Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2014, 22:44
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Itse olen haaveillut Truetrac:kiä eteen jo jonkun aikaa. Mites se käyttäytyy kovemmassa vauhdissa mutkissa liukkaalla pinnalla? Pyrkiikö kaasupohjassa menemään suoraa mutkissa vai kääntyykö kuten avoin murikka jos takana on 100% spool tai palalukko.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2014, 17:29
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Jahas, perään kaikki laakerit ja stefa vaihdeettu ja murikka paikallaan... antaa liimojen kuivua yön ennenku kaadan öljyjä perään.

Melkosen raskas on pyörittää tasauspyörästöä, eli takapyörät ilmassa ykkönen päällä jollon kartaani ei pyöri.
Renkaat pyöriii vastakkaisiin suuntiiin ilmeisesti niinkuin pitääkin, mutta tiukka se on. No ehkä se vähän herkistyy kun pistää öljyt ja tovin ajelee.

GT4 celikassa on tuollanen torseni edessä. Sen enempää en osaa kyllä kommentoida miten se pelaa liukkaalla.

Kuinkas tuo tilanne kun toinen takapyörä on ilmassa ilmeisesti meno loppuu siihen?
Kuinka toimiva tuo jarrulla lukitseminen on? Mietin että kun takajarrut ei esim. pidä tasan niin aiheutuuko onkelmia kuin herkästi?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2014, 21:13
jan tammi jan tammi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.02.09
Sijainti: keskipohjanmaa
Viestit: 20
Perusasetus

Jos toinen pyörä on ilmassa, d44 lukkiutuu jarrulla paljon herkemmin kuin 8.8".
Pelkällä etuvedollakin oon testaillut, vetelee aika vimmatusti. eikä heikolla pidolla oleva pyörä lipsu juuri lainkaan.
Kysyin valmistajalta joskus voiko säätää kun on niin agressiivinen tuo d44 tt, muttei oo säätöä vastasivat.
En tiedä onko mulla joku yksilö. mutt jos ois vähän löysempi etu tt oispa hyvä.
Nyt tuo reipas maantie mutka-ajo vähän kulmikasta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2014, 21:20
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Kuinkas tuo tilanne kun toinen takapyörä on ilmassa ilmeisesti meno loppuu siihen?
Kuinka toimiva tuo jarrulla lukitseminen on? Mietin että kun takajarrut ei esim. pidä tasan niin aiheutuuko onkelmia kuin herkästi?
Toimiihan se. Kunhan toiselle puolelle saa jarrulla pitoa x määrän, niin toiselle puolelle se voima siirtyy sitten sen esim 2,7 kertaisena (siis mikä nyt just sen tasauspyörästön voimansiirtosuhde on), joten se pyöräkin alkaa pyöriä. Toki jos toisen puolen takajarru ottaa kolminkertaisella voimalla kiinni, niin sitten on ongelmia...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2014, 22:22
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Noh katsotaaan.... mietin vaan kuin noi suon tai muun mudan kyllästämät rumpujarrut metässä toimii hädän hetkellä... huomenna koittaa muutama testivideo ottaaa.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2014, 21:03
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Käyttöjarru ei tee mitään tuon oikean takapyörän osalta.
Myös käsijarru on helvetin huonosti säädöissä, kahva tulee kauas ja ees jäisellä kylätiellä ei mee takavedolla kumpikaan takapyörä lukkooon. Uskon ja toivon että noi tilanteet kun lukko ei lyö kiinni on kuitattavissa kevyellä känkän kiristyksellä kunhan säätelen liinat vähän lähemmäksi.
Videolla näkyykin tilanne sivupeilissa jossa pyörä paikallaan vähän känkkäää ni veto alkaa heti. Mutta oli myös tilanteita (kiillottuneella jäällä) että en saannut lukkoa lukkoon vaikka vedin känkän niin kireelle kun sen noilla säädöillä saa ja pumppasin huonoa jalkajarrua. Seuraava kunnon safari kertoo paljon.
Ajossa noita totaalisia toisen renkaan pidonmenetyksiä ei juuri tule varsinkaan kesällä kun alla ei ole jäätä kiillottumassa niin lukko pelaa kyllä varmaan hienosti ja pehmeästi ilman mitäään touhuamista.
Pyörän irtoomiset maastakaan ei kovin pitkä aikasia yleensä ole.
Selvästi vähemmän perää menee tän kanssa sivuttain kun palalukolla, mikä tässä nyt etuna pitäis ollakkin.
Sitä on liian aikasta sanoa onko tää nyt parempi vai huonompi kun perus palalukko.



http://vilkutin.1g.fi/kuvat/VIDEOT/E...ck+lukosta.mp4
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 07.12.2014 21:08
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.12.2014, 12:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Sanoisin että Truetrack on käyttöautoon parempi, mutta metsässä palalukko tai kytkettävä on pidon kannalta varmasti parempi. Itselle voisi tuon Truetrackin laittaa taakse, mutta kun ei tuohon alumiiniseen D44:ään sitä tehdä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.09.2017, 09:44
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Hiluksin oon myynny jo kaverille mutta kun tää aihe osu silmiin ni sanon sen verran että siirsin tuon truetracin takaa eteen, liian löysä takana, edessä varsin hyvä.

https://vilkutin.1g.fi/kuvat/VIDEOT/...afari+2017.mp4

1min 10s kohilla näkyy vähän lukon toimintaa, epäilen että avoimella perällä ois jäänny ajamatta.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lock right etuperään? geswas Tekniikka & Jutustelu 40 06.07.2011 15:53
M:DETROIT LOCKER CREWCAB4X4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.01.2007 00:55
o: Lj etuperään välitys. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 25.02.2006 18:37
Detroit Truetrac Gary Grand Tekniikka & Jutustelu 2 15.08.2005 10:05
Detroit locker 4x4_76 Tekniikka & Jutustelu 0 06.05.2003 10:41


Sivu luotu: 23:34 (GMT +2).