Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2014, 22:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Paljonko syö oljyä?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja morini Näytä viesti
muutama kysymys aloittelijalta.

Minulla on hilux 1992 ln110 2.2 bensakoneella(kaasutin), kone syö öljyä aika paljon ja jos teen koneremontin niin mitä kaikkea kannattaa vaihtaa koneeseen? vai kannattaako konetta edes kokonaa ottaa irti?

Ja semmoinen vielä kun tuo on aivan järkyttävän laiska 69kw ja kuluttaa bensaa 15-20l, niin saisiko jotenkin vähäsen lisaa tehoa (turbo)? vai kannattaako jättää suosiolla vain väliin?
Paljonko ajettu, huohottaako, minkälainen huoltohistoria; siis onko aina rempattu sen verran että menee konttorilla päästöistä läpi?

Tuo hiluxin bensakone on kohtuu luja, pitäs päästellä tuommoisessakin kopassa 2000kg painoilla ja kohtuu isolla ilman vastuksella vähintään 300 tkm.
Ja jos minä omistaisin ja haluaisin pitää k.o autoa, niin ensimmäiseksi puristus ja ohivuotomittaus. Jos sen suhteen kaikki kunnossa, niin seuraavana epäilyksenä olisi venttiilin ohjarin kumit, ja öljyrenkaiden mahdollinen juuttuminen.
Ja tuohon kulutukseen; jos automaatti-imu jää vähänkään päälle näkyy heti kulutuksessa samoin jos kaasarissa on jotain häikkää, esim. bensapinta liian korkealla tms. Ja sytytys; ja nimenomaan ennakonsäätimen toiminta, (joskus olen nähnyt että joku käsistään kätevä on poistanut "ylimääräiset saastehärpäkät", ja siinä sivussa virranjakajan alipainetunnustelu on eksynyt väärään paikkaan/tai jopa jäänyt pois) ja jos huonokuntoiset tulpat, tulpanjohdot, puola, virranjakajan kansi ja -pyörijä tuo oman osansa lisää kulutukseen.
Toki, jos autolla ajetaan pelkästään lyhyttä matkaa taikka maastossa, taikka on isot renkaat, niin tuo 15-20L/100km (mittarikilometrejä, jo 255/85-16 renkaat on niin isot, että pudottaa todellista kulutusta huomattavasti)
on ns. ominaisuus, ei taida saada puolia pois, vaikka tekisi mitä/ajaisi miten vaan. (paitsi tietysti sillä salaisella ammattimiesten konstilla.... siis valehtelemalla)
Ja tuo poraus, ja mäntien vaihto; aika paljon ajettu/huonolla pidolla, taikka joku vaurio on käynyt, että pitää alkaa mäntiä vaihtamaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2014, 15:32
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Paljonko ajettu, huohottaako, minkälainen huoltohistoria; siis onko aina rempattu sen verran että menee konttorilla päästöistä läpi?

