Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2014, 09:39
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Eihän niin yksinkertasee moottorii kovin isoa vikaa mahu. venttiilivälykset oli kyllä muistaakseni 0.20 tai 0.25..
toivotaan näin.. tuota sun topiccia kun oon kattellu niin aattelin josko mullakin alkaa yhteinen taival väärillä sävelillä tän kanssa; )
Palstalta olin kattovinani ettå ois ollu 0.35 välykset. . No Äkkiähän nuo säätää uudestaan .. muutenkin vois vähän perushuoltoa tehdä...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2014, 12:41
Rotpal Rotpal ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Keminmaa, Suomi
Viestit: 42
Perusasetus



Nyt apuja, kuuluko tuon vetarin tulla tuohon tappiin kiinni vai mikä siinä on nyt hätänä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.11.2014, 09:17
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mites tuossa Y60 korisessa GR:ssä oikeen on tuo tupla-akku systeemi toteutettu, vissiin molempien oltava kiinni ja tällingissä, että kinneri starttaa/stoppaa ja pysyy käynnissä, mut onko niillä joku vaihtorele systeemi keskinäiseen nokkimisjärjestykseen, vai voiko tuon akkujen tasasen lataantumisen JA vinssauksen onnistumisen takaamiseksi "oikasta" molempien plussat yhteen reippaan paksusella hyppykaapelilla?

meinaan äkkiä tuntuu, että 70A on aika loiva määrä jos lähetään sähkövinssillä kiskottamaan pidempää vetoa ja se akku mistä sähkö pöllitään kyllä kuolee justiinsa kun tulee enempi kuormaa vinssille ja sit toisekseen auton omat johtimet on jotain kutosen kaapelia, niin siinä ei mahottomat virrat siirry, että niitä pitkin tasais akulta toiselle vaikka auto ois kuinka käynnissä.. aattelin et nykäsis erotuskytkimen kanssa kylmästi akulta toiselle 50 neliön kaapelin, millä varmistettas se, että molemmissa on sama jännite kun aletaan vinssailemaan, teeks mie ny jotain tuhoo sinne jos tälleen teen?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.11.2014, 12:28
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Mistä tuo 70A tullee?
En tunne y60 korimallia onko se 12v vai 24v.
Jos tuo tatsuni on 24v auto akut on sarjassa ja sillon pitää kahtoo kumpaan akkuun vinssin kytkee.
12 voltin autossa akut on rinnakkain eikä väliä kummasta virran vinssille ottaa.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.11.2014, 13:55
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Köyhästä kaikki tuntuu kalliille. . Kävin autofit:sä Hollolassa kysymässä suuttimien huoltoa.. Pelkkä testaus 40e/kpl heidän kautta uudet kärjet 40e/kpl ja siihen päälle sitten purku ja kasaus työtä x määrä... Uudet suuttimet makso 100e kpl... liian kallista meikäläiselle. . (Nää siis sd33t) olikos vaparissa ja turbossa samat suuttimet ?? Maailmalta näyttää saavan kärki sarjaa 120e plus postit. .
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.11.2014, 15:08
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Köyhästä kaikki tuntuu kalliille. . Kävin autofit:sä Hollolassa kysymässä suuttimien huoltoa.. Pelkkä testaus 40e/kpl heidän kautta uudet kärjet 40e/kpl ja siihen päälle sitten purku ja kasaus työtä x määrä... Uudet suuttimet makso 100e kpl... liian kallista meikäläiselle. . (Nää siis sd33t) olikos vaparissa ja turbossa samat suuttimet ?? Maailmalta näyttää saavan kärki sarjaa 120e plus postit. .
Aika kalliita hintoja musta. Kysy muualta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2014, 16:49
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Tarttee kysyä. . Tammer dieseliin laitoin s.postia. . http://m.ebay.ie/itm/271563265165?_mwBanner=1
Tollaset löysin ebaystä. . Australiasta näytti saavan sd33 rempatut suuttimet 225e (tiedä sitten kuka ne on rempannu)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.11.2014, 23:03
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Köyhästä kaikki tuntuu kalliille. . Kävin autofit:sä Hollolassa kysymässä suuttimien huoltoa.. Pelkkä testaus 40e/kpl heidän kautta uudet kärjet 40e/kpl ja siihen päälle sitten purku ja kasaus työtä x määrä... Uudet suuttimet makso 100e kpl... liian kallista meikäläiselle. . (Nää siis sd33t) olikos vaparissa ja turbossa samat suuttimet ?? Maailmalta näyttää saavan kärki sarjaa 120e plus postit. .
täälläkin maksaa pelkkä testaus 120e 4syl moottori.

