![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyselin kaverilta numeroa mutta oli sen hukannut. Lupas laittaa kyselyä eteenpäin ja voi olla että se tonne myyntipalstalle ilmestyy muutenkin jos omistaja saa jotain aikaiseksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tänään otin asiaksi tankin putsauksen, kun epäilys oli, että roskat haittaa välillä polttoaineensaantia.
Olihan siellä vähän roskia, mutta ei kovin paljon. Tyhjennyksen jälkeen oli yllätys, että tankki näytti tuolta. Sitten liuotinta tankkiin ja pesua... Olikohan taas ihan fiksu homma? En kuitenkaan muuta keinoa keksinyt. Tämän näköinen sitten pesun ja kuumailmapuhaltimella kuivauksen jälkeen... Tuossahan ei nyt sitten ollutkaan mitään sihtiä imuputken päässä. Tankkausaukossa kuitenkin on. Sen toinen kiinnitysruuvi oli irronnut ja löytyikin tankin suuaukolta. Prikkaa ei kuitenkaan näkynyt. Oiskohan se voinut harhailla siellä imuputkessa? Viime ajelua ennen nimittäin puhalsin siirtopumpulta päin tuon linjan paineilmalla ja ei ollut sitten ajellessa hyytymisongelmaa sen noin 300 km matkalla. Edellis viikonlopun ajeluissa otti osumaa peili, joka näyttää tuohon oikealle sivulle. Aattelin nyt sitäkin katella, miten saisi varren oikaistua, kun peili säilyi ehjänä. Oli kuitenkin kiinnitys ottanut vähän itteensä ja hitsailuhommiksi menee. Kestävä peili kuitenkin, kun ei hajonnut, vaikka aika kovasti näköjään osunut... Sitten piti vielä keksiä, mihin sen litran roskaista dieseliä laittaa. Sille löytyi hyvä käyttö! Tuli kaunis ulkotuli ja samalla tuhkiksen tyhjennys. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tänään piti taas jotain tän kimpussa puuhailla, mutta tuli sadekuuro ja sitten ei huvittanutkaan. Rupesin sitten suunnitteluhommiin...
PTO-osaa on tullut välillä etsittyä, mutta eipä ole vielä ainakaan löytynyt. Mietin sitten, että voisiko hydraulipumpun nosturille toteuttaa korvaamalla ohjaustehostimen pumppu isommalla? Tilaa olisi ainakin aika hyvin: Nykyisen pumpun arvot on 143 bar ja nähtävästi 6 l/min, tai ainakin tuossa tyyppikilvessä lukee L 6. Tuon voisi kuvitella olevan joku standardikiinnytys, kun kompuralla ja pumpulla eri valmistajatkin. Hihnat on mitattuna n. 12 mm, eli vissiin 13 millisiä. Mitä tuommoiset hihnat pystyy tehoa siirtämään? Laskurista kattelin, että nykyisen pumpun tehontarve noin 1 kW ja esim 200 bar ja 30 l/min olisi 10 kW. Tuleekohan kampiakselille liikaa rasituksia, kun tuossa kuitenkin tuo suurin kuorma otettu kauimpaa kampiakselin päätylaakerista? Tuossa vielä mittakaavakuva. Taas siis neuvoja tarvitaan, että olisiko toteuttamiskelpoinen homma. Kuinkahan simpukka reagoi, jos paine nousisi sinne 200 bariin? Entä onko isommalla tuotolla sille merkitystä? Muutenhan tuo kai onnistuisi haaroittamalla vaan tuo painelähtö? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuon hihnan leveyden/tyypin lisäksi sen tehonsiirtokykyyn vaikuttaa pienemmän hihnapyörän halkaisja ja pyörimisnopeus. Ja mitä tuo kompura mahtaa ottaa tehoa tuossa välissä?
Olisko viksuin laittaa sinne nokalle ihan oma nokkapumppu lisälaitteille ja jättää ohjaukselle tuo alkuperäinen järjestelmä.. Ja jos ei halua pumppua kokoaikaa pyörittää niin toteuttais vaikka tämmösellä paketilla: http://www.ebay.co.uk/itm/Flowfit-Re...item3a5391bc5a Tuohon kun pistää vielä pienen paineilmasylinterin käyttään tuota vipua, niin saa kabiinista päälle/pois..
__________________
-MMC- |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Valehteleeko silmä, vai onko toinen hihna paljon syvemmällä tuolla urassa?
siis jos hihnat on "eriparia" niin kuluttaa hihnaa, ja herkemmin alkaa luistamaan, varsinki jos/kun hihnapyörien halkaisijassa on paljon kokoeroa. tuo 10kw alkaa kuulostaa aika paljolta, mutta jos kampiakselilla ja pumpulla on esim. 20cm halkaisijaiset pyörät, niin uskoisin kestävän. Ja sitten tuo OT-pumpun vaihto: laita 2-kammioinen pumppu, siis toinen kammio hydrauliikalle, ja toinen tehostimelle. tuo paineputken haaroittaminen ei onnistu, siis öljy karkaa vapaakierron kautta aina väärään paikkaan: siis nosturia käytettäessä pitää ratti sitoa linkkuun, ja ajossa taasen joku vipu nosturista, esim. puomin sisäänveto taikka tassun nosto sitoa pohjaan.-> siis vaatii 3 tie venttiilin. Ja taitaa olla niin, että tuo viritys ei kelpaa katsastussedälle? Mihin käyttöön tuo hydrauliikka tulee? jos häytät nosturia vain satunnaisesti, ja sillonkin "varovasti" esim. asennustöissä, niin tuo "pieni" pumppu voi olla ihan kiva, siis etenkin pienillä kierroksilla nosturin liikkeet on rauhalliset. Ja tuosta paineesta: jos laita esim. 200 bar pumpun/paineen, niin ohjaustehostimen linjoihin voi laittaa säädettävän paineensäätimen(siis päästää säädetyn paineen jälkeen suoraan paluu letkuun) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
En sotkis ohjausosien kanssa muuta hydrauliikkaa. En ehkä edes kaksoispumpulla nuon vaan. Mersuissa käytetty tandem-pumppu (esim S124, ohjaustehostin ja tasonsäätö) on varustettu murtosokalla. Tasonsäätöä ja ehkä ASD lukkoperääkin pumppaava mäntäpumppu putoaa pelistä vikatilanteessa, kun sokka pettää, jättäen ohjauksen lamellipumpun toimintaan.
Nokkapumpulle tars olla nivelakseli ja nivelakselille ehkä murtokulmaa jokunen aste, ettei kulu jäykäks. Päähän kytkin koteloineen. Kytkin mieluusti magneettikytkin, levytyyppiä jotta saa vauhista päälle/pois. Vie virtaa ja voi luistaa. Se lootan päätyyn tuleva pumppu olis ehkä helpoin tehä from skrätsh. Ei tarte hammaskosketuksia mietiskellä, laippakiinnitys helpohko toteuttaa vanhan kannen tilalle. Lootan päätyyn vaikka jonku jakoloovan etukardaanin erillinen kytkentäkikkale ja pumppu perään? Leikkaa laipat, seevaa ja hitsaa. Koneistaa, poraa, senkkaa, viilaa, sorvaa ja onsii, brotsaa, kalvaa, läppää, hioo, hoonaa ja hiveltää, siselöi siihen vielä tyyppikiliven ja pulttaa/vasaroi kiinni. Kaks Pirkkaa ja hyvä-hyvä-valamis. ![]() Ookko vilikassu mitä kannen alla löytyy? Poorit? Viimeksi muokannut Easy Rider : 08.12.2014 20:34 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ootko vuntsinu vaihtoehtoa kiinan "Honda" pumppuineen nosturiin kiinni? Helppo paketti käyttää tarvittaessa muuallakin ja vetää vaikka itse itsensä "hirteen" jos tarvitsee alustaa ilman nosturia.
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nokkapumppu olisi varmaan hyvä, mutta sen asentaminen vaatisi sitten jäähdyttimen siirtämisen ja kun sitä ei oikein ole tilaa viedä eteenpäin. Ainakin mekaaninen tuuletin pitäisi poistaa ja sähköinen laittaa. Jotenkin mielummin tämmöisessä pitäisi tuon mekaanisen... Lainaus:
Joo, niinpä taitaa paine mennä aina väärästä paikasta, jos vaan haaroittaa, tai sitten pitäisi olla se venttiili. Ei kovin kätevää. Pitääpä katella millaisia ne kaksikammioiset pumput on, että mahtuisiko tuolle paikalle. Nosturia meinasin käyttää vaikka polttopuiden lastaukseen, tai mitä aarteita nyt tuleekaan kuskattua. Jos ihan pienellä tuotolla pumppu, niin saattaa kulua liikaa tupakkia nosturin liikkeitä odotellessa. Pitäisi mittailla ja laskea sylinterien tilavuudet, niin siitähän sen liikkeiden nopeuden sitten saisi laskettua. Kätevintä ois, kun sen oikean osan löytäisi vaihteistoon ja siihen sitten pumppu. Pitänee jossain vaiheessa laitella kyselyitä kuorkkipurkaamoille. |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |