Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 13.11.2014, 19:33
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Saiskohan Samuraista leimattua sellasta avoa, että kaikki pois ylhäältä ja tilalle turvakaaret + joku sopiva kaadettava tuulilasi?
Vai onko noi targat yms. pakollisia.
Ei ole targat pakollisia. Tee ihan millainen huvittaa.

Vanha 13.11.2014, 20:02
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Perusasetus

saakos noitten ikäisissä tehdä itse turvavyön paikat,? orkkiksessahan vyöt on targassa kiinni. ja mun käsittääkseni ei saa tehdä mistävaan autosta avoa, koska pitää löytyä mallisarjasta verrokki
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
Vanha 13.11.2014, 20:57
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

25 §
Avoautomuunnokset
1. Auton mallisarjaan kuuluvan avoautomuunnoksen saa tehdä seuraavin edellytyksin:

a) runko ja kori vahvistetaan vastaamaan avoautoversiota; ja

b) tuulilasinkehyksen on lujuudeltaan vastattava avoauton tuulilasinkehystä; jollei tätä voida osoittaa tai jos esikuvana olevassa mallissa on ollut turvakaari, on turvakaari asennettava myös muutettuun autoon, jolloin turvakaaren on oltava alkuperäisen tai 27 §:ssä määrätyn mukainen.

2. Auton, jota ei ole ollut saatavana avoautona, saa muuttaa avoautoksi seuraavin edellytyksin:

a) auton kori ja runko vahvistetaan riittävästi;

b) vahvistuksien lujuus voidaan selvittää luotettavasti; ja

c) autoon asennetaan 27 §:ssä tarkoitettu turvakaari.

27 §
Turvakaari
1. Autoon saa asentaa turvakaaren. Jos tässä päätöksessä on määrätty turvakaari pakolliseksi, on sen oltava valtakunnallisen rekisteröidyn autourheilujärjestön hyväksymää mallia.

2. Henkilö- ja pakettiautossa (M1- ja N1-luokka) hyväksytään turvakaari, joka on valmistettu seinämän vahvuudeltaan vähintään 1,5 mm:n ja halkaisijaltaan vähintään 50 mm:n teräsputkesta ja joka on varustettu ainakin yhdellä auton pituussuunnassa symmetrisesti sijoitetulla vastaavan vahvuisella vinotuella tai joka omaa vastaavan lujuuden. Turvakaari vinotukineen on kiinnitettävä pulttiliitoksella koriin tai runkoon käyttäen riittävän suurikokoisia vahvikelevyjä. Turvakaaren korkeuden kuljettajan istuimen istuinpinnasta on oltava vähintään 85 cm mitattuna istuimen selkänojan suunnassa.
Vastaa lainaten
Vanha 13.11.2014, 21:17
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
saakos noitten ikäisissä tehdä itse turvavyön paikat,? orkkiksessahan vyöt on targassa kiinni. ja mun käsittääkseni ei saa tehdä mistävaan autosta avoa, koska pitää löytyä mallisarjasta verrokki
Saahan nelipistevöitäkin laittaa, ja ne harvemmin tulee vakiokiinnityksiin kiinni kuitenkaan, joten miksi ei saisi tehdä kiinnikkeitä itse?

Mun SJ:ssä on turvakaarissa vöiden yläkiinnitykset, ja ovat kelvanneet edellisellä omistajalla ollessaan. Nyttemmin mull on nelipistevyöt.

Ja niin kuin tuossa ylempänä jo tulikin noita pykäliä. Suzukeissa avoja on tottakai verrokiksikin vaikka sellaista ei edes tarvitsisi, mutta mikään ei pakota tekemään original avon mukaista avomuutosta.
Vanha 15.11.2014, 21:13
topeho topeho ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 22.06.14
Sijainti: oulu
Perusasetus

Terve! pitäs 410 uudet jouset laittaa. Cross4wdllä ois 40mm korottavia jousia.. kysymys kuuluu käykö vakio iskarit nuille jousille? Ois hyväkuntoiset iskarit ittellä..
Vastaa lainaten
Vanha 18.11.2014, 15:04
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Perusasetus

Kannuskoskella repeytyi jakolaatikon kiinnikkeet. Alkuperäisten tilalle olin tehnyt 5mm raudasta, mutta se on nätisti haljennut.

Mites porukka on vahvikkeita tehnyt? Kuvia näkyville.
Vastaa lainaten
Vanha 18.11.2014, 15:09
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Perusasetus

Tossa omia kötöstyksiä...

Vastaa lainaten
Vanha 18.11.2014, 18:33
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SptV Näytä viesti
Kannuskoskella repeytyi jakolaatikon kiinnikkeet. Alkuperäisten tilalle olin tehnyt 5mm raudasta, mutta se on nätisti haljennut.

Mites porukka on vahvikkeita tehnyt? Kuvia näkyville.
Jtn kuvia on mulla rakentelu topicissa ja ihan alkuunsa kannattaa vahvistaa ne kiinnitys pisteet rungon kyljestä.
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vanha 20.11.2014, 02:56
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Perusasetus

Sopiiko samurain pidemmät riiput suoraan sj410?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47

Sivu luotu: 11:36 (GMT +2).