Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2014, 10:12
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Jep, en hommaa mitään ennenkö pääsee liikeratoja kattomaan autonalla ja kattomaan mistä se rupee kanittamaan. En ole repimässä mitään maksimijoustoja näistä varsista ja aion rajoittaa liikeradan jousen mukaiseksi, joten tilanne ei paha. Metalcloakki toimittaisi muuten myös melko asiallisen oloisia dual rate jousia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.12.2014, 10:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No käytännössä ne alkaa kanittaa kaikista nivelpisteistä, mutta pahimmat on alavarresta ylös lähtevä ylätukivarren pusla, ylätukivarren akselinpuoleinen pusla, ja jossain määrin myös alatukivarren akselin puoli. Itse laittaisin omien aiempien kokemusten perusteella radius arm long- arm:eista kaikkiin niihin kumipuslat. Korinpäässä voi olla flex jointit. Jos väkertää ylätukivarret 12mm/ 1/2" pultille sopivaksi, niin jommankumman ylävarren voi aika huoletta poistaa kestävyyden kannalta. Leimasetä ei kylläkään tykkää, eikä kannata ajaa kolaria..

Tuo radius arm ei todellakaan ole mitenkään optimaalinen ratkaisu, mutta kun omien varsien tekeminen aitona kolmilinkkinä panhardin kanssa on täällä kotimaassa lain silmissä vähän vaikeaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 03.12.2014 10:52
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2014, 18:27
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No käytännössä ne alkaa kanittaa kaikista nivelpisteistä, mutta pahimmat on alavarresta ylös lähtevä ylätukivarren pusla, ylätukivarren akselinpuoleinen pusla, ja jossain määrin myös alatukivarren akselin puoli. Itse laittaisin omien aiempien kokemusten perusteella radius arm long- arm:eista kaikkiin niihin kumipuslat. Korinpäässä voi olla flex jointit. Jos väkertää ylätukivarret 12mm/ 1/2" pultille sopivaksi, niin jommankumman ylävarren voi aika huoletta poistaa kestävyyden kannalta. Leimasetä ei kylläkään tykkää, eikä kannata ajaa kolaria..

Tuo radius arm ei todellakaan ole mitenkään optimaalinen ratkaisu, mutta kun omien varsien tekeminen aitona kolmilinkkinä panhardin kanssa on täällä kotimaassa lain silmissä vähän vaikeaa
Ok näinhän se on. Laitan akselille kumipuslat, eihän tuo muuten toimi ollenkaan. Kumi hoitakoon joustamisen teräksen puolesta

Valitsin nuo radius armit koska:

Tässä autossa vähän korotusta (syistä että: on lainsallima ja ajettavuus säilyy, ohjaus ja kardaanikulmat pysyy edullisina), nelilinkki olisi huonosti mahtunut ja isotöinen. Nelilinkki longarm alkaa mahtumaan vasta 5-6" korolla, ettei tarvii tuoda lattiasta läpi.

Pääpaino on ajomukavuudella ei joustoissa. Tulossa huima parannus. Mielestäni 2" koro on maksimi vakiovarsille. 3" on jo epämukava töyssyissä.

Joustoissakin kardaanikulma pysyy oikeana.

Shortarmit uusilla kiinnityspisteillä olisi ollut reilusti isotöisempi ja hommaa miulla riittää tässä muutenkin.

Iskarit on edessä/takan n. 10" iskulla samassa kulmassa ja sopivat takajousi/riippu yhdistelmälle. Eteen tulee joustonrajoitusliinat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2014, 21:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kuulostaa hyvälle

Olen itsekin ihan samaa mieltä, että tuo 2"-3" on ihan ehdoton raja lyhyille tukivarsille, jos ei nosta akselin kiinnikkeitä ylemmäs. Menee muuten tukivarren kulmat liian jyrkäksi ja on tosiaan vähän epämukava. Itsellä kun oli 3.5" vieterit XJ:ssä, niin vaihdettuani pitkiin varsiin muuttui meno sekä tiellä että metsässä aivan erilaiseksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, expedition, jeep, venäjä, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ murrosremppa Dethlock Tekniikka & Jutustelu 33 08.05.2012 09:49
Ostettu XJ:n takavalo Pekka.j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.06.2011 18:30
Ostetaan xj korotus jeepchero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.10.2009 21:40
Ostetaan xj:n paisuntasäiliö kaistapää O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.10.2009 08:07
o: xj:n vetokoukku timppa253 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.03.2007 09:26


Sivu luotu: 11:12 (GMT +2).