![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuosta edellisestä postauksesta, jos siellä oli jokunen kymmentä pitkähköä/ isoa laakerineulaa irtonaisena, niin ne menee pääakselille. Lukkorenkaat/ sokat irti niin saat planeetan "rungon" yms. sieltä pois niin löytyy ne laakeritkin ![]() edit: Nyt kun vielä mietin, niin enpä muistakaan olikohan kaikissa 231/242/249 jakiksissa niitä isoja irtonaisia neulalaakereita vai ei.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 23.11.2014 14:00 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#3
|
||||
|
||||
![]() Vähemmän ajoa enemmän remonttia...
Ei ole oikein ollu inspiraatiota kirjotella tännekkään, mutta jos vaikka vähän tarinaa keväältä/kesältä...
Enimpien lumien sulettua tuli inspiraatio alkaa tekemään pakoputkistoa uusiksi pörinään kyllästyttyä ja siinä keskeneräisellä putkistolla testasin vaimentimen toimintaa ja sulatin taka-akselin jarruletkun. Samanlainen uusi Rubicon expressin letku olisi maksanut suomeen toimitettuna n. 75€, mutta 4x4 partsilta löytyi pitempi Rough countryn letku onneksi melkein puoleen hintaan... pakoputki tuli kasattua 2.5" bilteman putkenpaloista, magnaflow 13256 vaimentimesta ja bilteman pienestä läpivirtaavasta vaimentimesta. Tällä kokoonpanolla alkoikin sitten rengasäänet kuulumaan maantiellä pörinän yli ![]() Sen jälkeen alkoikin sitte kone kalkattamaan ja ääntä ihmeteltyäni aukasin venttiilikopan ja käsin painelin keinuvipuja, niin selvästi oli yksi venttiilinnostaja rikki, joten kansi irti ja kaikki nostajat vaihtoon. Vasemmanpuoleisesta nostajasta jousi vissiinki kuollut Samalla vaihtui suuttimet tuollaisiin: Ja väriä konehuoneeseen: Näillä eväillä kone tuntui tyhjäkäynnillä vääntävän paremmin ja äänetkin katosi. Ajelemaan kerkesi pikku reissun: Seuraavaksi löysin motonetistä purkin sinistä hammeritea: Toinenki pikku mutka lähimaastoon tuli tehtyä: Sieltä palatessa alkoi kuulumaan vielä pahempaa kolinaa konehuoneesta ja suorinta tietä tallin pihaan, kun sellaiseenki pääsin vuokralaiseksi. Venttilikopan avaaminen ei tällä kertaa tehnyt yhtään viisaammaksi, mutta öljypohjasta selvisi jo jotain: Siinä öljypohjaa irrottaessa silmiin osui myös syy ajoittain esiintyneelle reilulle woblaukselle: Konetta purkaessa löytyi seuraavanlaista: Tästä puuttui liuska kokonaan: Jonku päivän mietin ja jahkailin, että mitä tuolle kannattais alkaa tekemään. Sitten sattui sopivasti ilmaantumaan varaosa-auto sopivaan hintaan, niin ratkaisu löytyi: Varaosa-autosta saa kyllä sitten paljon muutakin tarpeellista osaa, mitä ei oikein muuten löydy mistään Ulosotto boksin laakerinkin vaihdoin ja siitä löytyi tuollainen sisältä: Tuossa tuli huomattua, että kohtalaisen pitkä paketti tuo Jeepin tekniikka: 190 cm oli kampiakselin hihnapyörästä takakardaanin laippaan. Pientä eroa oli lohkossa, kun vanhassa koneessa oli ylimääräinen maajohto laitettu tuohon: Vaihtomoottorista kyseiset reijät puuttuivat kokonaan: Samalla tuli laitettua toiseksi flektiksi myös samanlainen, kun tuo alkuperäinenkin. Siinä samalla tuli vähän lisää tuulitunnelia tuohon syylärin eteenkin, kun ennen oli pelkkä flekti kiinni syylärissä Koneen vaihdon yhteydessä oli hyvä tehdä pieniä fiksailuja. Vaihdoin alipaineputkia ehjiin, Nesteletkuja tuli myös vaihdettua alkuperäisiin, missä ei ole turhia liitoksia. Sähkölle tuli laitettua motonetistä kytkentäkisko, niin ei kaikki johdot ole enää starttireleen pultin kannan alla. Samalla vaihtui myös startti uuteen ja samaten starttirele. Moottorin kannatinkumi tuli tehtyä toisellekki puolelle alkuperäisen alatukivarren puslasta.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - Viimeksi muokannut D_Bar : 01.08.2015 14:47 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa auton keulan ollessa purettuna tuli väliprojektina tehtyä rungon etuosaan vahvistusta tuollaisesta 50x100x4 palkista ja 3mm pellistä. Vinssipeti tuli kiinni rungon päihin kiinni ja vinssi asustaa paikoillaan jalat eteenpäin asennettuna ja kokonaan syylärin alapuolella. Nyt jääkin sitten syylärin edusta kokonaan vapaaksi.
Pieni mittavirhe tuli jossain kohtaa, kun vinssille piti jäädä reilusti tilaa ympärille, mutta planeetan pää tulikin melko lähelle simpukkaa. Jotakin täytyy varmaan tehdä asialle siinä vaiheessa, jos vinssi vaihtuu joskus. Toki sillä saa puoli senttiä lisätilaa, jos ohentaa spaceriä, mikä on simpukan ja rungon välissä. Vielä kun osais tehdä siistin puskurin valojen alle. Takapuskuriksi suunnittelin tuon varaosa-auton puskuria
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ajelua
Tällekkään ei nyt oo tehty ajoa kummempaa.
Muutama kuva tämänpäiväsestä reittitiedustelusta. Niin no onhan ne nuo lisävalot ilmestynyt tuonne katolle Ja takajouset alkoi tuntua turhan pehmeiltä, kun pohjaavat pompuissa ikävästi. (iskarit varmaan kans tarvis uusia) Edit. Ja maskiin askartelin motonetin tuninkiverkkoa alumiinisilla kulmaraudoilla kiinni
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - Viimeksi muokannut D_Bar : 18.11.2015 22:46 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Loppu
Tämä rojekti myyty eteenpäin.
Nyt vois etsiä Grandimpaa Cherokeetä tilalle.. Jos vaikka vakiokuntosesta lähtis liikkeelle, kun tämä oli valmiiksi rakennettu
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeep XJ Cherokee | XJ Cherokee | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 15.02.2011 15:12 |
Myyty Jeep Cherokee XJ | tolone | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 04.06.2010 18:24 |
Ostettu Jeep Cherokee Xj | pastirolli | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.05.2010 13:41 |
Myyty Jeep Cherokee XJ | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 29.11.2008 09:53 |
Jeep Cherokee (XJ) markkinat??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 26.01.2006 08:53 |