![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Olen keksinyt sellaisen kompromissiratkaisun, että uudempaan käyttikseen eli Hiluxiin tulee uusia nesteitä melko ajoissa ja lasken ne sieltä siististi pois johonkin saaviin.
Jos öljyt tai muut nesteet vaikuttaa hyvältä, ne voi huilata jossain kanisterissa, että epäpuhtaudet laskeutuu ja voin jatkaa käyttöä parhaat päivänsä nähneessä Mersussani. Näin Hiluxiin tulee takuulla uutta eikä tarvi harmitella, että sillä öljyllä olis kyllä vielä ajanut ja nyt se meni hukkaan. Hyvä puoli on, että pääsee voimansiirtoöljyissä tarkastamaan ettei ole normaalista poikkeavaa metallipurua. Moottoriöljyn kohdalla idea on jos kilsoja ei tule kauheesti, uudet 0w-40 öljyt tulee ennen kylmiä ilmoja kerran vuodessa. Näitäkin olen ruvennut ottaman talteen ja jatkokäyttö on mahdollista Mersun talviöljynä ja uusi suodatin tulee kuitenkin. Mitään hirveän vanhoja öljyjä en silti käytä missään vehkeessä vaan olen lisännyt ikäänkuin öljyn tarkastuksen ja jos on ok, käyttö voi jatkua jossain vähemmän tärkeässä laitteessa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Patrolliin noin kerta vuoteen vaihtuu öljyt+suodin. Kilsoja kertyy max 500.
ja kaks viimist kertaa on öljyjen vaihon yhteydessä kasattu uus moottori.![]() Käyttis ämbeehen 15tkm välein.. |