mun pitäs myös hommata suutinsarja sd33t koneeseen. tossa pitäs olla numero millä suuttimet löytyy: bosch tappisuutin 9432610026

tuo 120e ei kait ois paha 6:sta suuttimesta, tuleeko tohon tullia tjs vielä päälle?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.11.2014, 08:11
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

125e maksavat kärjet 6kpl Lontoossa. . Tuli siihen vissii postia jonkun verran mutta verojahan niistö ei maksaa tarvi..Motonetissä alle 20e kpl. . Ne suuttimet oli kenguru maasta mutta niistäkää tiedä kuka ne on korjannut kun ei uudet olleet. . Melkein suosisin suomalaista korjaajaa kunhan vaan löytyis eduksi paikka..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.11.2014, 12:34
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
täälläkin maksaa pelkkä testaus 120e 4syl moottori.
missä maksaa nuin paljo?

minä vaihatin 100tdi audiin suihkun käret rengaskarjalaisella niin työt oli 120€.
sisälti vanhojen testauksen ja uusien shimmaamisen.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.11.2014, 19:51
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

GR patrolli on aina 12V, unohtu kiireessä et 2x70Ah ne akut.. mie kyl tiiän sen et sillei ole väliä kummasta ne ottaa kun ne on rinnakkain, vaan kun noissa on nähtävästi joku pöljä relesysteemi mikä runkkii niitä akkuja vuoronperään, kas kun startissa on vasen akku käytössä ja sammutin toimii oikeen puolen akulla, ainakin tuossa katiskassa. ohitin sitten koko paskan ja vetäsin kovalla yhteen ja eipähän tuo ainakaan palanu ja tuntus starttaavan ihan samallai kun aikasemminkin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
Mistä tuo 70A tullee?
En tunne y60 korimallia onko se 12v vai 24v.
Jos tuo tatsuni on 24v auto akut on sarjassa ja sillon pitää kahtoo kumpaan akkuun vinssin kytkee.
12 voltin autossa akut on rinnakkain eikä väliä kummasta virran vinssille ottaa.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.11.2014, 14:47
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
GR patrolli on aina 12V, unohtu kiireessä et 2x70Ah ne akut.. mie kyl tiiän sen et sillei ole väliä kummasta ne ottaa kun ne on rinnakkain, vaan kun noissa on nähtävästi joku pöljä relesysteemi mikä runkkii niitä akkuja vuoronperään, kas kun startissa on vasen akku käytössä ja sammutin toimii oikeen puolen akulla, ainakin tuossa katiskassa. ohitin sitten koko paskan ja vetäsin kovalla yhteen ja eipähän tuo ainakaan palanu ja tuntus starttaavan ihan samallai kun aikasemminkin.
Jos muistan hyvin täällä ei on mitään rele. Mollemat akut on rinnakain. Se on miksi täällä piti olla kaksi sama akut. Ja jos 2x70A on liian pieni voit aina laittaa isompi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.11.2014, 15:38
waffen waffen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.08.11
Sijainti: helsinki
Viestit: 170
Perusasetus

Gr on kaksi akkua toinen on "hupi" ja toinen akku ja tarkoitettu startille. Voi kokeilla irroittamalla toisesta akusta akun miinus kengän ja yrittää startata ei lähde käyntiin. Itseäni kanssa kiinnostaisi että onko haittaa jos kytkee akun plus navat yhteen paksulla kaapelilla rinnan.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5058 03.09.2025 20:22
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 21:43 (GMT +2).