Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2014, 19:06
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Kolme viikkoa sitten sain taas hiacen liikkeelle. Vaihdettiin haljennut mäntä ja se yksi joka oli vielä edellisen omistajan jäljiltä, josko niissä männissä olisi jonkinlainen valmistusvika. Sylinterit tarkastin "näppituntumalla" ja silmämääräisesti, eikä minkäänlaista kulumaa/pykälää tuntunut. Samalla hiottiin venttiilit ja vaihdettiin venttilinvarren kumit ja silmämääräisesti katsottiin nokka-akselin laakerit ym. läpi ja kaikki vaikutti olevan erittäin hyvässä kunnossa.
Viime parjantaihin asti kone toimi hyvin, huohotti kyllä, mutta se kai on normaalia, kun kaksi uutta mäntää koneessa. Sitten maantieajossa jossain vaiheessa huomasin, että ahtopaine ei nouse normaalisti mäkeä noustessa ja auto meinaa hyytyä. Auto sitten seisoi päivän kun olin opiskelemassa, eikä iltapäivällä meinanut sitten millään käynnistyä -10 asteen pakkasessa, mikä ei normaalisti tunnu missään. Sieltä ajoin kotiin, noin 100 kilometriä, välissä auto toimi kohtalaisesti, ahdot nousi n. 0,4 bar, kun normaalisti maksimi on 0,7. Välissä taas ahtoi vain 0,2 ja mustaa tuli reilusti putkesta. Kotona huomasin, että tyhjäkäynti on hieman epätasainen ja tuntuu pahenevan, kun auton jättää käymään. Kävin läpi kaikki imu/ahtoputket, ilmansuodattimen, välijäähyn ja pakoputken, ettei mikään paikka vuoda tai ole tukossa. Myös turbo pyörii normaalisti.
En oikein keksi, mikä voisi olla vikana. Kertokaahan viisaammat ideoita, mistä lähden vikaa etsimään. Siis jos lähden, auto on tuollaisenaan myynnissä, että jos joku haluaa itselleen projektia niin saa kohtalaisen edullisesti. Minulla ei ole enää intoa tuota korjata, mutta on kai pakko, jos sitä ei kukaan huoli. Ehjänä kuitenkin helpompi myydä vaikka afrikkaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2014, 15:36
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 514
Perusasetus

Onko se kone 2LT-II vai 2L-II jälkiasennetulla turbolla?

Minkä merkkisiä nuo haljenneet männät olivat?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2014, 19:32
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Onko se kone 2LT-II vai 2L-II jälkiasennetulla turbolla?

Minkä merkkisiä nuo haljenneet männät olivat?
2L-II jälkiasennetulla turbolla. Mutta 2 ensimmäistä mäntää hajosi ennen turbotusta. Mäntien merkkiä en tiedä, joku logo tms niissä oli, muttei ainakaan toyotan alkuperäisiä. Miepä laitan kuvan yhdestä kun ehdin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2014, 21:43
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Semmonen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2014, 12:27
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Tulipa mielee et itsellä halkes kaikki männät 2-l koneest joka oli ahdettu jälkikätee. 3 mäntää laesta halki ja yks helmasta. Tosin kone kävi 4 päivää safarilla keittämisen rajoilla et oisko sillä ollu vaikutusta asiaa...
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.07.2015, 11:30
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Kolme viikkoa sitten sain taas hiacen liikkeelle. Vaihdettiin haljennut mäntä ja se yksi joka oli vielä edellisen omistajan jäljiltä, josko niissä männissä olisi jonkinlainen valmistusvika. Sylinterit tarkastin "näppituntumalla" ja silmämääräisesti, eikä minkäänlaista kulumaa/pykälää tuntunut. Samalla hiottiin venttiilit ja vaihdettiin venttilinvarren kumit ja silmämääräisesti katsottiin nokka-akselin laakerit ym. läpi ja kaikki vaikutti olevan erittäin hyvässä kunnossa.
Viime parjantaihin asti kone toimi hyvin, huohotti kyllä, mutta se kai on normaalia, kun kaksi uutta mäntää koneessa. Sitten maantieajossa jossain vaiheessa huomasin, että ahtopaine ei nouse normaalisti mäkeä noustessa ja auto meinaa hyytyä. Auto sitten seisoi päivän kun olin opiskelemassa, eikä iltapäivällä meinanut sitten millään käynnistyä -10 asteen pakkasessa, mikä ei normaalisti tunnu missään. Sieltä ajoin kotiin, noin 100 kilometriä, välissä auto toimi kohtalaisesti, ahdot nousi n. 0,4 bar, kun normaalisti maksimi on 0,7. Välissä taas ahtoi vain 0,2 ja mustaa tuli reilusti putkesta. Kotona huomasin, että tyhjäkäynti on hieman epätasainen ja tuntuu pahenevan, kun auton jättää käymään. Kävin läpi kaikki imu/ahtoputket, ilmansuodattimen, välijäähyn ja pakoputken, ettei mikään paikka vuoda tai ole tukossa. Myös turbo pyörii normaalisti.
En oikein keksi, mikä voisi olla vikana. Kertokaahan viisaammat ideoita, mistä lähden vikaa etsimään. Siis jos lähden, auto on tuollaisenaan myynnissä, että jos joku haluaa itselleen projektia niin saa kohtalaisen edullisesti. Minulla ei ole enää intoa tuota korjata, mutta on kai pakko, jos sitä ei kukaan huoli. Ehjänä kuitenkin helpompi myydä vaikka afrikkaan.
Yllä oleva vika selvisi, kakkosen mäntä halki. Auto siis seissyt viimesyksystä lähtien ja vaihtanut omistajaa siinä välissä. Aika jännä vika, kun vain kolme viikkoa ajoa kesti mäntä. Onneksi se ei ole enää minun murhe.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2015, 22:52
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Yllä oleva vika selvisi, kakkosen mäntä halki. Auto siis seissyt viimesyksystä lähtien ja vaihtanut omistajaa siinä välissä. Aika jännä vika, kun vain kolme viikkoa ajoa kesti mäntä. Onneksi se ei ole enää minun murhe.
Eipä ollukkaan mäntä halki, uusi omistaja luuli niin, koska ei ollut puristuksia.
Vikana oli katkennut männänrengas. Katkeamisen syystä ei ole tietoa. Ajoin tosiaan vain kolme viikkoa rempan jälkeen, eli noin 1500 km. Asennuksessa ei minusta ollut mitään erikoista, meni paikalleen ihan nätisti painamalla. Mäntä siis.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.01.2010 19:40
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.07.2009 13:38
Toyota 2L-T II manuaali -MaTTi- Linkit 1 18.10.2006 10:39
O: 12H-T mäntiä Aku O/M/V Muut 1 12.05.2005 21:45
M: mäntiä Tumi O/M/V Muut 0 04.07.2003 15:57


Sivu luotu: 14:05 (GMT +2).