homma ajattelin, päivä, korkeintaan kaksi). Todellisuus ei ollutkaan sitten ihan sitä mitä kuvittelin, ja sitä swappia tehtiin sitten aamusta yöhön se koko kolme päivää. Viimeisen yön aamutunteina olin jo (mielestäni) mm. vaihtanut öljyt, ja olin auton alla kiristelemässä öljyproppuja ja muuta. Ihmettelin, että onpas koneen proppu jo tiukassa, vaikka just on vaihdettu öljyt...... vai oliko?
Sitten se valkeni: olin kyllä vaihtanut suodattimen ja kaatanut 6.5 litraa uutta täyssynteettistä öljyä koneeseen, mutta en missään vaiheessa ollut laskenut vanhoja öljyjä pois siinä tohinassa. Kyllä v1tutti. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Melkeinpä sama kävi minulla. 4x4 calibra ja kiire saada se ajoon ku kone just kasattu. Ei muuta ku uudet öljyt sisään ja neljän litran jälkeen tarkastamaan mitä öljytikku sanoo.
No ei se edes kastunut joten ei muuta kuin lisää öljyä koneeseen.. Hetken päästä vilkaisu tallin lattialle jossa pirusti öljyä. Olis vissiin pitänyt laittaa se öljyroppu kiinni... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Mutta kun kumi valskaa...
No eihä tuo mitään jos nyt proppu unohtuu auki, mitän kun ei tee niin mitän ei satu.
Vaihdoin aikoinani äitin nissan micraan öljyt. Proppu auki, ölpät koneest ulos vatiin hallitusti, suodatin pois jne jne .. Sama takaisinpäin, suodatin paikoileen, proppu kiinni ja uutta öljää koneeseen, tikkucheck oli ok joten kone käyntiin jotta voi ottaa uden tarkistuksen kunhan ölpät on kiertäneet koneessa hetken..... no mitä vittuu kun ei sammu öljynpainevalo, vähän polkaisua kaasulle ja ei sammu ei... Jätin auton käytiin ja kävin katsomassa konehuoneeseen. Ihan ok. Nopea vilkaisu auton alle ja suihkuna lentää öljyä... Vitullisella kiireellä kone seis ja tutkimaan... Oli sitten vanha öljynsuodattimentiiviste siellä uuden kanssa eli tuplatiivarointi ja sieltähän se pursui ölpät tallin lattialle... Kyllähän se jurppi..... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
noista aikasemmista tuli mieleen erään maansiirto yrittäjän uus volvo.
ekoina päivinä hajos ilmapussi edestä. no siitä sitte hinurilla korjaamolle. vaihteisto vaatii että kone käy hinatessa kun piti hinata keula ylhäällä. noo hinuri otti sen peräänsä ja laitto koneen käyntiin ja lähti hinaamaan. pääsi korjaamolle ja ihmetteli ku ei enää käy. oli hinkannu öljypohjan puhki ja kone leikannu. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kävi ex duunikaverille myös uuden vagin ensihuollossa tupla filtteri tiivistys.
Onneks huomattiin pihaan ajaessa öljynoro. Pika siivous ennen luovutusta Itellä kerran käyny kytkimen kanssa " pikku moka"Esikiristetävän kykimen, esikiristys levy jäi asetelmaan. Toimi koe ajolla hyvin. Viikon päästä ihmettelen kun alko koliseen niin helvetisti ei muuta ku hinaukseen ja loota pois, mielessäni kiroilin motonetin paskaa laatua asetelma paskana heti. No ei vähä vitutti huomata että oma moka. Nyt naurattaa, tuli pikana revittyä Se loota kaks kertaa viikon sisällä veke ducatosta Viimeksi muokannut Heikki L : 13.12.2014 22:56 Perustelu: nokia tekstin syöttö virheet editoitu ;) |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Aikanaan ajattelin että vaihdampa pikaiseen ölpät Berttaan ennen mökille lähtöä ja näin teinkin. Tallista ulos ajaessa paineita ihmettelin, mutta edecci ei napannut sammuksiin. Pihalle hypätessä leveä vana toi huolen aihetta. Tarkastellessa löytyihän sieltä se vanhankin filsun tiivari... Noh onneksi oli 20l pönttö Delvakkia mistä oli vaihdellut. Mökki matkasta tuli hmmm, hitusen käryinen...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeroiden viat ja korjaukset! | NorthRider | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 08.05.2018 18:49 |
Onnistuneet/Kauniit autot. | KariSalmelainen | Bullshit | 11 | 28.06.2005 12:46 |
Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.09.2002 14:23 |
Veten huollot ja korjaukset.... | Yleiset | 0 | 05.09.2002 23:53 | |
Olivatko MM-kisat onnistuneet? | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:01 |