![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/59020...exron-III-378L ... tai tätä (on uudempaan -96-99 ZJ:hin jo "pakollista"): http://www.motonet.fi/fi/tuote/59020...ler-ATF4-0946L Periin tätä (on oikeat MIL-koodit): http://www.motonet.fi/fi/tuote/59951...hteistooljy-1L Lukkoperään öljyn lisäksi lukkoaine: http://www.jamant.fi/lslisaaine-cro4318060-p-3294.html Mottiin nyt käy melkein mikä vain oikeat luvut sisältävä aine, vaikka tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59701...Life-10W-40-5l Ja kun ohjaustehostimista on joskus NIIN kova polemiikki, niin sinne sitten EI ATF:ää, vaan tätä (on oikeat Chryslerin koodit, jotka näkyy vain pullosta suurennuslasilla): http://www.motonet.fi/fi/tuote/59003...stinoljy-946ml
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tuohon ylläolevaan sen verran, että ainakaan talviaikaan ei kannata sen enempää kuutos- kuin kasikoneeseen laittaa 10W-40 öljyä. Ihan jo valmistajankin puolesta oikea öljy on 5W-30 talvilämpötiloihin, toki Suomen oloissa kun kesäisin ei järin kuumaa ole voi samalla liemellä ajaa ympäri vuoden.
Itse olen aina käyttänyt täyssyynteettistä, kun ne yleensä takaa hyvän voitelun heti startista alkaen. Ohjaustehostimen/ simpukan osalta todellakin kannattaa olla tarkka ja laittaa VAIN sitä oikeaa suositeltua öljyä. Nimimerkillä kokemusta on, väärät tehostimen öljyt EI todellakaan pysy systeemissä sisällä! Eli vain sitä ainetta säiliöön mikä on hyväksyttyä, jollei välttämättä halua alkaa vaihtamaan uusia tehostimen letkuja, ja tekemään simpukalle perushuoltoa kun stefat ei tykkää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 08.12.2014 11:59 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Joo mää nyt ajoin tolla paksummalla (muistaakseni) ympäri vuoden, mutta mullahan auto oli talvella +5°C tallissa ja VAIN offikäytössä. Joten ympärivuotiset (maasturi)käyttikset sitten erikseen ja varsinkin, jos ei ole lohkolämmitintä.
Mun listan ajatus nyt vain oli, ettei laita tehostimeen väärää tavaraa ja muualle turhan kallista. Kuuntelin hiljattain yhden hepun selvitystä laittamistaan öljyistä ja vain hirvitti moiset litrahinnat 90-luvun vehkeisiin laitettuna! Onneksi MN:stakin saa Jeeppeihin käypiä aineita.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Fordin 5W-30 täyssynteettinen purkki (5l) maksaa Motonetissa aika vähän. Muutaman kymmentä prosenttia halvempaa kuin esim. Mobilin tai Castrolin vastaavat. Hyvin on tuntunut pelittävän 10-12 tkm vaihtovälillä!
![]() Ei itselläkään oikein innosta mitään hipokalliita aineita laittaa periin, laatikkoon tai koneeseen, mutta sen verran kuitenkin että voi olla luottavaisin mielin siitä että esim. 30-50 euron lisäsijoituksella voi mahdollisesti säästyä useamman tonnin remontin tarpeesta. Isoin menoerä melkeinpä tulee laatikkoöljyissä, jos alkaa ottamaan sen luokitukset täyttävän sijaan jotain ihmelitkuja. Muutaman euron litrahinta vaihtuu äkkiä pahimmillaan yli 20€/ litra, eikä niistä kalliimmista aineista ole välttämättä mitään mainittavaa hyötyä. Kun kuitenkin laatikkoöljyä saa varata sen 3 x 6-7 litraa jos haluaa kunnolla uudet aineet sisään, niin ero on melkoinen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 08.12.2014 13:06 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mitä 42RE-laatikkoon vaihdoin öljyjä, niin kun piti koppaa auki muutaman päivän ... viikon, niin sieltä tuli ulos kaksi kertaa se, mitä heti kopan aukaisun jälkeen.
Sikäli, jos on aikaa odottaa, niin pohja(roppu) vain auki ja ISO valutusallas alle. Ei tartte lutrailla kun kerran. Muiden lootien vastaavasta ominaisuudesta en tiedä, mutta ei tuo mitään maksa kokeilla.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
ookoo, pittää laittoo nuo ylös tahi sit luntata ja tehhä ostoslista. tuota moottoriöljyä lähinnä arvoin et mitä tollaseen kärsii laittaa, kun chevyissä puskee kaiken pellolle jos se öljy on liian luirakkaa, nimimerkillä kokemustaon
ni heti aattelin et aikalaisensa jenkki ja että 10W alkusta notkeempaa sinne ei tohi laittaa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
4.0 koneisesta vekottimesta hyökkäsi startatessa tyhjäkäynti suoraan kahteen tonniin. Pikagoogletuksella selvisi, että vika voisi olla IAC-kikkareessa ja sen putsaus joskus auttaa. Kikkare irti, putsaus ja vielä vähän puunausta läppärungossa olevaan pesäänkin ja kierrokset palasi normaalitasolle. Onnistunut korjaus siis tähän asti, mutta kysymys kuuluukin: onko kokemusta kuinka pitkäaikainen elvytys tuo putsaus on? Kannattaako siis laittaa heti uusi osa tilaukseen vai voiko odotella seuraavaa ongelmaa vasta ajan päästä?
Kovasti paljon nyt osui samaan saumaan ongelmaa, kun akku kyykähti, kuskin puoleinen etujarru jumitti ja iski vielä samalla salamalla tuo tyhjäkäyntiprobleemakin. Tyhjäkäynti käy, akku on laturissa (jos vaikka vielä heräisi) ja jarrut enää ilmaamatta. Kohti seuraavia remontteja! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ihe oon huoltanu sitä mukaa mistä on posahtanu, eli riippuu pikkusen kilsoista, oma on siinä vaiheessa et ennaltaehkäsevien kans aletaan olla vähän niiku myöhässä ![]() en tiijä errooko tuo uuvempi niin paljo vanahemmasta, mut pieni tiputtelu kuuluu merkkiin/vuosimalliin eli japsilaista tiiveyttä on turha olettaa näiden kanssa jamantiltahan saat käytännössä kaikki huolto-osat suoraan hyllystä, myos us parts myy aika hyvin noita ja suotimet sain ihan fixus kaupasta. jerkulta sitten 4x4 partsista hupikalikat kun haluat sen korottaa ja tuunata kuitenkin ![]() sitte tietty ulukolaiset, eli rokkiauto, ebay, ohan noita, ei ole mitään keräilyharvinaisuuksia varsinkaan jenkeissä, eikä myöskään saksassa, eli osia saa, aivan he-le-ve-tis-ti maalimalta, ite suosinu aina kotimaista ku mahollista ja hinnatkaan ole juur kalliimpia ni eipähän tule takuiden kans onkelmia
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Viimeksi muokannut PunisherFIN : 01.06.2015 07:29 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
En äkkiseltään manuaalia löydä mistään. 240tkm tuolla on rullattu tällä hetkellä ja kuulemma säännöööisesti huollettu, mutta kuitenkin tehdään kaikki normaalit toimenpiteet oman mielenrauhan takia. Täytyy nyt ne öljymäärät kattoa, vaikka vielä ei stefoja vaihettaisikkaan. Käynpä kysäsemässä suodattmimia paikallisesta liikkeestä varsin ![]() Tässä on jo valmiina 2" korotuspalat ja 31" gummit alla. Keskuslukitus on kyllä hämärä.. ovet ei mene aina lukkoon mutta avautuvat aina nätisti.. pientä temppuilua. Toinen takaovi jää aina auki ja ikkunan-nostin on siinä myös pimeä? lie johto poikki. Keskuslukko lienee alkuperäinen, kun palikassa on jeepin merkit.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Entinen omistaja sanoi että laatikon öljyillä ajettu joku reilu 25tkm peräölppiä ei ole vaihdettu viimeiseen 2 vuoteen ainakaan. Tulpat laitettu reilu 10tkm sitten ja ilmastointikin huollettu vuosi sitten. Ainoa vika mikä on tullut, niin joku rele temppuillut (kosketushäiriö tms) ja ei ole startannut.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Tartteeko moniurahihna 2kpl näitä?
http://www.4x4parts.fi/jaahdytys/12613-hihnapyora.html
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Automaatti: ZJ 93-98 4.0L6 + 44RE/46RH/46RE -automaattiin 5 litraa Jakolaatikko: 73-79 FSJ ja 76-79 CJ jatkuva-neliveto (Quadra-Trac) - erikoisöljy (esim CROTCL-1). 3 litraa Etuperä: hypoidi-peräöljy 80W90 (esim Mobilube HD, GL-5) tai 75W140 3 litraa Takaperä: hypoidi-peräöljy 80W90 (esim Mobilube HD, GL-5) tai 75W140 + kitkalisäaine 3 litraa + 1 pullo lisäainetta Kai nuo motonetin öljyt käynee?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook Viimeksi muokannut Machist : 13.06.2015 06:08 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |