Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.12.2014, 22:29
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Taas meni viikonloppu Porvoossa. Akselin sisuskalut irti, jatkoin korvakkeiden poishiomista, aloitin jousipetien tekemistä sekä trussin värkkäämistä. Mallailin akselia alle, mallailin iskareita ja jousia ja ohjaustankojen linjoja, hitsasin apparinpuolen runkoaisan vahvikkeen. Trussimalli/periaate tulee hyvin samanmallinen kuin TimoL on tehnyt. Tein huvikseni koehitsauksia irrotettuun ylätukivarren kiinnikkeeseen ja XJ:n knuckleen. S355 levyä hitsasin 12.51 langalla kylmänä pienaan. Ei halkea, mutta pari napsua vasaralla lohkaisee sen valunpuolelta irti HELPOStI, niin kuin arvattua oli. Molemmat valukappaleet samaa matskua muuten.

Kysyn viikolla paikalliselta yrittäjältä nikkelipuikkoja, testaan myös niitä yhdistettynä hitaan jäähtymisen kanssa. Jos ei löydy proseduuria spacerien hitsaukseen niin taivutaan sitten paikallisen erikoispajan puoleen.

Kamerasta löytyi myös aikaisemmin otettuja kuvia, laitetaan nekin tänne.

Tässä näkyy kohdat, mistä takapenkin selkäosan peltiä on leikattava, että sattuu vielä samaan kulmaan.



Snorkkelin haitariletku lähtee kuikkaan ja tilalle tulee 90ast silikonimutka suoraan itsetehtyyn ilmaboksiin. Ilmaboksiin sisällä isoin mahdollinen kartio vapaavirtaus-suodatin.




Tässä oli ainut kuva missä näkyy ylätukivarren korvakkeelle tehty jigi.

[img]https://farm8.staticflickr.com/7465/15349965783_0ac35c0e47_b.jpg[/img
]


Viimeksi muokannut koira : 07.12.2014 22:52 Perustelu: Takapenkki
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.12.2014, 22:46
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

...uusiksi äskeinen




Spaceri näkyy tässä kuvassa, sillä saa murroksen samaan linjaan pallonivelten kanssa.



Sovitusta. WJ levy puuttuu välistä sekä uuden mallin napa on ehkä korkeampi??, mutta ei siltikään taida mahtua nuo offsetilla olevat tre:t. Kulma ottaa vanteeseen.



Jäykistesilta hahmollaan



Suorat tre:t taitaisi sopia paremmin. N.1,5" putki taitaa ohittaa peräkopan nipinnapin.


Ja toisin päin linkussa:

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2014, 15:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koira Näytä viesti
Tein huvikseni koehitsauksia irrotettuun ylätukivarren kiinnikkeeseen ja XJ:n knuckleen. S355 levyä hitsasin 12.51 langalla kylmänä pienaan. Ei halkea, mutta pari napsua vasaralla lohkaisee sen valunpuolelta irti HELPOStI, niin kuin arvattua oli. Molemmat valukappaleet samaa matskua muuten.
WJ:n knucklet on tietääkseni eri matskua kuin XJ:n, niihin on hitsattu ihan migilläkin kunnon esilämmityksen ja hitaan jäähdytyksen yhdistelmällä. Ainakin omiin WJ:n knuckleihin tarttui migillä hienosti, ja rälläkällä koitettuna ne on terästä, ei rautaa.

Työpaikan konekorjaamon hitsari koitti mullakin alkuperäisen valukorvakkeen parittamista S355- levyyn kun varmistettiin matskun laatua, ei se siinä peruspuikolla pysynyt. Certaniumilla jäi kiinni oikein hienosti. Helppoahan on koittaa rälläkällä matskua, kipinän väristä näkee yleensä onko valuterästä vai valurautaa. Punainen/ oranssi on valurautaa, kirkkaampi valuterästä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.12.2014 15:04
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.12.2014, 20:14
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
WJ:n knucklet on tietääkseni eri matskua kuin XJ:n, niihin on hitsattu ihan migilläkin kunnon esilämmityksen ja hitaan jäähdytyksen yhdistelmällä. Ainakin omiin WJ:n knuckleihin tarttui migillä hienosti, ja rälläkällä koitettuna ne on terästä, ei rautaa.

Työpaikan konekorjaamon hitsari koitti mullakin alkuperäisen valukorvakkeen parittamista S355- levyyn kun varmistettiin matskun laatua, ei se siinä peruspuikolla pysynyt. Certaniumilla jäi kiinni oikein hienosti. Helppoahan on koittaa rälläkällä matskua, kipinän väristä näkee yleensä onko valuterästä vai valurautaa. Punainen/ oranssi on valurautaa, kirkkaampi valuterästä.
Mutta tuohan onkin hieno uutinen jos ovat terästä, enpä koettanut niitä WJ osia. Hitsatessa tuo valu suhisee aikalailla.

