![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kertokaas mikä vikana ku satakymppi hilu on pirun laiska ja kuluttaa polttoainetta about 20l/100km, Syöttöpumppu uusittu ja vasta vaihdettu uudet suuttimet mutta näillä ei mitään vaikutusta kulkemiseen :/ Peräkärryä on ihan turha yrittää vetää perässä ku ei jaksa vääntää muutaku hitaan puolen ykkösellä. Toista samanmoista hilua kävin kokeilemassa ja ero sillä ja tuolla minun hilulla on ku yö ja päivä...
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ilmansuodatin ja pa suodatin ?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Konehuoneeseen kanisteri josta pa. syöttö...
Ettei vaan ois putket mädäntyny tankilta,ja vetää ilmaa sekaan.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#5
|
|||
|
|||
![]() LN110
Vapari 2.4 diisseli ja sahaamalla käyntiin ku keli alle nollan (pötsäyttelee vain sillontällön).. ei auta lipsuttelu käsipumpulla enne starttia, uudet hehkut tempasin paikalleen mutta ei, suodattimenki vaihdoin ensitöikseni. mutta auto ku on hetken roikan perässä ni ei tarvi ku avaimesta pyöräyttää ni jo on kehräämässä... Mikä piru voi olla värkissä vikana.. eikai 460k ajettu auto voi olla niin harva etteikö lähtis pikkupakkasilla käyntiin, olis kiva löytää hiluxin kuuluisa hyvä kylmäkäynnistyvyys etteikö tarvis illalla metsästä lähtiessä olla pelkopersiissä et hörähtääkö auto vai ei..
edit. Varmaan auto haluais ennakkolipun afrikkaan... (ei kai vitutukseni paista läpi) Viimeksi muokannut Ponsse-po1ka : 02.11.2014 22:31 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
|||
|
|||
![]()
On kyl työlistalla samalla ku vaihtaa remmin tuohon mut mitäs luokkaa noi imu ja pako välykset pitäis olla? Mutta miun päähän ei satu miten venavälykset voi vaikuttaa kylmäkäynnistymiseen kun auto kummiskin käyntiinlähtiessään käy niinkuin pitääkin ilman ylimääräsiä ääniä tai nakutuksia
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Saatko paineen tehtyä pumpulla vai onko pehmyt koko pumppauksen ajan... eli toimiiko pumppu? Vuotaako syöttöpumppu mistään? Voisko se höriä ilmaa jostain kylmäkäynnistys puolelta... et olisko ideaa kokeilla takaisku venttiiliä löpölinjaan, maksaa muutamia euroja.
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onko mahdollista muutoskatsastaa hilux ln65 kolmepaikkaiseksi?
__________________
Hilux on luksus ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei laillisesti mutta silti jotkut on siinäkin onnistuneet.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Suodattimien vaihdolla ei ollut mitään virkaa... Täytyy vielä purkaa jakopää ja kahtoa onko sielä merkit kohillaan.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Perkule, täs nelivedolla ajelles alkanu kuuleen laatikosta sellasta helinää sanotaanko kolmosvaihteesta isommilla kun ajonopeus 40-90 kmh. Kuuluu vedossa että moottorijarrussa vaihde kytkettynä sekä vapaalla. Takavedolle kytkiessä ei juuri kuulu, etupään pyöriessä mukana. Voisi kuvailla sellaiseksi ääneksi kuin iso prikka helisisi tangossa. Muuten pelaa laatikko hyvin ja öljynvaihdossa ei tullut mitään ylimääräistä..
Ln65 460 tkm ajettu peli... Onkoha ominaisuus helinä paljon ajetulle laatikolle vai onko sieltä joku perskelee laakeri menossa ? Osaisko joku keltä laatikko hajonnut tai muuten toimivaa lootaa kuunnelllut kertoa ? On varmaan kuulunut ennenkin mutta en oo aikasemin juur nelivedolla ajanut kovempaa kun viime talvena ei tarvinnu. Viimeksi muokannut Pölli : 08.11.2014 14:34 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#17
|
|||
|
|||
![]()
vaikuttikos se ääneen jos oli kytkinpoljin pohjassa/irti auton rullatessa ?
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b Viimeksi muokannut Kettu_ : 09.11.2014 16:27 |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
muutama kysymys aloittelijalta.
Minulla on hilux 1992 ln110 2.2 bensakoneella(kaasutin), kone syö öljyä aika paljon ja jos teen koneremontin niin mitä kaikkea kannattaa vaihtaa koneeseen? vai kannattaako konetta edes kokonaa ottaa irti? Ja semmoinen vielä kun tuo on aivan järkyttävän laiska 69kw ja kuluttaa bensaa 15-20l, niin saisiko jotenkin vähäsen lisaa tehoa (turbo)? vai kannattaako jättää suosiolla vain väliin? |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki tiivisteet, kaikki laakerit, männät renkaineen, kannen kunnostus koneistamolla, vesipumppu, jakopää siinähän ne alkaa olla
![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]() Paljonko syö oljyä?Lainaus:
Tuo hiluxin bensakone on kohtuu luja, pitäs päästellä tuommoisessakin kopassa 2000kg painoilla ja kohtuu isolla ilman vastuksella vähintään 300 tkm. Ja jos minä omistaisin ja haluaisin pitää k.o autoa, niin ensimmäiseksi puristus ja ohivuotomittaus. Jos sen suhteen kaikki kunnossa, niin seuraavana epäilyksenä olisi venttiilin ohjarin kumit, ja öljyrenkaiden mahdollinen juuttuminen. Ja tuohon kulutukseen; jos automaatti-imu jää vähänkään päälle näkyy heti kulutuksessa samoin jos kaasarissa on jotain häikkää, esim. bensapinta liian korkealla tms. Ja sytytys; ja nimenomaan ennakonsäätimen toiminta, (joskus olen nähnyt että joku käsistään kätevä on poistanut "ylimääräiset saastehärpäkät", ja siinä sivussa virranjakajan alipainetunnustelu on eksynyt väärään paikkaan/tai jopa jäänyt pois) ja jos huonokuntoiset tulpat, tulpanjohdot, puola, virranjakajan kansi ja -pyörijä tuo oman osansa lisää kulutukseen. Toki, jos autolla ajetaan pelkästään lyhyttä matkaa taikka maastossa, taikka on isot renkaat, niin tuo 15-20L/100km (mittarikilometrejä, jo 255/85-16 renkaat on niin isot, että pudottaa todellista kulutusta huomattavasti) on ns. ominaisuus, ei taida saada puolia pois, vaikka tekisi mitä/ajaisi miten vaan. (paitsi tietysti sillä salaisella ammattimiesten konstilla.... siis valehtelemalla) Ja tuo poraus, ja mäntien vaihto; aika paljon ajettu/huonolla pidolla, taikka joku vaurio on käynyt, että pitää alkaa mäntiä vaihtamaan. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |