Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.12.2014, 14:18
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Tuo vaikuttaa fiksulle. D30 Banjo on käsitykseni mukaan pallografiittivalurautaa. Ja itsekkään en sitä mielellään hitsaa/pilaa. 50%Nikkeli lisäaine olisi käypänen ja mielellään pitäs esilämmöt laittaa sittenkin ja hitaasti jäähytellä. Turhan iso murikka, kun ei mulla ole lämmitysvehkeitä enkä saa mihinkään tuota Ford Kaalla kuskattua. Trussi kannattaa olla 63-64mm sisämitalta että hitsit asettuu putken keskilinjalle vastakkain. Pysyy putki helpommin hitsatessa suorana. Putki on tavallista seostamatonta ja C:t käsittääkseni valuterästä joten niissä ei probleemeja.

Tarkan sovituksen olet tehnyt banjolle! Mistä hommasit ylätukivarren puslat/pesät?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2014, 14:36
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Mulle sano sertaniumin mies ettei yhtä puikkoo vähempää myy...
niillä kyllä onnistus hitsuu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2014, 15:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Jeps, toki se leveämpi profiili olisi parempi, mutta tuota sattui olemaan tallissa kun hitsaa pätkän kerrallaan niin kyllä se putki suorana pysyy. Varovainen on kuitenkin oltava. C:hen saa hitsattua oikein nätisti ihan migilläkin. Esilämmitin propaanitöhöllä näppituntumalla sopivaksi, hitsasin trussin päät kiinni, koputtelin kuulapäävasaralla vielä varmuuden vuoksi, ja laitoin 100mm:n villaa kunnon töpön ympärille jäähdytyksen ajaksi. Reilun parin tunnin jälkeen oli vielä kädelle selvästi lämmin.

Pahvi on todistetusti hieno materiaali malleja tehdessä. Onnistuu yleensä kerralla hankalampikin muoto, kun ensin tekee pahvista hyvän

Ylätukivarren puslat & pesät ajattelin tilata Metalcloak:ilta. Yhdistelmä flex jointtia ja kumipuslaa, väittävät niitä monillakin uuden maailman foorumeilla hyviksi. Pakkohan se on sortua mainonnan uhriksi ja testata
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 01.12.2014 15:29
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2014, 22:27
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

Ylätukivarren puslat & pesät ajattelin tilata Metalcloak:ilta. Yhdistelmä flex jointtia ja kumipuslaa, väittävät niitä monillakin uuden maailman foorumeilla hyviksi. Pakkohan se on sortua mainonnan uhriksi ja testata
Ite oisin harkinnu kanssa duroflexejä nelilinkki systeemiin. Mikä lie sitten toimisi tuossa radius arm systeemissä parhaiten. Alavarsissa on superpro ( jessus näitä nimiä) polyuretaanit akselin päässä. Johnny Joint tyyliset kuulat korinpäässä. Y-linkeissä JohnnyJointit ja akselin päät pitäisi vielä valita. Tuskin niistä pikkuvarsista paljon tärinää tulee vaikka olisivat ihan JJ:t.

Viimeksi muokannut koira : 03.12.2014 17:35
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2014, 08:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Kannattaa muistaa että noi radius-arms (ns. "jakari")- tyyppiset tukivarret haraa aika lailla vastaan äärijoustoissa, eli mahdollisimman joustavat puslat olisi hyvä laittaa. Korin päässä siis duroflexit tai flexjointit, kaikki muut joko perinteiset kumipuslat tai sitten duroflexit. Uretaanipuslat tai varsinkin "kovat" flexjointit repii tukivarren kiinnikkeet rikki, ja mahdollisesti muutakin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.12.2014, 10:12
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Jep, en hommaa mitään ennenkö pääsee liikeratoja kattomaan autonalla ja kattomaan mistä se rupee kanittamaan. En ole repimässä mitään maksimijoustoja näistä varsista ja aion rajoittaa liikeradan jousen mukaiseksi, joten tilanne ei paha. Metalcloakki toimittaisi muuten myös melko asiallisen oloisia dual rate jousia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.12.2014, 10:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

No käytännössä ne alkaa kanittaa kaikista nivelpisteistä, mutta pahimmat on alavarresta ylös lähtevä ylätukivarren pusla, ylätukivarren akselinpuoleinen pusla, ja jossain määrin myös alatukivarren akselin puoli. Itse laittaisin omien aiempien kokemusten perusteella radius arm long- arm:eista kaikkiin niihin kumipuslat. Korinpäässä voi olla flex jointit. Jos väkertää ylätukivarret 12mm/ 1/2" pultille sopivaksi, niin jommankumman ylävarren voi aika huoletta poistaa kestävyyden kannalta. Leimasetä ei kylläkään tykkää, eikä kannata ajaa kolaria..

Tuo radius arm ei todellakaan ole mitenkään optimaalinen ratkaisu, mutta kun omien varsien tekeminen aitona kolmilinkkinä panhardin kanssa on täällä kotimaassa lain silmissä vähän vaikeaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 03.12.2014 10:52
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, expedition, jeep, venäjä, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ murrosremppa Dethlock Tekniikka & Jutustelu 33 08.05.2012 09:49
Ostettu XJ:n takavalo Pekka.j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.06.2011 18:30
Ostetaan xj korotus jeepchero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.10.2009 21:40
Ostetaan xj:n paisuntasäiliö kaistapää O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.10.2009 08:07
o: xj:n vetokoukku timppa253 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.03.2007 09:26


Sivu luotu: 04:57 (GMT +2).