![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Terve. Aamulla piti töihin lähteä niin hj meinas ettei välttämättä mennäkkään.. starttauksen jälkeen jäi startti pyörimään ja piti ottaa akut irti.. mistä kannattaa lähteä tojotasta vikaa hakemaan? Virtalukko? Solenoidi? Kyseessä siis 12ht kone..
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vaihda solenoidin kärjet ja mäntäkään ei kallis, niin sekin menee siinä samalla. 99% varmuudella toinen kärki loppuun kulunut.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu kiitos vastauksesta. Mahtaako se startin pois nyppääminen olla iso ruljanssi? ku en kerinny tutkimaan sitä sen enempää aamulla kiireessä..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos oikein muistan, niin yks johto (12mm pulttikanta) irti startin kyljestä ja 2 pulttia startin laipasta (14mm?), niin pitäisi irrota. Auton alla makaamalla oon ite irrottanut.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Okei. Tuli mieleen että eikö siihen tuu mitään herätettä virtalukosta? Meinaan vaan ku jos se tulee sillä samalla yhdellä johdolla niin miks se starttaa vaikka virrat on pois kokonaan? Jääkö ne kärjet sitten vaa jumeksiin että se ei palauta sitä normaaliin asentoon?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Siis alkaa starttaamaan kun pistät akunkengän kiinni?
Irroita se herättimen johto startista ensimmäiseksi, jos heittää starttaamasta, niin vika on tod. näk. se, että releen koskettimet on palaneet kiinni. (ulkomuistista vuosien takaa: konehuoneessa on keltainen metallikuorinen rele 12mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ja siinä lukee start relay tms... ja kopsauta meisselillä reilusti, niin jos heittää starttaamasta, niin mahdollisesti vika poistui hetkeksi) |