Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2014, 07:15
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

Hyvältä kuullostaa projekti. Eikös om605 olis vähän järkevämpi kone? Olis kevyempi, lyhyempi ja siitäkin sen 400hp sais aika nätisti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2014, 07:47
Jesseh:n Avatar
Jesseh Jesseh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.06
Sijainti: Kokemäki, Finland.
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eicca_ Näytä viesti
Hyvältä kuullostaa projekti. Eikös om605 olis vähän järkevämpi kone? Olis kevyempi, lyhyempi ja siitäkin sen 400hp sais aika nätisti?
Voishan se olla, mut tommonen 606 löytyy nurkista ylimääräsenä ni laitetaan se.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2014, 08:50
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

No sittenhän se on just se oikea ja paras ratkaisu jos motti on jo räpylässä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2014, 11:28
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Alakolmioihin vaan sileät pohjat levystä ja kenties viistettyä etureunaa. Eiköhän se riittävästi pusuja kestä. Pinioni on sitten vastaavasti hiukan paremmassa paikassa vs jäykkis.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2014, 12:18
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Kyllähän nuo erillisjousitukset melkoista rytkettä saa ison maailman desert racing kisoissakin ja kaikki ei suinkaan ole pelkkää pehmeää hiekkaa missä ajetaan. Radoilta löytyy kivikkoja siinä missä suomalaismetsästäkin. Ja nopeudet voidaan kuitenkin kertoa 3-4:jällä suomikisoihin verrattuna.
Usassa alkaa kisoissa näkymään kokoajan enemmän myös irs taka-akseleita, niitä ei tosin tehdä yläpuolisilla kolmiovarsilla mielellään. Joustogeometria ei ole vissiin paras taka-akselille kolmiovarsilla.





Meidän olosuhteissa IFS ja IRS akseleista suurin hyöty varmaan tulee auton keskelle jäävään maanvaraan, parempia ajo ominaisuuksia ei tämän hetkisillä radoilla paljoa pysty hyödyntämään joilla nopeudet pysyy max 70-80km/h
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2014, 14:30
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
parempia ajo ominaisuuksia ei tämän hetkisillä radoilla paljoa pysty hyödyntämään joilla nopeudet pysyy max 70-80km/h
85,5 km/h oli Worrycrossissa lähtösuoran päässä nopeutta, JPK:lla vielä vähän enemmän. MUTTA, se olikin tasainen asfalttisuora.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2014, 15:23
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Tälläistä ajatusta olen pohtinut jo aikoja sitten ja olisin sen toteuttanut Pajeron etuperästä johon olisin pistäny molemmille puolille vasemman puolen vetarin laipan.Siihen olis sit askarrellut sopivat vetarit.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.11.2014, 20:45
JPK JPK ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 07.07.03
Sijainti: Haarajoki, Tuusula
Viestit: 157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
85,5 km/h oli Worrycrossissa lähtösuoran päässä nopeutta, JPK:lla vielä vähän enemmän. MUTTA, se olikin tasainen asfalttisuora.
No, hitto. Kait se sit satkun kulkee. Oli vasta kakkonen eikä edes rajottajalla vielä

Mutta itse aiheeseen, idea on todella hyvä, mutta haittapuolena tuossa on tietty se, että kaikenlaisia väljistyviä puslia ja niveliä tulee lisää. Eli rikkoutuvat paikat lisääntyy eli kannattaa tehdä todellakin riittävän vahvoista osista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.11.2014, 22:22
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
85,5 km/h oli Worrycrossissa lähtösuoran päässä nopeutta, JPK:lla vielä vähän enemmän. MUTTA, se olikin tasainen asfalttisuora.
Meillä oli 82,2 km/h, se on nopeus missä meidän rajotin pätkyttää pitkällä ykkösellä. Mutta entä kun sama vauhti pitäisi ottaa maastossa, ei asvaltilla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
FIAT 127 Officrossi? MYYDÄÄN?LAHJOITETAAN? Punanenä Maasturiprojektit 161 07.07.2018 20:19
Officrossi fbssä uokki Chit-Chat 8 07.11.2017 19:18
Myydään Officrossi Patrol SamiN O/M/V Ajoneuvot 5 11.05.2014 21:52
OffiCrossi Oulu Kenraaliharjoitusvideot SuurSyömäri Linkit 7 04.08.2011 12:20


Sivu luotu: 17:10 (GMT +2).