![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Entisaikoina kun oli vielä tapana "korjata" eikä ainosataan vaihtaa uusia osia, oli korjaamoilla tuohon tarkoitukseen muotti jolla navan sai valettua oikeaan muotoon. Tarvittaessa muotin tekee vaikka puusta. Laudan tai vanerinpalaan sopiva reikä ja puristimella akun päälle kiinni. Puumuotti on siinämielessä hyvä,että se ei ime paljoo lämpöä itseensä joten valettu lyijy liimautuu paremmin itse napaan.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pikku ruuvi siihen navan jäänteeseen auttaa uuden valun paikallaan pysymistä.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
sanoit että kenkä oli uus. ei vissiin ole sitte mahollista että se oli jo puristettu läjään niin ei purista napaa?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jaa ite tein yhteen optimaan ite navan, pellistä vaan vääntää sopivan muotin siihen navan kohalle ja siihen sulattaa sitten tinakolvilla jonkun sökön vanhan akun navan, hyvin toimi monta vuotta, nyt jo tosin vainaa. Mudventuresilla väänsin taas yhen optiman navan poikki, perkele.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
12v vehkeissä harvoin syttyy niin isoa valokaarta, jotta jaksaisi höyrystää akusta napaa löysällä kengällä, mutta 24v vehkeissä sattuu hyvinkin usein, jos ei ole hyvä kontakti.
Sulla oli suoraan ulos huohottavat korkit? En oiskein keksi muuta, miksi olis ruutannu nesteitä pihalle, kun sen, jotta oisko yhessä kennossa tapahtunu sulfidoitumista ja pohjalle tullu oikosulku, joka ois tyhjentäny sen kennon? Sitten kun sen kennon yli jää 22v jännite, niin kiehahtanu pikaisesti startissa? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuollaiset on:
http://motonet.fi/fi/tuote/9059615/s...303xl175xk220- Käyn kyselemässä tuota takuuta, ja jos ei mene, niin sitten sulatellaan jonkun sökön akun napa siihen tilalle. Täytyy vielä ihmetellä sitä akkunesteen ulostautumista, kun ei sitä paljoa ole tullut, mutta pari senttilitraa kuitenkin. Itse asiassa se oli tullut akun pinnalle jo ennen tätä viimeistä navan sulattanutta starttia.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sitten ihmettelisin, jotta miten se on akun pinnalle päässy, kun tuossa pitäs olla tuo kennojen huohotus silleen, jotta tuolta kennosta purkautuvat jutut menee tuota akun pinnan alla olevaa kanavaa pitkin tuonne päätyyn, missä on nuo punaset korkit...
|
![]() |
Luokat |
akku, snajder |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Volvon porttaaliakselin navan stefa | dodgeman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.09.2014 19:33 |
Akun ikä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 04.01.2011 15:47 |
Akun koko? | Poor | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.03.2007 09:58 |
uazin navan pulttijako vaihdettu... | ya3 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.05.2005 05:44 |
Akun poisto | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 27.05.2003 15:10 |