Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2014, 07:37
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Terve.

Aamulla piti töihin lähteä niin hj meinas ettei välttämättä mennäkkään.. starttauksen jälkeen jäi startti pyörimään ja piti ottaa akut irti.. mistä kannattaa lähteä tojotasta vikaa hakemaan? Virtalukko? Solenoidi? Kyseessä siis 12ht kone..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2014, 08:33
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hojo61 Näytä viesti
Terve.

Aamulla piti töihin lähteä niin hj meinas ettei välttämättä mennäkkään.. starttauksen jälkeen jäi startti pyörimään ja piti ottaa akut irti.. mistä kannattaa lähteä tojotasta vikaa hakemaan? Virtalukko? Solenoidi? Kyseessä siis 12ht kone..
Vaihda solenoidin kärjet ja mäntäkään ei kallis, niin sekin menee siinä samalla. 99% varmuudella toinen kärki loppuun kulunut.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2014, 09:25
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Juu kiitos vastauksesta. Mahtaako se startin pois nyppääminen olla iso ruljanssi? ku en kerinny tutkimaan sitä sen enempää aamulla kiireessä..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2014, 09:37
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hojo61 Näytä viesti
Juu kiitos vastauksesta. Mahtaako se startin pois nyppääminen olla iso ruljanssi? ku en kerinny tutkimaan sitä sen enempää aamulla kiireessä..
Jos oikein muistan, niin yks johto (12mm pulttikanta) irti startin kyljestä ja 2 pulttia startin laipasta (14mm?), niin pitäisi irrota. Auton alla makaamalla oon ite irrottanut.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2014, 10:24
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Okei. Tuli mieleen että eikö siihen tuu mitään herätettä virtalukosta? Meinaan vaan ku jos se tulee sillä samalla yhdellä johdolla niin miks se starttaa vaikka virrat on pois kokonaan? Jääkö ne kärjet sitten vaa jumeksiin että se ei palauta sitä normaaliin asentoon?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2014, 11:37
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hojo61 Näytä viesti
Okei. Tuli mieleen että eikö siihen tuu mitään herätettä virtalukosta? Meinaan vaan ku jos se tulee sillä samalla yhdellä johdolla niin miks se starttaa vaikka virrat on pois kokonaan? Jääkö ne kärjet sitten vaa jumeksiin että se ei palauta sitä normaaliin asentoon?
Joo tulee sinne toinen pikkupiuha pikaliittimellä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2014, 21:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis alkaa starttaamaan kun pistät akunkengän kiinni?
Irroita se herättimen johto startista ensimmäiseksi, jos heittää starttaamasta, niin vika on tod. näk. se, että releen koskettimet on palaneet kiinni. (ulkomuistista vuosien takaa: konehuoneessa on keltainen metallikuorinen rele 12mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ja siinä lukee start relay tms... ja kopsauta meisselillä reilusti, niin jos heittää starttaamasta, niin mahdollisesti vika poistui hetkeksi)
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 21:30 (GMT +2).