Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2014, 20:55
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 807
Perusasetus

Muutaman tunnin mäntiä hinkanneena ja jälkiviisaana taidan itsekkin ensikerralla taipua tuon kannalle..
Vähän tiivistettä hankittu ja mäntää rengastettu. Kirjaimet renkaissa laitoin kannen puolelle, niinkuin vanhatkin oli. Nämä tosin oli n-sarjalaisia, kun vanha oli merkitty t-kirjaimella, mutta tokkopa tuo maailmaa kaataa, aakkosia kumpanenkin..
Ylimmän renkaan uraan jäi kynnen mentävä rako mutta muistelisin, että siinä sai vähän isompi kolo ollakkin. Pitänee tarkistaa illalla manuaalista.
Lopuksi vielä kompuroin klapikuorma sylissä ja maalipinta sai näillä leveyspiirellä harvinaisen puuhilemaalauksen. Onneksi maali oli hiukan jo kuivanut, paineilmalla suurimmat pois ja uutta maalia päälle. Ei tullut näyttelytasoista maalausta tälläkään kertaa.. pahus...

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20141209_192837.jpg‎
Views:	518
Size:	75,2 Kt
ID:	55261   Click image for larger version

Name:	20141209_194317.jpg‎
Views:	483
Size:	69,3 Kt
ID:	55262   Click image for larger version

Name:	20141209_194713.jpg‎
Views:	511
Size:	55,3 Kt
ID:	55263   Click image for larger version

Name:	20141209_202256.jpg‎
Views:	518
Size:	96,8 Kt
ID:	55264  
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2014, 01:05
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FunJam Näytä viesti
Ylimmän renkaan uraan jäi kynnen mentävä rako mutta muistelisin, että siinä sai vähän isompi kolo ollakkin.
Paina se rengas sinne uraan niin että männän ja renkaan kylki on tasan niin sais jäädä 0.054 - 0.095mm rakoa.

Kai älysit mitata männänrenkaiden sopivuuden sylinteriin ennen kuin laitoit ne mäntiin? Mä en meinaan meinannu ekalla kerralla muistaa Se taas mitataan työntämällä pelkkä männärengas sylinteriin 130mm syvyyteen, (kannattaa männällä työntää nii menee suoraan) ja rakotulkilla kattoa paljoko jää rakoa renkaan päiden väliin.
Ylimpään 0.270-0.370mm(0.850mm max!),
keskimmäiseen 0.270-0.330mm(0.900max)
ja öljyrenkaanväliin 0,200-0,500mm (0,880mm max)

Jos nämä luvut alittuu nii viilalla viilaa sitä rakoa sopivaks nii ei hirtä sit kone kii ku lämpiää aivan törkeen tympiää noita kyllä oli mittailla mutta kai se on hyväksi. Mulla meni kyllä kaikki toleransseihin ja uskon että sullakin menee viilailematta
Tsemppiä projektiin.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 10.12.2014 01:07
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2014, 21:54
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 807
Perusasetus

Vähän jäi väljäksi tuo rako, mutta vähemmän kuin vanhoilla renkailla, enkä kuintenkaan noita mäntiä ajatellut tällä kertaa vaihtaa, niin näillä mennään.
Hiukan oikaisin tuossa sylinteriin sovittamisessa ja painoin renkaat mäntää vasten ja totesin, ettei voi ottaa päät yhteen. Pikemminkin saattaa jäädä suurempi rako tähänkin, mutta se mitätön ohivuodon lisäyshän korjataan lisäämällä ahtoja..
Ja kiitoksia, tsemppiä tarvitaan.. ja hermoja eteenkin. Siksi tämä projekti ajoittain vähän hitaammin liikkuukin, kun oon lopettanut aina kun alkaa vähänkin vanne kiristymään. Hosumalla ei tästä ainakaan parempi tule. Ja sitten on vielä nämä yllättävät muuttujat. Eilen sain just viimeisen männän sisään, kun piti lähteä naapuritallilta kiikuttamaan konia sairaalaan.Ei ole elämä tylsää, kun asuu heppatytön kanssa saman katon alla..
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.12.2014, 11:51
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

toisaalta huono jos jää liikaa välystä männänrenkaan ja männän väliin sekä siihen vie se että rengas on liian "lyhyt" päät siis kaukana toisistaan niin ohipuhaltaa. ja se vie mennessää öljykalvoo pois sylinterin seinämiltä ja sit siihen nostettua ahtopainetta niin kirsk...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.12.2014, 13:03
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 807
Perusasetus

Mjoo.. Toi on siis vaan ekalla renkaalla ja noi menee hiukan yli tehdasmanuaalin arvoista, jotka pitäisi olla uutta vastaavalle koneelle. Nyt se on kuitenkin selkeesti parempi, kuin ennen remonttia. Tuolla perusteella suomen tienpenkat olisi täynnä moottorivammaisia maastureita, joissa on vanhaan moottoriin ahtoja nostettu ilman mitään muutoksia. Nyt vaan täytyy vetää joku raja noihin kustannuksiin. Tähän mennessä osiin on mennyt yli 2,5 k€ ja auton arvo on remontin jälkeen kumminkin alle 10k€, niin jossain tulee raja vastaan paljonko rotiskoon kannattaa sijoittaa.. Vaikka eipä näissä muutenkaan yleensä mitään järkeä ole..
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.12.2014, 22:31
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Mulla ainaki tuli huomattava tehonlisäys uusilla männänrenkailla, siis ei ny mitää star trekin poimuajotyyppistä mutta tutussa autossa huomas heti jotta vetää inasen paremmin. Samalla öljynkulutus ja huohotus väheni lähes olemattomiin.

Tuli tossa mieleen että mulla ois tossa ylimääräsenä tommonen uus tarvikeöljynsuodatin minkälaisia käytin noihin ekoihin öljynvaihtoihin. Noi oli halpoja mutta niissä ei oo sitä kuuman öljyn hienosihtiä mutta sei haittaa ekoissa öljynvaihdoissa ku ei ne öljyt kerkee lämmetä. Voisin vaihtaa vaikka kaffipakettiin jos vaan sais jotenki kulkeutumaan
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2014, 09:52
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 807
Perusasetus

Juu, ei tuota bussia taida saada poimuajolle edes hornetin koneella, mutta jos parin konin kärriä sais vedettyä ilman, että tarvii pykältää joka mäkeen.. Ja toi HX40 auttanee siihen asiaan enemmän kuin männänrenkaat. Lähinnä rengastin tuon siksi, että ajattelin, että noi vanhat renkaat ois materiaaliltaan väsyneet ja vielä vähän väljässä urassa, niin ei sitten katkea niin helposti. Kyllä noilla männillä varmaan yhden Citikan elinkaaren verran vielä kumminkin puksuttelee..

Seuraavaksi pitäisi kasailla jakopään rattaat ja viedä suuttimet huoltoon ja kysellä samalla, josko niille voisi tehdä jotain muutakin kivaa.
Ja sitten pitäisi vielä perehtyä tuohon pumpun sielunelämään ja tinailla pakosarja.. Pikkuhiljaa sano mummo suolla..
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Halpa hodari huudettavana. Tractor Linkit 0 11.08.2013 11:11
Hodari alko poistumaa.... make764 Tekniikka & Jutustelu 12 20.03.2013 19:32
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
Komee Hodari... Islantilaisten vapaaehtoinen pelastuspalvelu... Rompe1 Linkit 19 31.08.2010 19:03
Myyty myydään hodari tjl O/M/V Ajoneuvot 10 06.04.2010 20:24


Sivu luotu: 16:41 (GMT +2).