Tuo hiluxin bensakone on kohtuu luja, pitäs päästellä tuommoisessakin kopassa 2000kg painoilla ja kohtuu isolla ilman vastuksella vähintään 300 tkm.
Ja jos minä omistaisin ja haluaisin pitää k.o autoa, niin ensimmäiseksi puristus ja ohivuotomittaus. Jos sen suhteen kaikki kunnossa, niin seuraavana epäilyksenä olisi venttiilin ohjarin kumit, ja öljyrenkaiden mahdollinen juuttuminen.
Ja tuohon kulutukseen; jos automaatti-imu jää vähänkään päälle näkyy heti kulutuksessa samoin jos kaasarissa on jotain häikkää, esim. bensapinta liian korkealla tms. Ja sytytys; ja nimenomaan ennakonsäätimen toiminta, (joskus olen nähnyt että joku käsistään kätevä on poistanut "ylimääräiset saastehärpäkät", ja siinä sivussa virranjakajan alipainetunnustelu on eksynyt väärään paikkaan/tai jopa jäänyt pois) ja jos huonokuntoiset tulpat, tulpanjohdot, puola, virranjakajan kansi ja -pyörijä tuo oman osansa lisää kulutukseen.
Toki, jos autolla ajetaan pelkästään lyhyttä matkaa taikka maastossa, taikka on isot renkaat, niin tuo 15-20L/100km (mittarikilometrejä, jo 255/85-16 renkaat on niin isot, että pudottaa todellista kulutusta huomattavasti)
on ns. ominaisuus, ei taida saada puolia pois, vaikka tekisi mitä/ajaisi miten vaan. (paitsi tietysti sillä salaisella ammattimiesten konstilla.... siis valehtelemalla)
Ja tuo poraus, ja mäntien vaihto; aika paljon ajettu/huonolla pidolla, taikka joku vaurio on käynyt, että pitää alkaa mäntiä vaihtamaan.
mutta hatun joutuu silti nostamaan poijes kun kumeja vaihat joten miksi ei katsoisi samalla kaikki kuntoon eikä sitten seuraavan 20tkm sisään avaa uudestaan kantta ja vaihtele sitten niitä männän renkaita.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2014, 16:06
morini morini ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: kokkola
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Paljonko ajettu, huohottaako, minkälainen huoltohistoria; siis onko aina rempattu sen verran että menee konttorilla päästöistä läpi?

Tuo hiluxin bensakone on kohtuu luja, pitäs päästellä tuommoisessakin kopassa 2000kg painoilla ja kohtuu isolla ilman vastuksella vähintään 300 tkm.
Ja jos minä omistaisin ja haluaisin pitää k.o autoa, niin ensimmäiseksi puristus ja ohivuotomittaus. Jos sen suhteen kaikki kunnossa, niin seuraavana epäilyksenä olisi venttiilin ohjarin kumit, ja öljyrenkaiden mahdollinen juuttuminen.
Ja tuohon kulutukseen; jos automaatti-imu jää vähänkään päälle näkyy heti kulutuksessa samoin jos kaasarissa on jotain häikkää, esim. bensapinta liian korkealla tms. Ja sytytys; ja nimenomaan ennakonsäätimen toiminta, (joskus olen nähnyt että joku käsistään kätevä on poistanut "ylimääräiset saastehärpäkät", ja siinä sivussa virranjakajan alipainetunnustelu on eksynyt väärään paikkaan/tai jopa jäänyt pois) ja jos huonokuntoiset tulpat, tulpanjohdot, puola, virranjakajan kansi ja -pyörijä tuo oman osansa lisää kulutukseen.
Toki, jos autolla ajetaan pelkästään lyhyttä matkaa taikka maastossa, taikka on isot renkaat, niin tuo 15-20L/100km (mittarikilometrejä, jo 255/85-16 renkaat on niin isot, että pudottaa todellista kulutusta huomattavasti)
on ns. ominaisuus, ei taida saada puolia pois, vaikka tekisi mitä/ajaisi miten vaan. (paitsi tietysti sillä salaisella ammattimiesten konstilla.... siis valehtelemalla)
Ja tuo poraus, ja mäntien vaihto; aika paljon ajettu/huonolla pidolla, taikka joku vaurio on käynyt, että pitää alkaa mäntiä vaihtamaan.
autolla ajettu 240tkm ei ole koskaan rämmitty metsässä, ollut ennen minua vanhemmalla miehellä. huolloista en sen enempää tiedä.
rengastus on 225/75-16
talvella ainakin huomaa, että oljyä tulee jonkin verran pakoputkesta jos on paikallaan.
ja auto on aikalailla alkuperäis kunnossa, ei ole mitään räpellyksiä tehty.
Ja kytkin kanssa rupeaa olemaan kohta vaihtokunnossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.11.2014, 05:58
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja morini Näytä viesti
autolla ajettu 240tkm ei ole koskaan rämmitty metsässä, ollut ennen minua vanhemmalla miehellä. huolloista en sen enempää tiedä.
rengastus on 225/75-16
talvella ainakin huomaa, että oljyä tulee jonkin verran pakoputkesta jos on paikallaan.
ja auto on aikalailla alkuperäis kunnossa, ei ole mitään räpellyksiä tehty.
Ja kytkin kanssa rupeaa olemaan kohta vaihtokunnossa.
Vanha mies hiljaa ajellut, tukossa.
Venttiilin varren kumit taitaa olla kovettunut, kyllähän noilla bensakoneilla ajelee kun huoltelee.
Tiedä sitten tuosta hiluksin pensakoneesta mutta mitä joskus noita kaiken mailman pikkukinnereitä on ollut 1,3l bensana niin hyvinkin kestää sen 500 000km
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.11.2014, 20:28
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

No niin. Nyt olisi asiaa.

Hilman, LN110, kumpikaan peruutusvalo ei toimi. Muut valot toimivat kyllä. Onko jossain vaihteiston alla joku kytkin, joka kytkee peruutusvalot? Tuota eniten epäilen, koska olen taas ajellut risukossa ja on voinut piuha irrota.

Kytkentäkaaviokin on jossain täällä, mutta mistäs löydät tähän hätään.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.11.2014, 20:29
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
No niin. Nyt olisi asiaa.

Hilman, LN110, kumpikaan peruutusvalo ei toimi. Muut valot toimivat kyllä. Onko jossain vaihteiston alla joku kytkin, joka kytkee peruutusvalot? Tuota eniten epäilen, koska olen taas ajellut risukossa ja on voinut piuha irrota.

Kytkentäkaaviokin on jossain täällä, mutta mistäs löydät tähän hätään.
Mulla sama vika ja polttimot on ehjät.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.11.2014, 20:45
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
No niin. Nyt olisi asiaa.

Hilman, LN110, kumpikaan peruutusvalo ei toimi. Muut valot toimivat kyllä. Onko jossain vaihteiston alla joku kytkin, joka kytkee peruutusvalot? Tuota eniten epäilen, koska olen taas ajellut risukossa ja on voinut piuha irrota.

Kytkentäkaaviokin on jossain täällä, mutta mistäs löydät tähän hätään.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Mulla sama vika ja polttimot on ehjät.
Heh mullaki sama vika että ei pakkivalot toimi ja polttimot on ehjät...
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.11.2014, 20:46
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tieros Näytä viesti
Heh mullaki sama vika että ei pakkivalot toimi ja polttimot on ehjät...
Epidemia: peruutusvalo-Ebola

Oiskohan joku lääke olemassa?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 13.11.2014 20:48
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.11.2014, 20:50
Zeta Zeta ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.01.14
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 4
Perusasetus

Omassa Ln110 löytyy pakkianturi laatikon keskeltä oikeasta kyljestä. Itselläkin oli sama vika kun tuli taloon, tuohon anturiin oli joku risukko lyönyt niin ettei liittimestä ollut jäljellä kuin lattaliuskat.

Samalla kysäisen että millaisia virityksiä muilla on vetokoukkuna? Joku on hukannut omastani koukun ja ajattelin tehdä omavalmistemallin tilalle. Pitääkö näissä olla tyyppikilvet ja merkinnät?

Viimeksi muokannut Zeta : 13.11.2014 20:52
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.11.2014, 21:56
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Polttimot


Mikäpä estää kuin laki asettamasta H4 100w/80W Hiluksiin,saapi nuota kait metsässä valoinakäytellä,jotku sanovat että pitäisi silti vahvemmat maajohtimet vaihtaa,olisko noin.

Viimeksi muokannut ilex : 13.11.2014 22:03
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.11.2014, 18:04
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
No niin. Nyt olisi asiaa.

Hilman, LN110, kumpikaan peruutusvalo ei toimi. Muut valot toimivat kyllä. Onko jossain vaihteiston alla joku kytkin, joka kytkee peruutusvalot? Tuota eniten epäilen, koska olen taas ajellut risukossa ja on voinut piuha irrota.

Kytkentäkaaviokin on jossain täällä, mutta mistäs löydät tähän hätään.
Peruutusvalo-ebolan ratkaisuyrityksiä:

Korjauskirjan mukaan syy voi olla vaihteiston kyljessä olevassa kytkimessä, kuskin vasemman jalan puolella olevan Gauge-sulakkeen palamisessa, virtalukon pohjassa tai johdotuksessa.

Avasin takavalot ja siellä kaikki muumit kotona. Johtojakin ihmettelin, ei raportoitavaa. Vaihteiston kyljessä oleva kytkin oli vaikea mitattava eikä näyttänyt alhaisia ohmeja vaikka pakki oli päällä. Rikkikö ?

Omituisemmaksi asian tekee se, että sulake oli ehjä , mutta siltikään ei konehuoneessa olevaan liittimeen tule sähköä. Kun liittimen syöttää sähköt suoraan akusta, niin homma toimii eli valot palaa.

Yksi testi on vielä tekemättä eli sähköä suoraan vaihteiston pakkivalokytkimen kautta.

Virtalukon pohja tuskin on viallinen koska silloin taitaa olla muutkin toiminnot hukassa?

Kyllä ahistaa pikku juttu... Muilla kokemuksia?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.11.2014, 19:42
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Peruutusvalo-ebolan ratkaisuyrityksiä:

Korjauskirjan mukaan syy voi olla vaihteiston kyljessä olevassa kytkimessä, kuskin vasemman jalan puolella olevan Gauge-sulakkeen palamisessa, virtalukon pohjassa tai johdotuksessa.

Avasin takavalot ja siellä kaikki muumit kotona. Johtojakin ihmettelin, ei raportoitavaa. Vaihteiston kyljessä oleva kytkin oli vaikea mitattava eikä näyttänyt alhaisia ohmeja vaikka pakki oli päällä. Rikkikö ?

Omituisemmaksi asian tekee se, että sulake oli ehjä , mutta siltikään ei konehuoneessa olevaan liittimeen tule sähköä. Kun liittimen syöttää sähköt suoraan akusta, niin homma toimii eli valot palaa.

Yksi testi on vielä tekemättä eli sähköä suoraan vaihteiston pakkivalokytkimen kautta.

Virtalukon pohja tuskin on viallinen koska silloin taitaa olla muutkin toiminnot hukassa?

Kyllä ahistaa pikku juttu... Muilla kokemuksia?
paa ne piuhat yhteen mitkä menee siihen katkasiaan laatikon kylkeen ja kato mitä tapahtuu. Jos valo sytty ni vaiha uus katkasia. Jos ei ni etsinnöt jatkuu...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.11.2014, 19:43
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
paa ne piuhat yhteen mitkä menee siihen katkasiaan laatikon kylkeen ja kato mitä tapahtuu. Jos valo sytty ni vaiha uus katkasia. Jos ei ni etsinnöt jatkuu...
Terveiset pimeästä. Hyvä on valoja korjata kun näke heti palaako vaiko eikö.

Kytkin on pääepäiltynä. Oikosuljin piuhat kytkimen päästä irrallaan olevasta liittimestä ja sain valot palamaan hyppylangalla autettuna. Kytkin täytyy siis joka tapauksessa vaihtaa, mutta voihan olla vielä virtalukonpohjavikakin, vaikkei se todennäköistä olekaan. Täytyy tehdä vielä yksi testi eli oikosulkea navat kun kaikki muut liittimet ovat paikoillaan.

Kytkin näkyy olevan Motonet-kamaa kaukana pohjoisessa eikä sitä ole verkkokaupassakaan. Tule pikku osalle hintaa kun sitä haettaessa poltetaan 20 litraa dieseliä

Tuleeko kytkintä vaihdettaessa vaihteistoöljyt pihalle? Auttaako jos ajaa auton ihan kallelleen, niin että kytkin jäisi kuiville?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 16:14 (GMT +2).