Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2014, 17:11
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Käyttöautona pajero gen2 3.0 v6 koneella.

Moottori alko yhtäkkiä ilman ennakkovaroitusta nostamaan lämpöjä, auton oman lämpömittarin mukaan.

Katselin jäähdytinnesteet jotka olivat ruskeaa kuraa. Laskin kurat pois ja laitoin sekaan pesuaineen ja käyttelin ohjeen mukaan. Pesin järjestelmän huolella, molempiin suuntiin ja joka välistä sekä syylärin.

Uudet nesteet sisään, mutta ei mitään apua.

Järjestelmässä tuntuu paine olevan tallessa. Ei pulputa syylärissä, eikä paisuntasäiliössä.
Vesipumppu on vaihdettu pari vuotta sitten.

Pahiten nostaa lämpöjä kun ajaa maantiellä. Kun pysähtyy niin alkaa heti laskemaan. Kovilla kierroksilla lämpö huitelee.

No nyt sitten tuossa pihalla mittailin tuollasella infrapunamittarilla juuri ajosta tulleena ja mittarin ollessa yläreunalla niin syylärin yläreuna n.80 astetta. Ylävesiletku n.90 astetta. Moottorin kohta jossa lämpömittarin anturi n.102 astetta. Alavesiletku n. 30 astetta??

Mistä ihmeestä tämä johtuu? Eli onko termostaatti nyt jumissa, eli ei aukea ollenkaan vai mitä alkasin purkamaan?

__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2014, 21:45
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Käyttöautona pajero gen2 3.0 v6 koneella.

Moottori alko yhtäkkiä ilman ennakkovaroitusta nostamaan lämpöjä, auton oman lämpömittarin mukaan.

Katselin jäähdytinnesteet jotka olivat ruskeaa kuraa. Laskin kurat pois ja laitoin sekaan pesuaineen ja käyttelin ohjeen mukaan. Pesin järjestelmän huolella, molempiin suuntiin ja joka välistä sekä syylärin.

Uudet nesteet sisään, mutta ei mitään apua.

Järjestelmässä tuntuu paine olevan tallessa. Ei pulputa syylärissä, eikä paisuntasäiliössä.
Vesipumppu on vaihdettu pari vuotta sitten.

Pahiten nostaa lämpöjä kun ajaa maantiellä. Kun pysähtyy niin alkaa heti laskemaan. Kovilla kierroksilla lämpö huitelee.

No nyt sitten tuossa pihalla mittailin tuollasella infrapunamittarilla juuri ajosta tulleena ja mittarin ollessa yläreunalla niin syylärin yläreuna n.80 astetta. Ylävesiletku n.90 astetta. Moottorin kohta jossa lämpömittarin anturi n.102 astetta. Alavesiletku n. 30 astetta??

Mistä ihmeestä tämä johtuu? Eli onko termostaatti nyt jumissa, eli ei aukea ollenkaan vai mitä alkasin purkamaan?
Raapasin termostaatin tuossa joutessani auki ja laitoin keittymään sen niin eihän se aukea, eli siinä se vika mahtaa olla. Pitää huomenna käydä tarviketorilta noutaan uusi.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.12.2014, 14:02
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Kaveri hommaamassa gen3 pajeroa, vm.2000, 240tkm ajettu, mitä pitää tietää, katsoa, kysyä kun moista ostaa?
Jakoketjun vaihto 200tkm välein, ja sen ylä laahaimen?
Muutamissa luki että syöttöpumppu vaihdettu.. kuinka yleistä?
Onko näissä millanen kori/runko, onnistuuko korin korotus rungolta perinteisin metodein, vai jotain itsekantavuus juttuja?

Tän näkönen kampe:
http://www.kamux.fi/etusivu2/MITSUBI...i-d-elegance-a
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 15.12.2014 14:14
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.12.2014, 21:58
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Syöttöpumppu...


Syöttöpumppu näistä käsittääkseni menee rikki sen takia, kun polttoaineen täyttöputki tai tankin päällä olevat putket ruostuvat puhki ja sitä kautta pääsee ruostetta/hiekkaa pa-järjestelmään ja syöttöpumpulle asti...

Ja on sitten muuten kohtuu arvokas remontti... noin 2000€ + /-
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.12.2014, 07:08
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Jooo yhessä lukeekin nettiautossa että pa. putket ja täyttöputki uusittu kun meni puhki ja paskat tankkiin ja koneeseen.
Eli jos kaupat syntyy ni toi täytyy ainakin tarkistaa, taitaa olla liikkeen pihassa aika vaikee kattoa?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.12.2014, 21:27
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Syöttöpumpusta


Taas jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo syöttöpumppu vika oireilee normaalia pidenpänä starttaus tarpeena... jos se alkaa olla tiensä päässä...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2014, 09:07
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Kaveri osti auton ja autoon olikin mitsun liikkeessä vaihdettu 2009 uusi pumppu, juurikin huonon käynnistyvyyden takia.
Lueskellu että pa. putket mätänee huonoiks myös täyttöputki jota kautta tankkiii pääsee soraa ja vettä joka taas tuhoaa tuon pumpun.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 04:14 (GMT +2).