Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2014, 15:28
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Paavolle!

Otin omasta swiftistä ylös nuo ruiskun letkulähdöt. Seuraavat kuvastasi katsoen:
1. Ylemmästä lähdöstä vesipumpun putkeen imusarjan alla. Sivussa oleva imusarjaan, kuvassa nro 6 letkulähtöön.

2. Tämä menee siihen hajusäiliöön. Voi tulpata jos tuota säiliötä ei ole, ja ainut "haitta" on että voi tulla moottoritilasta hajuja sisälle välillä.

3. Sähköisen ISC solenoidin ja pienen suotimen kautta ilmanputsarikotelon pohjaan.

4. Minulla tulpattu jo näköjään tehtaalta asti.

5. Jarrutehostimen alipaineletku.

6. Nesteletku kuvassa nro 1, sivussa olevaan.

Tuo imusarjassa oleva letku joka on kuvassa kädessäsi, tulee jakajan alipainekellolle.

Hajusäiliölle tulee myös niistä kolmesta letkulähdöstä ruiskua edestä päin katsottuna oikean puolimmainen. Keskimmäinen menee jakajalle. Vasemmalla oleva on tulpattu.
Tuosta säiliöstä tulee sitten letku imusarjan takana olevaan nippaan, joka on nesteen lämpöanturin vieressä.

Multa voit käydä ihmettelemässä tuota ruiskua, tosin jos oulussa asustelet niin pitkä matka on tänne kajaaniin tuon takia ajella
KIITOS!

Eli Swiftissä menee kaksi alipaineletkua virranjakajalle? Samuraissa on vain yksi, kellään mitään ehdotusta minen nuo olis paras laittaa? Vain toinen (eli kumpi?), tai T-haaralla molemmat?

Jos ei selviä, niin kokeillaan eka toisella, ja sit toisella, ja lopuksi arvotaan lopputulos.

-Paavo

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2014, 13:20
Joons Joons ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.11.14
Sijainti: Rauma
Viestit: 14
Perusasetus

Kuinka iso homma on naittaa vitaraan jäykkä etuakseli.

Viimeksi muokannut Joons : 24.11.2014 15:13
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2014, 16:07
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Täällä palstalla oli yks käyttäjä kuka sen oli tehnyt ja siitä on projektit osiossa juttua, pitää yrittää etsiä...

Edittiä : http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=126820


Tosin Pajares jo kerkesin heittään linkin
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 24.11.2014 16:10
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2014, 16:09
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=126820
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2014, 17:03
Joons Joons ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.11.14
Sijainti: Rauma
Viestit: 14
Perusasetus

kiitoksia. saako risukeulasta tehtyä hyvää offiautoa vai onko jäykkään akseliin vaihto "pakollista". ja voiko vitaraan laittaa 33" pyörät mimmosilla muutoksilla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2014, 17:06
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.274
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joons Näytä viesti
kiitoksia. saako risukeulasta tehtyä hyvää offiautoa vai onko jäykkään akseliin vaihto "pakollista". ja voiko vitaraan laittaa 33" pyörät mimmosilla muutoksilla?
No ei kait se pakollista ole, mutta paljon parempihan siitä vehkeestä jäykän etuakselin myötä tulee kuitenkin. Samurain akseli sinne eteen tais käydä helpoiten.

Tosin leimaa et tuohon muutokseen kuitenkaan saa, että se kannattaa pitää mielessä jos kilpipeliä tekee.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2014, 17:18
Joons Joons ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.11.14
Sijainti: Rauma
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
No ei kait se pakollista ole, mutta paljon parempihan siitä vehkeestä jäykän etuakselin myötä tulee kuitenkin. Samurain akseli sinne eteen tais käydä helpoiten.

Tosin leimaa et tuohon muutokseen kuitenkaan saa, että se kannattaa pitää mielessä jos kilpipeliä tekee.
selvähomma. ja juu ei kilpipeliä ole tulossa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.11.2014, 19:42
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joons Näytä viesti
Kuinka iso homma on naittaa vitaraan jäykkä etuakseli.
Loppujen lopuks aika helppo homma,Luulin itekkin isommaks projektiks mutta hojon akselit kävi yllättävän helposti. Ja apuja saat jos homman aloitat. viime kisoissa joutukin oikeen kunnolla koeponnistukseen ja vielä ovat omilla paikoillaan
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.12.2014, 11:32
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

Swiftin ruisku asentui Samuraihin aika kivuttomasti, ainoastaan jäähdytysvesiletku aiheitti pientä pähkäilyä, Swiftin imusarjassa lähtö on Samuraissa suoraan taaksepäin kohti tulipeltiä, mutta laitettiin siihen Motonetin http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/308018/141442 haitariletku, taipui loppujen lopuksi aika hyvin tuikalle mutkalle, eikä edes ota tulipeltiin kiinni.

Tällaisella johtosarjalla siirrettiin ECU sisälle koppiin katonrajaan, tais tulla 5 metrin jatkojohto. 18-napainen tais olla 0.75mm2 ja 5-napainen on 2,5mm2 johtimilla. Vedettiin sitten bensapumpun molemmat johdot boksin luota, että on kaikki samassa nipussa, ja molemmat releet (boksille ja pumpulle) vierekkäin.

Lambda-anturille laitettiin vajaan 10e maksava audiopiuha RCA-liittimillä (5m tämäkin, painosta päätelleen siinä oli johdintakin), kun näkyi se alkuperäinenkin lambdan johto olevan suojattu.



Ja tässä vielä copy-pastena tehtaan omat kytkentäkaaviot (täältä http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm kopioitu):





Wide open throttle switch on ilmeisesti rikki, tai alkup. johto/liitin on viallinen, pitää tutkia ja ehjätä, josko sillä olisi joku vaikutus.

Tyhjäkäynti on todella siistiä kaasariin verrattuna, ja alavääntöä tuli persdynolla mitattuna lisää, ja voimaa on ainakin saman verran kuin aiemmin (=kaasarilla siis).

Kylmäkäynnistyvyys parani paljon, ja nyt autonkehtaa laitattaa käyntiin tallissakin, kaasarilla koko torppa täyttyi bensankatkusta välittömästi, kaiketi sen kaasarin automaattiryyppy hoiti hommansa hieman yli-innokkaasti.

Vielä kun sais boksista antori jne. tietoa ulos, niin näkis että kaikki pelaa niinkuin pitääkin, nyt ollaan yleismittarin varassa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
KIITOS!

Eli Swiftissä menee kaksi alipaineletkua virranjakajalle? Samuraissa on vain yksi, kellään mitään ehdotusta minen nuo olis paras laittaa? Vain toinen (eli kumpi?), tai T-haaralla molemmat?

Jos ei selviä, niin kokeillaan eka toisella, ja sit toisella, ja lopuksi arvotaan lopputulos.
Kokeiltiin molempia, ei isoa eroa.

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 11.12.2014 11:41
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.12.2014, 07:22
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Paavo : asiallinen kirjoitus "kuinka tehdä"+ kuvien kera

btw. miten 413 vetokepit/murrokset kestää 31" renkuloita ? nykyään ollut noi 235/75r15 renkaat aika huolettomat ku ei oo oikein tarvinnu välittää missä lukko on päällä ja paljoko on kaasua onko kokemuksia ?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.12.2014, 07:40
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Paavo : asiallinen kirjoitus "kuinka tehdä"+ kuvien kera

btw. miten 413 vetokepit/murrokset kestää 31" renkuloita ? nykyään ollut noi 235/75r15 renkaat aika huolettomat ku ei oo oikein tarvinnu välittää missä lukko on päällä ja paljoko on kaasua onko kokemuksia ?
koolmeen vuoteteen ei muistaakseni yhtään keppiä, eikä murrosta ole mulla samulaista hajonnu, niin ja arb löytyy edestä ja takaa. renkaina olen käyttäny siviili ja kisa ajoissa 31x10,5 extreme evoja sekä 31x12,5 bokkereita
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.12.2014, 16:36
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Tossa lisää noita dokumentteja suzuki miesten+tyttösten iloksi.

raideleveydet+akselimassat






Uudemman samurain ruiskun piirrustukset.



Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 15:17 (GMT +2).