![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Palstalta olin kattovinani ettå ois ollu 0.35 välykset. . No Äkkiähän nuo säätää uudestaan .. muutenkin vois vähän perushuoltoa tehdä...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Nyt apuja, kuuluko tuon vetarin tulla tuohon tappiin kiinni vai mikä siinä on nyt hätänä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mites tuossa Y60 korisessa GR:ssä oikeen on tuo tupla-akku systeemi toteutettu, vissiin molempien oltava kiinni ja tällingissä, että kinneri starttaa/stoppaa ja pysyy käynnissä, mut onko niillä joku vaihtorele systeemi keskinäiseen nokkimisjärjestykseen, vai voiko tuon akkujen tasasen lataantumisen JA vinssauksen onnistumisen takaamiseksi "oikasta" molempien plussat yhteen reippaan paksusella hyppykaapelilla?
meinaan äkkiä tuntuu, että 70A on aika loiva määrä jos lähetään sähkövinssillä kiskottamaan pidempää vetoa ja se akku mistä sähkö pöllitään kyllä kuolee justiinsa kun tulee enempi kuormaa vinssille ja sit toisekseen auton omat johtimet on jotain kutosen kaapelia, niin siinä ei mahottomat virrat siirry, että niitä pitkin tasais akulta toiselle vaikka auto ois kuinka käynnissä.. aattelin et nykäsis erotuskytkimen kanssa kylmästi akulta toiselle 50 neliön kaapelin, millä varmistettas se, että molemmissa on sama jännite kun aletaan vinssailemaan, teeks mie ny jotain tuhoo sinne jos tälleen teen? ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mistä tuo 70A tullee?
En tunne y60 korimallia onko se 12v vai 24v. Jos tuo tatsuni on 24v auto akut on sarjassa ja sillon pitää kahtoo kumpaan akkuun vinssin kytkee. 12 voltin autossa akut on rinnakkain eikä väliä kummasta virran vinssille ottaa.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Köyhästä kaikki tuntuu kalliille. . Kävin autofit:sä Hollolassa kysymässä suuttimien huoltoa.. Pelkkä testaus 40e/kpl heidän kautta uudet kärjet 40e/kpl ja siihen päälle sitten purku ja kasaus työtä x määrä... Uudet suuttimet makso 100e kpl... liian kallista meikäläiselle. . (Nää siis sd33t) olikos vaparissa ja turbossa samat suuttimet ?? Maailmalta näyttää saavan kärki sarjaa 120e plus postit. .
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tarttee kysyä. . Tammer dieseliin laitoin s.postia. . http://m.ebay.ie/itm/271563265165?_mwBanner=1
Tollaset löysin ebaystä. . Australiasta näytti saavan sd33 rempatut suuttimet 225e (tiedä sitten kuka ne on rempannu) ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mun pitäs myös hommata suutinsarja sd33t koneeseen. tossa pitäs olla numero millä suuttimet löytyy: bosch tappisuutin 9432610026 tuo 120e ei kait ois paha 6:sta suuttimesta, tuleeko tohon tullia tjs vielä päälle? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
125e maksavat kärjet 6kpl Lontoossa. . Tuli siihen vissii postia jonkun verran mutta verojahan niistö ei maksaa tarvi..Motonetissä alle 20e kpl. . Ne suuttimet oli kenguru maasta mutta niistäkää tiedä kuka ne on korjannut kun ei uudet olleet. . Melkein suosisin suomalaista korjaajaa kunhan vaan löytyis eduksi paikka..
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
missä maksaa nuin paljo?
minä vaihatin 100tdi audiin suihkun käret rengaskarjalaisella niin työt oli 120€. sisälti vanhojen testauksen ja uusien shimmaamisen.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
GR patrolli on aina 12V, unohtu kiireessä et 2x70Ah ne akut.. mie kyl tiiän sen et sillei ole väliä kummasta ne ottaa kun ne on rinnakkain, vaan kun noissa on nähtävästi joku pöljä relesysteemi mikä runkkii niitä akkuja vuoronperään, kas kun startissa on vasen akku käytössä ja sammutin toimii oikeen puolen akulla, ainakin tuossa katiskassa. ohitin sitten koko paskan ja vetäsin kovalla yhteen ja eipähän tuo ainakaan palanu ja tuntus starttaavan ihan samallai kun aikasemminkin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Gr on kaksi akkua toinen on "hupi" ja toinen akku ja tarkoitettu startille. Voi kokeilla irroittamalla toisesta akusta akun miinus kengän ja yrittää startata ei lähde käyntiin. Itseäni kanssa kiinnostaisi että onko haittaa jos kytkee akun plus navat yhteen paksulla kaapelilla rinnan.
|
![]() |
Luokat |
patrolli |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5058 | 03.09.2025 20:22 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |