![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Laiskasti seurannut paljonko kilometrejä kertyy vaihtoväleille, mutta kahdesti vuoteen renkaanvaihtojen tienoilla tulee öljytkin suodattimineen vaihdettua. Arviolta sanoisin 10000km välein.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Täällä kun on kaikenlaisia öljynvaihtokokemuksia ja monella autolla on ajettu varmaan aikasta paljonkin, niin pakko jakaa teille 5.2 miljoonaa kilometriä samalla 240D W123 LANG:lla ajaneen äijän öljynvaihtonäkemys. Öljynä halpa mineraaliöljy, vaihto aina 5tkm välein eli hänen ajomäärällään joka perjantai. Öljynsuodatin vaihdetaan joka toisella öljynvaihtokerralla, eli joka toinen perjantai. Aina kun tulee miljoona täyteen koneeseen, niin nosto nokalta pois, kone osiks, uudet renkaat, laakerit, tiivisteet jne. perushilut ja taas nippuun ja auto äkkii ajoon. Ko. kuski asustelee tasalämpösessä välimeren maassa, mutta oli sitä mieltä, että öljylaatua tärkeempää on vaihto tarpeeks usein. Ite suosin synteettisiä, mutta 10tkm pyrin niilläkin vaan ajamaan ja suodatin aina samalla vaihtoon.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Meikäläinen on yleensä vaihdellut 10-20tkm välein öljyt. Vähän riippuu menopelistä. Yleensä se asettuu siihen 15tkm välein. Patongin kanssa oli 20tkm. Ainoa ero oli Golf missä longlife öljyllä vaihtoväli oli 2 vuotta tai 50tkm.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nuissa lava-autoissa teboilin super hdp mineraali ja 10tkm vaihtoväli sutin kanssa.. Tällä uusimmalla olen ajanu kohta satatonnia eikä ongelmia (yhteensä 340tkm mittarissa)..
|