![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Jos olet teettämässä tuota jakiksen sisääntuloakselia uudesta tavarasta, niin pistä yv. p.s tuossa bj-40:ssä on tuon moottori/vaihteisto/jakis paketin koostamisen suurin ongelma tilanpuute, ja nimenomaan pituussuunnassa; takakardaani meinaa kutistua olemattomaksi. p.s.s tuossa pihassa olisi ylimääräisenä, ajamalla liikkuva neliveto mersu, tuolla 3 litran 6 syl turbodieselillä oliko OM603, ja 4-vaihteisella automaatilla jossa sähköhydraulisesti ohjattu jakolaatikko, siis takaveto/33%eteen 66%taakse/jäykkä neliveto -kytkeytyminen tapahtuu veto päällä. valitettavasti tuossa ei ole alennusvaihdetta, kun on vm. 89 vai 90 Farkku mersu (w124), 2+3 henkilön paku.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Pikkasen ulos topiikista...Lainaus:
Mutta asiaan; siis tuossa bj-40:ssä tila on tiukalla pituussuunnassa, ja tuo bj:n alkuperäinen jakis on huomattavan "lyhyt" varsinkin jos pitää olla kardaani käsijarru. alkuperäinen jakis on lyhyeltä puolen liian nopea monessa tilanteessa. Ja tuossa nimimerkkini bj:ssä on nollasarjan kappale noista minun 2,85 hitaan puolen välityksistä (tehty muistaakseni taannoisella vuosituhannella), ja leimakunossa, siis 38x12,5-15 swamppereilla, ja 4.88 perävälityksillä ei koskaan ole sammunut tyhjäkäynniltä vedätyksessä, toki tyhjäkäynti kierrokset laskee... tuosta lt230 jakiksesta ei mitään kokemusta...mutta esim. 10 cm lyhempi takakardaani on jo aika lyhyt korotettuun autoon.. |
|
||||
|
||||
![]()
Onko 722.3 loota? Laita mulle yv:na mitä haluaisit laatikosta ja moottorista.
Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta mun topicista tosiaan löytyy mun havannointeja sekä muiden neuvoja. Ensitöikseen vinkiksi täytyy heittää että lähdöt pitää olla sivulla että saa kardaanin kulman ja pituuden järkeväksi eikä suoraan takana niinku esim. Hilux ja suskat.
Lyhyemmällä, esim 605 tai 602 koneella tuo jakishomma ois varmaan järkevämmin toteutettavissa. Omassa päädyin tuohon lt230 lootaan ku semmonen oli saatavilla, siihen saa hyvin välityksiä ja vakionakin on jo paremmat ku muissa, lähdöt sivulla ja siinnä on kardaanikässäri. Kestävyydestä en vielä tiiä mutta rangemiehet kehu ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Itseä alkoi askarruttanaam sähköt (startti, lataus, hehku) koska berttahan on 24v. Tietysti yksi vaihtoehto olisi laittaa moottorille oma 12v järjestelmä. Mites bertan laturin perseessä ne öljyletkut, voiteleeko ne alipaine pumppua?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Pumpun voiteluun
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulla se asia ei ole ongelma ku auto rakennetaan kokonaan uusiksi ja teen siihen 12v sähköt.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään bj40 jakolaatikko | aneemi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.10.2014 12:33 |
Ostettu BJ40 VÄLITETTY JAKOLAATIKKO | Gegguli86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.11.2012 20:12 |
Myydään / Vaihdetaan BJ40--->C303 | mersuana | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 15.08.2012 20:11 |
Ostetaan Bj40 Jakolaatikko,moottorin kumityynyt/vaihdelaatikon | Lalli bj40 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.09.2010 21:50 |
bj40 jakolaatikko | O/M/V Muut | 1 | 28.04.2004 18:01 |