Viimeksi muokannut koira : 17.02.2015 19:53
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.12.2014, 17:20
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

sorry ku tähän ilmottelen,mut aihe tällähetkellä vähän siihen suuntaan... Tilasin äsken nuita kent tuotteitten tavaroita mm certtaniumia 707 ja valupuikkoa yms...millä hitsaa valua teräkseen ja muita. ni voipi kysellä alustavasti tarpeitaan vastaavia tuotteita.
pistän myynti ilmoitusta kuhan saan laskua niistä, ni saan hintaa.
niitähän ei kannata paljo tilata yksityisten ku rekalla tuovat pihaan...siis vaikka sitä viittä tikkua.
mä voin tilata muutakin vaikka en itse tartteis jos sopiva pompsi aina löytyy... ja myyn eteenpäin vaikka sen yhden puikon... harrastaja ystävälliseen hintaan.
pieni vaivannäkäkö palkkio välitykseen.
edit vaikka toi 707 kilo maksaa 200€ seutuja. ni ei varmaan kukaan harrastaja semmosta määrää yhteen autoon tartte.

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 12.12.2014 17:25
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.12.2014, 20:11
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Vihonviimein lukot hankittu, prkl.


Ckma kompura tulee pelkästään lukoille ja sandenilla voi täyttää renkaita.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.12.2014, 22:37
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Taas tuli puuhattua. No taas on semmonen akselin osa kyseessä, etten tiedä mikä on suomeksi, ameriikassa sanovat inner c, kuiteski ylemmille kyseisille pallonivelen kannakkeille tekaisin vahvikkeet.




Nivelten irroitusta:



Tilalle tulee tälläiset WJ/JK:n heavyduty pallot. Synergy on merkki. En laittanut vielä paikalleen, koska nuklet ei ole vielä valmiit.



Trussiin tein etupuolelle tuet. Taakse en tehnyt vielä, pitää ekaksi zuumata arbin ilmaletkun paikka. Kopan ja trussin välinen rako jää nätisti piiloon peräkopan alle reunan ylityksen alle.



Tänään oli ohjelmassa vaihdelaatikon tukipalkin tekoa. Palkkiin tulee myös tukivarsien kiinnitykset ja panssarointi. Tarkoitus oli nostaa koko höskä koripalkkien tasalle. Leikkasin keskitunneliin reiän, että voi tutkailla tilankäyttöä. Kuvassa salkut on nostettu ihan peltiin kiinni, ihan noin ylös ei tule jäämään.


Tässä hyvä lähtökohta kaikelle tulevalle, päädyt mm. Kokonaan vielä tekemättä. Koripalkkiin kiinnitykset tulee yhteensä neljällä läpipultille per puoli palkkien läpi, lisäksi nuo kaksi per puoli olevat pystyt pultit, niitä käytetään lähinnä vain asemointiin. Nämä kaikki hitsataan myös koripalkkeihin kiinni. Palkin keskiosa ja panssarin takaosa tulevat olemaan pultattavat, niin että tukivarsien kiinnikkeet jää korissa kiinni oleviin osiin. Lisäksi pakoputkelle ja kardaanille kevennykset, sen jälkeen tehdään niitä kevennysreikiä niin paljon kun porauskalusto kestää, on nimittäin aika tuhti palkki tällä hetkellä. Panssarin leveys auton pituussuunnassa on 400mm. Eteenpäin tulee putkesta taivutettu vaihelootan suoja.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.12.2014, 22:44
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Pari kuvaa vielä. Potero polyuretaani kannakekumille. Palkki tavara on 100x50 u profiilia ja alapuoli eli panssari 5mm 650 terästä.


Pultin ja mutterinpäät saa nätisti piiloon. Jakolaatikolle pieneen kohtaan joutuu tehdä panssariin n. 20mm poteron. Muuten lopputuloksena on 60mm lisää maavaraa palkin kohdalle. Koko voimalinja nousi 10mm ja koneen kiinnitysten alle tulee myös 10mm levyt.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2014, 23:25
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koira Näytä viesti
Tilalle tulee tälläiset WJ/JK:n heavyduty pallot. Synergy on merkki. En laittanut vielä paikalleen, koska nuklet ei ole vielä valmiit.
Minulla on samanlaiset omassa akselissa. Saattaa olla itsestäänselvyys, mutta prässää ja pallonivelet ensin paikalleen ja laita ne silikonisuojukset vasta sen jälkeen kiinni. Itse rikoin sen suojuksen kun tein toisessa järjestyksessä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, expedition, jeep, venäjä, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ murrosremppa Dethlock Tekniikka & Jutustelu 33 08.05.2012 09:49
Ostettu XJ:n takavalo Pekka.j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.06.2011 18:30
Ostetaan xj korotus jeepchero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.10.2009 21:40
Ostetaan xj:n paisuntasäiliö kaistapää O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.10.2009 08:07
o: xj:n vetokoukku timppa253 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.03.2007 09:26


Sivu luotu: 00:50 (GMT +2).