Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #551  
Vanha 02.08.2014, 23:27
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Miten se on niin kevyt? Ainiin, 20 vuotta kehitystä on paljon....

Tänään mietin, jotta sisustahan sais ihan yhtä näppärän, ku tois etuakselin moottorin alle ja nappais 2m pois etukardaanista ja lavasta.

Sisussa omamassa 5500kg, kokonaismassa 8800lg... Moottorintehoon nähden pelkkä auto painaa 4000kg liikaa....
Vastaa lainaten
  #552  
Vanha 03.08.2014, 01:19
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

pee jo laittoikin tuossa, mistä massoista tuossa oli kyse. Siis nykykunnossa "jäljellä" olevista akselimassoista ja kantavuudesta.

Eli selvennyksenä:
(Piti oikein rekisteriotteesta luntata ja pikkuisen väärin näköjään muistinkin)
Auto on alkuperäisenä omamassaltaan 4640 kg
Tieliikenteessä sallitut akselimassat tälle on edessä 3750 kg ja takana 4400 kg. Sallittu kokonaismassa 8000 kg.

Keväällä kun käytin auton leimalla, niin etuakselimassaksi vaaka näytti noin 3,1-3,2 tonnia ja taka-akselille noin 1,8 tonnia. Siispä auto nykykunnossa tyhjänä sen noin 5 tonnia.
Vastaa lainaten
  #553  
Vanha 03.08.2014, 07:41
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
... jäljellä ...
Jaaaa, no sitte.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #554  
Vanha 23.08.2014, 20:51
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tallissa ollut vähän sateiset olosuhteet, niin pikkuhommatkin vie suhteettoman paljon aikaa...

Katto oli päässyt tuollaiseksi ja sille piti jotain tehdä, ennen kuin vedet vuotaa sisään.



Tuommoinen siitä sitten tuli, kunhan pari ylimääräistä maalausta tuli tehtyä, ukkoskuuron välillä pilattua hommat...



Kattotelineen kun joutui punnertamaan pois, niin samalla se piti maalailla ja vähän muokata. Aiemmin oli lisäpitkät sen etureunassa, mutta ne valaisi ikävästi kojelautaakin, niin nyt sitten sen korjaus samalla.




Tässä sitten maalaamo...



Ja huippumaalausolosuhteet, väkisin meinasi vettä roiskua...



Tuommoinen sitten tuli. Tarpeeksi ruma, niin ei turhaan kaunista autoa. 3,10 m piti nyt kirjoittaa auton korkeudeksi ilman koppia, kojelaudan tarraan.



Noin kauas piti valot laittaa, että eivät varmasti kojelautaa valaise, kun sen verran isot. Biltemasta valkkasin ne mallit, missä HID polttimoillekin hyväksyntä umpiossa, jos semmoiset vaikka joskus tulisi mieleen viritellä. Jaa, noi etuviistoon näyttävät työvalot kanssa päivitin n. 3 x tehoisiksi, mutta näkeepä joskus pimeellä, onko ne sen verran enemmän valaisevat. Ei ainakaan hinnalla pilattu enää ollut Puuilossa nuo 48 W mallit.

Vastaa lainaten
  #555  
Vanha 24.08.2014, 18:32
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Hyviä ideoita, mistä tämmöisen löytäisi vaihteiston kylkeen?
Tuommoiset kirjaimet ja numerot siinä, jos ei kuvasta saa selvää:
WTR
007 301 803

Vastaa lainaten
  #556  
Vanha 24.08.2014, 20:02
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Mikä se on, hytikkapumppu ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #557  
Vanha 24.08.2014, 20:18
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Toi on vaihteistoon tuleva voimanulosoton kytkentäkäikäle, josta tuossa tapauksessa lähtee akseli hydraulipumpulle. Mielestäni pumpun voisi laittaa suoraan tuohonkin kiinni, mutta tuossa se pumppu vaan oli niin iso, että on taaempana rungon välissä. Tuo osa on vaihteiston sivulla. Toinen paikka ulosotolle olisi vaihteiston perässä, mutta semmoista osaa en ole edes nähnyt. Googlettelu ei oikein ole tuottanut tulosta ainakaan vielä.
Vastaa lainaten
  #558  
Vanha 24.08.2014, 20:56
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Jos tarve vaan hydraulipumpulle niin yksi vaihtoehto olis nokkapumppu.
Jos vaan koneen edessä on tilaa.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #559  
Vanha 31.08.2014, 19:01
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd Näytä viesti
Jos tarve vaan hydraulipumpulle niin yksi vaihtoehto olis nokkapumppu.
Jos vaan koneen edessä on tilaa.
Täytyy tuokin vaihtoehto tutkia, kunhan tässä kerkiää. Sen kattelin, että jos hihnoilla laittaisi, niin löytyisi kohtuuhintaan magneettikytkimiäkin. No, kunhan ehtii mittailla, kun nyt aika mennyt metsästysjeepin kunnostamisessa.


Tuossa kun maalin kuivumista odottelin, niin vaihdoinpa tähän ilmansuodattimen. Eihän tuo vanhakaan kovin likainen ollut, mutta ehkä sen nyt voi 13 vuoden välein (160701) kuitenkin varuilta vaihtaa...



Tuommoinen mittakaavakuvakin tuli napattua tänään.

Vastaa lainaten
  #560  
Vanha 11.09.2014, 21:22
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd Näytä viesti
...Jos vaan koneen edessä on tilaa.
Tuon verran on tilaa. Ehkä tuohon jotain saisi mahdutettua, mutta ei kauheasti voi kyllä ropelia viedä eteenpäin, kun jäähdytin tuon verran vinossa.




Tänään ei mitenkään jaksanut jeeppihommia edistää, niin tähän sitten vähän huoltohommia, jos vaikka huomenna vähän ajelisikin. Polttoainesuodattimet vaihdoin (nämäkin oli ollut 13 vuotta) ja uuden mekaanisen siirtopumpun viime talvena asennetun sähköisen tilalle.

Suodattimien vaihdossa ihmetytti vähän se, että kummatkin olivat vain puolillaan polttoainetta. Mihinköhän se loppu on osannut mennä, kun ei mistään näy vuotavan eikä suodattimien jaloissakaan ole mitään putkea, mitä pitkin voisi poistua ylämäkeen, vaikka alipainetta jossain vaiheessa johonkin tulisikin... Hyviä arvauksia kellään? Auto oli seisonut pari viikkoa tässä vaiheessa.

Hyvä tämä on kuitenkin ilmaantumaan. Suodattimien jaloissa olevat ilmausruuvit kun oli jumissa, niin käytin sitten vaan vähän aikaa sitä sähköistä siirtopumppua ja ehkä sekunnin starttauksen jälkeen lähti käyntiin. Sama homma sitten siirtopumpun vaihtamisen jälkeen, vaikka letkut tyhjenikin sillä välillä tietty. Hyviä arvauksia kellään?

Kävin sitten koeajolla kokeilemassa, oliko näillä hommilla mitään vaikutusta. Tässä kun oli kesällä välillä havaittavissa puutumista täyskaasulla. Ja näki peilistäkin, että esim ylämäessä savu pakoputkesta pätki välillä. Tuota pumppua epäilin, kun se ei mielestäni ihan tasaseen naksuttanut. No, olihan sitä vaikutusta. Ihan selvästi pirteämmältä tuntui ja ison testimäenkin kävin ajamassa ja nyt siinäkin vauhti pysyi aika hyvin ilman ylinopeutta, vaikka aiemmin putosi reilu 10 km/h, vaikka alkuvauhti oli ainakin vitosen tänpäiväiväistä kovempi. Oisko se pumppu sitten välillä pätkinyt ja sen takia polttoainepulaa poti hetkittäin..? Muuta testien välillä tehtyä on ilmansuodattimen vaihto ja tankkiin kaadoin suutintenpuhdistuslitkua, mutta senkään jälkeen en ollut ajanut, että liekö mitään ehtinyt vaikuttaa muutaman kilometrin ajolla. No, jokatapauksessa nyt on taas valtava hevoslauma takaisin tallissa!
Vastaa lainaten
  #561  
Vanha 21.09.2014, 20:08
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Pikkuisen ehti sentään huoltohommia tehdä tähänkin välillä. Viime talvena askarrutti, kun ei kauhen tehokkaasti lämmintä tullut hyttiin. Aattelin nyt sitten pestä jäähdytysjärjestelmän, jos vaikka tavallista ruostemoskaa siellä olisi. No ei ollut...



Pyöritin kuitenkin pesuaineet järjestelmässä ja täytön jälkeen mittailin, että 32 astetta ulkoilmaa lämpimämpää puhalsi puhaltimen kakkosnopeudella, koneen lämmön ollessa 75 astetta. Tuosta ei enempää noussut tuolla pihalla käyttäessä. Lämmittää siis ainakin jotenkin. kunhan ehtii ajelemaan, niin näkee, oliko merkittäväkin vaikutus.

Aika mennyt viime aikoina tätä kuntoon laittaessa, kun oli pikkuisen heikkoon happeen päässyt. Nyt alkaa kuitenkin olla taas käyttökunnossa.



Tänään liikennekäyttöön ja koeajolle... Ei tullut kauhean hiljainen uudesta putkesta, vaikka uusi katti ja vaimenninkin ja maltillinen 2,5" putki. Samalla kyllä lähti imusienimatot lattioilta ja tilalle tuli vaan ihan ohuet.

Pitänee varustaa kuulosuojaimilla pidempiä siirtymiä varten...



Semmoista vielä, että olisikohan jollain käytössä PTO-valmistajien katalogeja. Pitäisi löytää käikäleet sellaiselle vaihteistolle, kuin VW 007-1 5/1. Jotain jo nettiä selaillessa löytynytkin, mutta jos jostain helpommin oikeilla tiedoilla, kuin Italiasta jotain, mitä ei ole varastossa...

Loppukevennykseksi vielä tuommoinen kuva työpaikan parkkikselta. Arvatkaa vaan, tuliko mieleen, että menisikö helposti yli..?

Vastaa lainaten
  #562  
Vanha 22.09.2014, 15:23
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Onkos termari missä jamassa? Vaan mitäpä meinasit pumpulla käyttää?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #563  
Vanha 22.09.2014, 20:19
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tuossa lämmössä syyläri alkoi vasta lämmetä ylälaidasta ja vaikka sammutti lämppärin kokonaan, niin lämmöt ei tuosta noussut. Siitä päättelin, että termari alkaa siinä kohtaa aueta ja sitten se vähäinenkin virtaus jäähdyttimen kautta jo lämpenemisen tuohon pysäytti, kun ei kuormaa ollut. Pitääkin koittaa muistaa ottaa mittari mukaan ajoon ja kattoa, kuinka lämmintä puhaltaa normaalilämmöillä.

Tuota edellisellä sivulla näkyvää pilkkiä olisi tarkoitus hydrauliikalla käytellä.
Vastaa lainaten
  #564  
Vanha 28.10.2014, 21:34
*IF-FOL* *IF-FOL* ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.05.14
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 12
Perusasetus

Lukasin että sinulla on tehtaan korjausmanuaali Manniin. Mistäs olet sellaisen tilannut?
Kiinnostaisi hankkia itsellekin

Mitäs projektille kuuluu?
Vastaa lainaten
  #565  
Vanha 29.10.2014, 12:39
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Laitoin yv:n tuosta manuaalista.

Viime viikkoina ei tälle ole tapahtunut mitään ja viimeksi olen tainnut ajaakin kun oli tuo offikrossi Uudessakaupungissa. Pitää taas jotain ruveta tekemään, kunhan aikaa taas liikenee. Tehtävää on kyllä listalla tämänkin tiimoilta ihan reilusti...

Tuossapa lainattuna siihen offikrossiketjuun kirjoittamani ja linkki videostakin:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Kiitoksia kilpailuista! Mukava oli ajaa ja katsella muidenkin ajoa.

Ainoana kun luokassa olin, niin minut laitettiin sitten ajamaan isopyöräisten kanssa samaan aikaan, mutta lyhennettyä lenkkiä, kun ahtaimmalle metsälenkille ei tuo kuorkki oikeen mahtunut. Ennalta vähän hirvitti, kun tiesin tietysti joka kohdassa kaikkia muita hitaampi olevani ja kun mutkat oli ajettava osa aika laajalla linjalla, ettei kukaan huomaamatta tule oikealta ohi sisäkurvista, kun sille puolelle ei oikein näe... Tai siis eihän ohitukset haitannut, mutta se ei olisi oikeen hyvä vaihtoehto, että oisin huomaamatta kääntänyt päälle. Vaan hyvinpä kerkisi peilejäkin vilkuilla, niin ei ollut tuommoisia ongelmia.

Ongelmia tuli vaan, kun auto alkoi potea polttoainepulaa, vaikka sitä tankissa oli. Kierrosajat näytti hidastuneen siinä kohti minuutilla. Toiseen lähtöönkään vika ei sitten poistunut, joten vain yhden kierroksen sitä sitten ajoin. Sen jälkeen tehdyt sepitykset sitten auttoi ja auto toimi kotimatkan hyvin, vaikka kauhistuttikin jo, että pitääkö ajella viittäkymppiä kotiin koko matka. Varmaankin röykytys irroitti jotain likaa tankista ja imuputken sihti tms. tukkeutui...

Tuossa video, jossa isopyöräisten ekan erän lähtö, sitten kokonainen kuorkin ratakierros. Siis koko radasta puuttuu se yksi metsäosuus. Sitten vielä lopussa on semmoisia pätkiä, joissa muitakin autoja näkyy.

https://www.youtube.com/watch?v=oQtZLbdP0pI
Vastaa lainaten
  #566  
Vanha 09.11.2014, 18:02
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään oli suunnitelmissa tehdä vähän hyötyhommia tällä. Siis hakea työpaikalta säilömiäni aarteita eli erinäisiä palkkeja, putkia ja muita rautakäikäleitä sekä yksi sammalta kasvava rimanippu polttopuiksi.

Lähtö teetti vähän ylimääräistä työtä, kun käänsin virrat päälle, niin jännitenäyttössä luki 11 V... Käyntiin sitten starttibuusterin avulla. Oli jäänyt pääkytkin kiinni viikoksi, niin oli akut tyhjentyneet ihan täysin. Kyllä ne nyt taas täynnä, kun ei koko neljän tunnin reissulla autoa sammuttanut.

Taisi tulla pikkuisen taka-akselipainoa..?



Renkaat ja jousitus ainakin niin näytti viestittävän. 2,5 bar oli tuon verran lytyssä, mutta 1 bar lisää, niin rengaskin näytti taas paremmalta. Ja ilmapussit kanssa täyteen, niin hyvä tuli.



Peräylityskin pysyi sallituissa rajoissa, kun vain 1,8 metriä.



Ja merkittykin!

Jäi sitten enimmät raudat raahamatta, kun ei huvittanut niitä pimeässä lastata, kun se lähtö venyi. Kotimatkalla oli mukavan kevyt ohjaus.

Moottoritielle kiihdyttäessä kuorma päällä tuli taas jossain vaiheessa hetkeksi sama pieni hyytymisongelma, mikä tuolla uudenkaupungin offikrossissa kiusasi. Pitäisi keritä tankki putsaamaan. Mutta ensin täytyy saada nuo puut raahattua takapihalle liiterin lähistölle, jonne ei tietenkään autolla pääse. hiki tulee vielä ennen kuin ne siellä on kaikki. Kiirettäkään ei ole, kun lauantaina pitäisi tällä lähteä ajelemaan.
Vastaa lainaten
  #567  
Vanha 12.11.2014, 22:53
Easy Rider Easy Rider ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.14
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 73
Perusasetus

Hyvän näkönen menopeli, sympaattinen isoine renkaineen. Harmi kun Zil 157:n rengaskokoa ei voi telistä johtuen suurentaa tuosta nuin.

Onko ilmakassit nyt osoittautuneet toimiviksi? Oisko k-a:jen hyttipalkeista mihinkään? Liikematkojahan niissä ei tosin varmaan liikoja ole.

Ulosotosta hytikkakäyttöön jne. pitää varmistua jakarin voitelusta. Jakis vapaalla saattaa sen pääakselin lakrut hirttää pitkään käyttäessä, rakenteesta riippuen. Mutta olikos tässä varsin pumpulla toteutettu öljyn kierto jakarissa? Nokkapumppu kans tietysti hyvä, mutta 95% turhaa öljyn vatkuuta jos ei oo kytkintä välissä.

Juvanmalmin perällä makovaa sontakasan päällä joku vastaavan tyyppinen nelikko-Manne. Valkonen, VW Ällitällin hytällä ja avolava takalautanostimella. Liekö tarpeeseen säilötty vai joutopeli... Jonkun palstalaisen?
Vastaa lainaten
  #568  
Vanha 13.11.2014, 21:35
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Easy Rider Näytä viesti
Hyvän näkönen menopeli, sympaattinen isoine renkaineen. Harmi kun Zil 157:n rengaskokoa ei voi telistä johtuen suurentaa tuosta nuin.
Kiitti!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Easy Rider Näytä viesti
Onko ilmakassit nyt osoittautuneet toimiviksi? Oisko k-a:jen hyttipalkeista mihinkään? Liikematkojahan niissä ei tosin varmaan liikoja ole.
Toimiihan ne ja mukavat on tyhjänäkin ajaessa, kun herkentää jousitusta aika selvästi. Saisi oikeastaan olla edessäkin. Tosin pitää letkuliitokset uusiksi tehdä, kun tyhjenevät aika nopeasti ja siten ilmaa saa aina olla lisäilemässä. Eihän nyt mahdoton homma olisi vetää niille hytistä letkuja ja laittaa mittaria ja venttiiliä sinne. Pitääpä sekin laittaa työlistalle johonkin tulevaisuuteen...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Easy Rider Näytä viesti
Ulosotosta hytikkakäyttöön jne. pitää varmistua jakarin voitelusta. Jakis vapaalla saattaa sen pääakselin lakrut hirttää pitkään käyttäessä, rakenteesta riippuen. Mutta olikos tässä varsin pumpulla toteutettu öljyn kierto jakarissa? Nokkapumppu kans tietysti hyvä, mutta 95% turhaa öljyn vatkuuta jos ei oo kytkintä välissä.
Tässä ei saa edes jakista vapaalle. Voimanulosoton kummatkin paikat on vaihteiston sivuakselin rattailta nähdäkseni ja toimivat vaihde vapaallakin. On tosin jakiksen voitelukin öljypumpulla.

Nyt ei oikein ole ehtinyt niitä PTO-osia etsimäänkään, mutta pitää siinä aktivoitua, kunhan taas enimmät kiireet saa alta pois. Ei viitsi sitä nosturin kiinnitystäkään vaan alkaa rakentamaan, ennen kuin hydrauliikka on toiminnassa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Easy Rider Näytä viesti
Juvanmalmin perällä makovaa sontakasan päällä joku vastaavan tyyppinen nelikko-Manne. Valkonen, VW Ällitällin hytällä ja avolava takalautanostimella. Liekö tarpeeseen säilötty vai joutopeli... Jonkun palstalaisen?
Enpä ole ainakaan tietoinen tuosta autosta. Pitääpä joskus käydä ajelemassa ja kattomassa...

Huomenna jos tällä taas suhailisi töihin ja sitten lauantaina Pälkäneelle ajelemaan!
Vastaa lainaten
  #569  
Vanha 15.11.2014, 18:23
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Easy Rider Näytä viesti
Juvanmalmin perällä makovaa sontakasan päällä joku vastaavan tyyppinen nelikko-Manne. Valkonen, VW Ällitällin hytällä ja avolava takalautanostimella. Liekö tarpeeseen säilötty vai joutopeli... Jonkun palstalaisen?
Sen verran tiedän tuosta laitteesta että noin vuos sitten kaveri oli sitä ostamassa ja kerran käytiin kattomassakin. Seissyt siellä pidemmän aikaa eli autosta pöllitty jotakuinkin kaikki mitä irti lähtee. Rullakitakin tais olla lähtenyt. Soiva peli muuten oli sillon, vähän ainetta tankkiin ja koeajolle. Kävikin muistaakseni ihan nätisti jne. Takalaita nostimessa oli jotain häikkää. Tuli alas vauhdilla muttei ylös omin avuin. Tais olla ruotsista aikanaan tuotu ja jonkun sähköyhtiön vanha. Hintaa sillä tais olla joku 4-5 tonnia mikä kaverista tuntu turhan kovalta. Hytissä oli kuitenkin hitsuuteltavaakin jonkun verran. Mut joo, mun ymmärryksen mukaan ko. laitos odottaa valoisampaa tulevaisuutta.
Vastaa lainaten
  #570  
Vanha 17.11.2014, 23:48
Easy Rider Easy Rider ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.14
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 73
Perusasetus

Deleten tonttiako se nyt sitten on..? Joku aika sitte siirtyny kauemmas tiestä kasan päälle, eli kaiketi liikkuu omalla voimalla..?

Oisko tossa ulosotto- vai sähköhydraulinen takalauta?
Vastaa lainaten
  #571  
Vanha 18.11.2014, 17:26
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Easy Rider Näytä viesti
Deleten tonttiako se nyt sitten on..? Joku aika sitte siirtyny kauemmas tiestä kasan päälle, eli kaiketi liikkuu omalla voimalla..?

Oisko tossa ulosotto- vai sähköhydraulinen takalauta?
En tiedä kenen tonttia on, viimeks se seisoskeli heti siinä tien vieressä ja sillon liikkui omin voimin hienosti. Sähkö käyttönen lifti. Ehkä saattaisin saada omistajankin numeron vielä kaverilta ongittua jos joku kiinnostuu.
Vastaa lainaten
  #572  
Vanha 18.11.2014, 20:17
lantikka:n Avatar
lantikka lantikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.181
Perusasetus

Kerro ihmeessä jos yhteystietoja on mannista!

vois käydä kattoo tarkemmin...

Toinen mannimies, mutta villen kanssa yhdessä saatas varaosii
Vastaa lainaten
  #573  
Vanha 19.11.2014, 18:02
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Kyselin kaverilta numeroa mutta oli sen hukannut. Lupas laittaa kyselyä eteenpäin ja voi olla että se tonne myyntipalstalle ilmestyy muutenkin jos omistaja saa jotain aikaiseksi.
Vastaa lainaten
  #574  
Vanha 23.11.2014, 19:17
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään otin asiaksi tankin putsauksen, kun epäilys oli, että roskat haittaa välillä polttoaineensaantia.

Olihan siellä vähän roskia, mutta ei kovin paljon.



Tyhjennyksen jälkeen oli yllätys, että tankki näytti tuolta.



Sitten liuotinta tankkiin ja pesua... Olikohan taas ihan fiksu homma? En kuitenkaan muuta keinoa keksinyt.



Tämän näköinen sitten pesun ja kuumailmapuhaltimella kuivauksen jälkeen...



Tuossahan ei nyt sitten ollutkaan mitään sihtiä imuputken päässä. Tankkausaukossa kuitenkin on. Sen toinen kiinnitysruuvi oli irronnut ja löytyikin tankin suuaukolta. Prikkaa ei kuitenkaan näkynyt. Oiskohan se voinut harhailla siellä imuputkessa? Viime ajelua ennen nimittäin puhalsin siirtopumpulta päin tuon linjan paineilmalla ja ei ollut sitten ajellessa hyytymisongelmaa sen noin 300 km matkalla.

Edellis viikonlopun ajeluissa otti osumaa peili, joka näyttää tuohon oikealle sivulle. Aattelin nyt sitäkin katella, miten saisi varren oikaistua, kun peili säilyi ehjänä. Oli kuitenkin kiinnitys ottanut vähän itteensä ja hitsailuhommiksi menee. Kestävä peili kuitenkin, kun ei hajonnut, vaikka aika kovasti näköjään osunut...



Sitten piti vielä keksiä, mihin sen litran roskaista dieseliä laittaa. Sille löytyi hyvä käyttö! Tuli kaunis ulkotuli ja samalla tuhkiksen tyhjennys.

Vastaa lainaten
  #575  
Vanha 07.12.2014, 18:18
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään piti taas jotain tän kimpussa puuhailla, mutta tuli sadekuuro ja sitten ei huvittanutkaan. Rupesin sitten suunnitteluhommiin...

PTO-osaa on tullut välillä etsittyä, mutta eipä ole vielä ainakaan löytynyt. Mietin sitten, että voisiko hydraulipumpun nosturille toteuttaa korvaamalla ohjaustehostimen pumppu isommalla?

Tilaa olisi ainakin aika hyvin:



Nykyisen pumpun arvot on 143 bar ja nähtävästi 6 l/min, tai ainakin tuossa tyyppikilvessä lukee L 6.



Tuon voisi kuvitella olevan joku standardikiinnytys, kun kompuralla ja pumpulla eri valmistajatkin.



Hihnat on mitattuna n. 12 mm, eli vissiin 13 millisiä. Mitä tuommoiset hihnat pystyy tehoa siirtämään?





Laskurista kattelin, että nykyisen pumpun tehontarve noin 1 kW ja esim 200 bar ja 30 l/min olisi 10 kW. Tuleekohan kampiakselille liikaa rasituksia, kun tuossa kuitenkin tuo suurin kuorma otettu kauimpaa kampiakselin päätylaakerista?

Tuossa vielä mittakaavakuva.



Taas siis neuvoja tarvitaan, että olisiko toteuttamiskelpoinen homma. Kuinkahan simpukka reagoi, jos paine nousisi sinne 200 bariin? Entä onko isommalla tuotolla sille merkitystä? Muutenhan tuo kai onnistuisi haaroittamalla vaan tuo painelähtö?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 07:47 (GMT +2).