![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Muutaman tunnin mäntiä hinkanneena ja jälkiviisaana taidan itsekkin ensikerralla taipua tuon kannalle.. ![]() Vähän tiivistettä hankittu ja mäntää rengastettu. Kirjaimet renkaissa laitoin kannen puolelle, niinkuin vanhatkin oli. Nämä tosin oli n-sarjalaisia, kun vanha oli merkitty t-kirjaimella, mutta tokkopa tuo maailmaa kaataa, aakkosia kumpanenkin.. ![]() Ylimmän renkaan uraan jäi kynnen mentävä rako mutta muistelisin, että siinä sai vähän isompi kolo ollakkin. Pitänee tarkistaa illalla manuaalista. Lopuksi vielä kompuroin klapikuorma sylissä ja maalipinta sai näillä leveyspiirellä harvinaisen puuhilemaalauksen. Onneksi maali oli hiukan jo kuivanut, paineilmalla suurimmat pois ja uutta maalia päälle. Ei tullut näyttelytasoista maalausta tälläkään kertaa.. pahus...
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kai älysit mitata männänrenkaiden sopivuuden sylinteriin ennen kuin laitoit ne mäntiin? Mä en meinaan meinannu ekalla kerralla muistaa Se taas mitataan työntämällä pelkkä männärengas sylinteriin 130mm syvyyteen, (kannattaa männällä työntää nii menee suoraan) ja rakotulkilla kattoa paljoko jää rakoa renkaan päiden väliin.Ylimpään 0.270-0.370mm(0.850mm max!), keskimmäiseen 0.270-0.330mm(0.900max) ja öljyrenkaanväliin 0,200-0,500mm (0,880mm max) Jos nämä luvut alittuu nii viilalla viilaa sitä rakoa sopivaks nii ei hirtä sit kone kii ku lämpiää aivan törkeen tympiää noita kyllä oli mittailla mutta kai se on hyväksi. Mulla meni kyllä kaikki toleransseihin ja uskon että sullakin menee viilailemattaTsemppiä projektiin.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 10.12.2014 01:07 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Vähän jäi väljäksi tuo rako, mutta vähemmän kuin vanhoilla renkailla, enkä kuintenkaan noita mäntiä ajatellut tällä kertaa vaihtaa, niin näillä mennään.
Hiukan oikaisin tuossa sylinteriin sovittamisessa ja painoin renkaat mäntää vasten ja totesin, ettei voi ottaa päät yhteen. Pikemminkin saattaa jäädä suurempi rako tähänkin, mutta se mitätön ohivuodon lisäyshän korjataan lisäämällä ahtoja.. ![]() Ja kiitoksia, tsemppiä tarvitaan.. ja hermoja eteenkin. Siksi tämä projekti ajoittain vähän hitaammin liikkuukin, kun oon lopettanut aina kun alkaa vähänkin vanne kiristymään. Hosumalla ei tästä ainakaan parempi tule. Ja sitten on vielä nämä yllättävät muuttujat. Eilen sain just viimeisen männän sisään, kun piti lähteä naapuritallilta kiikuttamaan konia sairaalaan.Ei ole elämä tylsää, kun asuu heppatytön kanssa saman katon alla..
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
|
#4
|
||||
|
||||
|
toisaalta huono jos jää liikaa välystä männänrenkaan ja männän väliin sekä siihen vie se että rengas on liian "lyhyt" päät siis kaukana toisistaan niin ohipuhaltaa. ja se vie mennessää öljykalvoo pois sylinterin seinämiltä ja sit siihen nostettua ahtopainetta niin kirsk...
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mjoo.. Toi on siis vaan ekalla renkaalla ja noi menee hiukan yli tehdasmanuaalin arvoista, jotka pitäisi olla uutta vastaavalle koneelle. Nyt se on kuitenkin selkeesti parempi, kuin ennen remonttia. Tuolla perusteella suomen tienpenkat olisi täynnä moottorivammaisia maastureita, joissa on vanhaan moottoriin ahtoja nostettu ilman mitään muutoksia. Nyt vaan täytyy vetää joku raja noihin kustannuksiin. Tähän mennessä osiin on mennyt yli 2,5 k€ ja auton arvo on remontin jälkeen kumminkin alle 10k€, niin jossain tulee raja vastaan paljonko rotiskoon kannattaa sijoittaa.. Vaikka eipä näissä muutenkaan yleensä mitään järkeä ole..
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mulla ainaki tuli huomattava tehonlisäys uusilla männänrenkailla, siis ei ny mitää star trekin poimuajotyyppistä mutta tutussa autossa huomas heti jotta vetää inasen paremmin. Samalla öljynkulutus ja huohotus väheni lähes olemattomiin.
Tuli tossa mieleen että mulla ois tossa ylimääräsenä tommonen uus tarvikeöljynsuodatin minkälaisia käytin noihin ekoihin öljynvaihtoihin. Noi oli halpoja mutta niissä ei oo sitä kuuman öljyn hienosihtiä mutta sei haittaa ekoissa öljynvaihdoissa ku ei ne öljyt kerkee lämmetä. Voisin vaihtaa vaikka kaffipakettiin jos vaan sais jotenki kulkeutumaan
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Juu, ei tuota bussia taida saada poimuajolle edes hornetin koneella, mutta jos parin konin kärriä sais vedettyä ilman, että tarvii pykältää joka mäkeen.. Ja toi HX40 auttanee siihen asiaan enemmän kuin männänrenkaat. Lähinnä rengastin tuon siksi, että ajattelin, että noi vanhat renkaat ois materiaaliltaan väsyneet ja vielä vähän väljässä urassa, niin ei sitten katkea niin helposti. Kyllä noilla männillä varmaan yhden Citikan elinkaaren verran vielä kumminkin puksuttelee..
![]() Seuraavaksi pitäisi kasailla jakopään rattaat ja viedä suuttimet huoltoon ja kysellä samalla, josko niille voisi tehdä jotain muutakin kivaa. Ja sitten pitäisi vielä perehtyä tuohon pumpun sielunelämään ja tinailla pakosarja.. Pikkuhiljaa sano mummo suolla..
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Halpa hodari huudettavana. | Tractor | Linkit | 0 | 11.08.2013 11:11 |
| Hodari alko poistumaa.... | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 20.03.2013 19:32 |
| Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
| Komee Hodari... Islantilaisten vapaaehtoinen pelastuspalvelu... | Rompe1 | Linkit | 19 | 31.08.2010 19:03 |
| Myyty myydään hodari | tjl | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 06.04.2010 20:24 |