![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
"Ja tuosta vielä toinen tämän maan johtotason hourailun tulos: http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288776673095.html " Tuosta Lidlin kassaneidistä on hyvää vauhtia tulossa hyvä "työntekijä" valtion virkakoneistoon. Työpaikka valtionvirkamieheksi on jo noilla näytöillä taattu
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ite ihmettelin vaan, jotta miksei katsastusmies maininnu asiakkaalle missään vaiheessa, jotta "ootko muuten ihan varma, et haluat muuttaa, ku sitten menee verot maksuun?"
Naureskellu vaan itsekseen "kyllä se vielä yllättyy kun lasku tulee!" Tai olisi ainakin voinu mainita, että verovapaassa matkailuautossa pitää olla riittävä seisomakorkeus... Jos ei halua luottotietojaan menettää, niin eiku vaan pankkiin hattu kourassa kyselemään pienimuotoista "autolainaa" Ulosottomiehen kanssa voi kyllä neuvotella osamaksusopimuksen, mutta sen mukana tulee paljon muitakin ongelmia ja korko tais olla aika paljon isompi. Viimeksi muokannut Viipo : 21.11.2014 07:52 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei kyl ehkä oo laskettu ihan oikein, tuskinpa nelivetomallissa on vero ollu 54000 mk pienempi uutena, ei kai noi mitään 300 tmk pelejä ollu uutena? Verot kun lasketaan verotusarvosta (verotusarvo oli n. 30% uuden auton (muistaakseni verollisesta) hinnasta) autoveroprosentin ollessa 35% VEROTUSARVOSTA 31.7.1990 asti, sen jälkeen 50%. Eli jos auto olis maksanu uutena kaupassa 300000 mk niin veroja tulis n. 0,3x200000x0,65=58500 mk jos menee täysi henkilöautovero maksuun. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 21.11.2014 08:23 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://www.stat.fi/til/khi/2013/khi_...5_tau_001.html
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
25 vuotta vanhalle autolle tollanen maksu
Nyt voi kyllä sanoa tämän jälkeen ettei autoa kannata enää myydä tai vaihtaa koska auton käyttöarvo on markkina arvoa huomattavasti suurempi. Ei muuten paljon naurattas jos osuisi omalle kohdalle.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Haiseva vastalause. Lähetetään kaikki Trafin paskaa palvelua nauttivat kirjessä sinne hieman ulostetta.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
tästäkin omasta tyhmyydestä ois selvinny ku ois käyttäny muutaman sekunnin ja kattonu säädökset.
Henkilö- ja maastohenkilöauto Henkilöauto (M1-luokka) Henkilöauto on henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle. Henkilöauto, jonka omamassa on alle 6 000 kilogrammaa, on autoveron alainen ajoneuvo. Henkilöauton autoveron määrä on auton CO2-päästöistä (g/km) tai kokonaismassasta ja käyttövoimasta riippuen 5–50 prosenttia auton yleisestä vähittäismyyntiarvosta (autoverolain 6 § ja lain liitteen verotaulukko 1). Henkilöauto, jonka omamassa on vähintään 6 000 kilogrammaa, on autoverosta vapaa ajo-neuvo. Tavallisen henkilöauton sekä 3.5.1993 ja sen jälkeen maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen Tavallinen henkilöauto sekä 3.5.1993 ja sen jälkeen maahantuotu maastohenkilöauto ovat täysimääräisen autoveron alaisia ajoneuvoja, joten niiden ajoneuvoluokan muuttaminen ei aiheuta autoveroseuraamuksia. Ennen 3.5.1993 maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen Ennen 3.5.1993 maahantuodusta maastohenkilöautosta ei ole suoritettu täysimääräistä autoveroa. •Ennen 1.11.1983 maahantuodut maastohenkilöautot ovat olleet kokonaan verovapaita. •1.11.1983–31.7.1990 maahantuoduista on suoritettu 30 %:n autovero. •1.8.1990–2.5.1993 maahantuoduista on suoritettu 50 %:n autovero. Verovapaudelle tai veronalennukselle ei ole säädetty kuoleutumisaikaa. Muutoksesta ei ole veroseuraamuksia, jos maastohenkilöauto muutetaan •pakettiautoksi, joka täyttää autoverolain 23 ja 24 §:n ehdot •linja-autoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg •kuorma-autoksi •invataksiksi •sairasautoksi •pelastusautoksi •eläinlääkintäautoksi •ruumisautoksi •verovapaaksi matkailuautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg ja sisäkorkeus vähintään 1,90 metriä. •huoltoautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg. Muutoksesta on maksettava autoveroa, jos maastohenkilöauto muutetaan •tavalliseksi henkilöautoksi •pakettiautoksi, joka ei täytä autoverolain 23 ja 24 §:n ehtoja •linja-autoksi, jonka omamassa on alle 1 800 kg •matkailuautoksi, jonka omamassa on alle 1 800 kg ja/tai jonka sisäkorkeus on alle 1,90 metriä. •huoltoautoksi, jonka omamassa on alle 1 800 kg. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Kyllä tyhmyyttä mielestäni on nuo säädökset. Eihän tuossa summassa ole mitään tolkkua.
Jos tuommoisen tekee ajattelemattomuuttaan tai tyhmyyttään, niin kyllä se pitäisi olla mahdollista myös perua. Jos laki on rakennettu niin, että tyhmät maksaa tyhjästä, niin joku on heiman mennyt vituilleen.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Juurikin noin, kyllä niillä (ja tullilla) hinnat on tallessa. Sikshän tuolla laskukaavassa oli tuo 0,65. Piti kylläkin olla toisinpäin, verotusarvo tappiin autovero-%:n pysyessä samana eli esim uutena 200 tmk autosta loppuvero 0,7x200000x0,35=49000 mk
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Ei tuossa mitään laskukaavoja tai hintoja tarvita vaan alkuperäinen verotuspäätös, niillähän piilofarkkujen ja pikcuppienkin verot määrättiin.
|
|
#13
|
|||
|
|||
Tuotahan olen "toitottanut" hermostumiseen asti
Siis Maastohenkilöauto, VW caravel vm. 1989, on katsastettu Matkailuautoksi, tod. näk. dieselveron takia, niin "ylläri"- kirje Trafilta:
Reilu 9 000 euroa mätkyjä! Ihanan kallista säästämistä dsl-verosta! Ja tosiaankin tilanne on se, että varo paukkuu ulosottoon, kun on todettu muutos p.s Olisipa joku kertonut, että tässä käy näin
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
No sieltähän ne hinnat tietysti loppupelissä otetaan ja lasketaan mitä jäi saamatta. Pitäähän laskukaava olla tiedossa jos haluaa laskeskella paljonko mahollisesti tulis hintaa jos siitä huoltoautohoojiista unohtuu joskus lakisääteiset kiinteästi asennetut huoltokamppeet kyydistä.
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lakihan koskee oikeasti vain yli 2.8% alkoholia sisältäviä tuotteita. Eli ykköstäkin saisi myydä alaikäiselle. Lidlin johto on jostain syystä ottanyt tuollaisen turhantärkeän linjan. |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Kassaneiti sais silti käyttää omaa päätään, etenkin jos ei selvästi lapsi ole ostamassa.
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
paljonkos tossa nyt sitte on pienempi se maksettava vero vuodessa, eli kauanko (ilman korkoja) menee ennen, ku alkaa säästämään?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#18
|
|||
|
|||
|
Trafin laskurin mukaan noin 420e on ero. Eli jo 21.5 vuoden päästä alkaa säästämään.
...siis teoriassa jos vero ja rahanarvo pysyisi samana.
|
|
#19
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Toihan tarkoittaa et säännöt on samat kaikille. En oo käynny Liiterissä enkä käy!
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Eikö voitas pistä karkille ikäraja 18 v saahan karika syödessä sokerihumalan :-) pitää vaan syödä kilotolkulla :-):-):-):-)
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
|
#21
|
||||
|
||||
|
Jos veroa ei perittäisi niin uutiset ja foorumit toitottaisi "eikö laki olekaan sama kaikille?!?"
Jos lidlin kassa myisi paljon konvehteja, ihmeteltäisiin "Lidl myy alaikäisille viinakarkkeja!" ja myyjä saisi kenkää kun ei ole ohjeita noudatettu.. ![]() Tuleeko Matille mieleen muita automalleja, jotka on alennetun veron M1G ja "pakettiauton" korilla?
__________________
Harbor Cruisers |
|
#22
|
||||
|
||||
|
Mitä jos tuommosessa tapauksessa tekasee kattokorotuksen niin, että 190cm täyttyy?
|
|
#23
|
||||
|
||||
|
Joo, mutta kattokaas mitä Trafin Kenraali hourailee tuolla nettilehessä: http://www.iltalehti.fi/autot/2014112118856136_au.shtml
"- Tästä on tehty esitys hallitukselle, joka toivottavasti tulee voimaan ensi vuoden alussa. Eli uudessa esityksessä ajoneuvojen arvioinnissa ei otettaisi enää huomioon niiden alkuperäistä arvoa, vaan sen hetkinen arvo, mikä on aina aina eri kuin uutena, Juha Kenraali sanoo." Eli tuliko sittenkin tehtyä viksu veto kun osti tuon huoltoauto-cruiserin?
__________________
Asiantuntija on henkilö, joka on tehnyt kapealla alalla kaikki mahdolliset virheet. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pakettiautosta matkailuautoksi | Eskimo | Chit-Chat | 29 | 09.06.2015 13:58 |
| caravelle->pakuksi/matkailuautoksi/huoltoa=? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2008 20:50 |
| Varoittava esimerkki akselintuennasta | jnu | Linkit | 10 | 16.03.2007 00:18 |
| Maasturi matkailuautoksi? | PIRSSI | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 28.10.2006 09:26 |
| Ei liity maastureihin, mutta varoittava esimerkki! | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.08.2004 15:47 |