|  |   | 
| 
 | |||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Niin tosiaan, ei tullut mieleen että pultinkannoillekin pitäisi tilaa jättää kun vauhtipyörää sorvautin. Eihän sinne nyt levy enää mahdu. Yhden illan pähkäilyn jälkeen jyrsin 5 mm upotukset. Pulttien kannoistakin vielä molemmin puolin yhteensä 5 mm pois nii jäi pinta tasaiseksi. Vaihdelaatikkoon sinne kuuluvat vihreät ATF öljyt. Ja ensimmäinen neuvosto osa tässä autossa, kytkinnestesäiliö. Paketti saatu tänään make-lj:n jeesillä paikalleen, sit ilmasin kytkimen ja sen jälkeen tuli jarrunesteet lattialle.  Työsylinterin mäntä tulee liikaa pihalle, mutta työsylkkää ei keskiputken takia voi viedä enää yhtään lähemmäs asetelmaa joten painelaakerin alle tarvitsee tehdä myös spacer. 
 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Oikeesti? VAG-konsernin tietynikäisissä autoissa käytetään tuota samaa nestettä ohjaus- ja jarrutehostamiseen ja alustan tasosäätöön, mutta ei kyllä (tietääkseni) yhdessäkään vaihdelaatikossa. Jossain vehkeissäkö käytetään siihenkin?
		 | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Normi GL 4 rikkoo laatikon ilmeisestikin. | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			En tiiä rikkooko normi laatikko öljyt sitä, siis esim joku 80w90, mut luultavasti siitä askista tulee ainakin tahmea käytöksinen. Toiset on sekoittanut normi laatikko öljyä ja atf öljyä keskenään ja käyttäneet sitä. Itse en ymmärrä tuollaista touhua, kun askiin saa Opelilta siihen laatikkoon tarkoitetut öljyt aivan edukkaasti. Se on punaista ja muistuttaa kyllä atf öljyä, mut kai siinä jotain eroa on, mene ja tiedä. Myydään litran purkeissa eli pari joutuu ottamaan, et saa askin täys (1,2L). Jossain parin kympin nurkilla makso viimeks tuo setti, kun jouduin vaihtaan kytkimen työsylinterin ja samalla vaihdoin öljyt.
		 
				__________________ Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tuo on synteettistä. Ainakin meidän VAG kalustossa (audi 100, passat, golf) on mineraaliöljyt hydrauliikassa.
		 
				__________________  Size does matter, Sisu A-45 projekti Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Lainaus: 
 Muistelen, että noista Febin nesteistä se "toinen" joka on mineraalikamaa ei sisällä sitä valmistajan maagista koodia G002000, mutta tuo synteettinen sisältää. Hyvin tuo synteettinen on itsellä toiminut ja pysynyt järjestelmässä sisällä niin nykyisessä kuin edellisessäkin konsernituotteessa, jossa erikseen säiliön kannessa speksattiin että "vain mineraaliöljyä". Se ei ole minulle koskaan selvinnyt, mikä tiivistemateriaali ottaa itseensä tavan ATF:stä, mutta toimii tuon vihreän kullan kanssa vuodesta toiseen. Voisin kuvitella, että tuossa ooppelin laatikossa on myös kyse tiivisteiden kestosta, eikä niinkään öljyn fysikaalisista ominaisuuksista. Ainakin noissa VAG-konsernin korkeapaineisemmissa ohjausvaihteissa kyse on nimenomaan siitä. ATF:t sisään järjestelmään ja kohta vuotaa tiivisteet kuin seula, vaikka varsinaisessa toiminnallisuudessa ei ole mitään eroa ATF:n ja G002000:n välillä. | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Painelaakerin ja työsylkän väliin tuli vielä spacer, josta ei nyt satu olemaan kuvaa. Spacer siks ettei mäntä pääse tulemaan ulos sylinteristä nesteiden saattelemana. Tänään kaverin kanssa niputettiin kasaan. Kaasuvaijeri oli melkoisen tahmea liikkeissään, kesällä siihen tuli kaksi kaasuvaijeria ostettua ja se paikoillaan ollut tuli rasvattua synteettisellä vaseliinilla. Ilmeisesti kerännyt sen verran pölyä ja paskaa kuoren ja vaijerin väliin että tahmeus johtuu siitä (en enää rasvaa täst edes) Uusi vaijeri paikoillen ja naps, kaasuläpän puoleinen nulli irtosi vaijerin päästä. Onneksi oli varavaravaijeri vielä tallella ja askartelin sen paikoilleen niin pääsee lauantaina ajamaan kisaa jossei nyt mitään muuta vielä hajoa.  Kytkinpolkimen ja pääsylinterin välistä kiinnitystä piti vielä vahvistella kolmiopaloilla niin ei myötäile enää liikkeen mukaan. Jos vaikka huomenna sais tulille ja pienelle koeajolle. | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Koeajolenkki heitetty ja kytkin luistaa.  Tarttes varmaan shimmata asetelmaa kauemmas vauhtipyörästä, nyt se tuli 1mm tiukemmaks kuin alunperin. Ei uskoisi että vaikuttaa noin paljon?   | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Kuinka se voi luistaa jos on tiukemmalla?? Nyt ei taas ymmärrä jotain  Eikös noita aikoinaan juuri tiukattu rallipeleistä upottamalla asetelmaa lähemmäksi... | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |