Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso
ESAB ORIGO MIG C151 vastaavanlainen kun tuo hajonnut maksaa 500€
Olen hitsannut auton pintapeltejä ja paksumpaa rautaa onnistuneesti täytelangalla ja uusi kone tulee varmaan aika kovaan käyttöön.
En oikein tiedä minkälainen kone olisi loppupeleissä hyvä, minkälaisia koneita muilla harrastajilla on ja mitä porukka suosittelee???
|
Mulla on ollu päälle 2 vuotta just toi C151 Esabbi. Sillä on tähän asti hitsannut kaiken autoon liittyvän pellin, mutta kyllä esim. 10mm pakoputken laipan kanssa meinaa tehot loppua vähän kesken jos tallissa on "kylmä". Mutta sai siihen laippaankin pakoputken pysymään kiinni, kun ensin lämmitti sitä laippaa valmiiksi. 3-5mm saa palamaan iloisesti ja ainakin toistaiseksi esim. hoojiin rungon kylki on pysynyt kasassa tolla hitsattuna. Pikku plussana tossa pikku Esabissa on se, että kaasun syötön saa pistoolista päälle ilman, että menee langan syöttö päälle. Voi estää esim. korjattavan alueen ympärillä olevien kittien syttymistä ja siitä pikku liekistä syntyviä nokivanoja auton kylkeen
Ite en henk. koht. ton tehokkaampaa konetta tarttteiskaan, mutta jos taas pitäis jotain auroja tms. rakennella, niin sit sitä tehoa sais vastaavasti olla mahdollisimman paljon.
Oli kyseessä mikä tahansa hitsaamiseen liittyvä aihe, niin kaikki hehkuttaa Kemppiä. Jos itellä tekis jostain syystä mieli siirtyä voimavirtakamppeisiin, niin kattelisin sillonkin varmaan Esabbia, 2 vuoden takuu ja hinta-laatu suhde on mun mielestä kohdillaan. Ja osia pitäis saada. Ei noita ainakaan kauheesti näy käytettyinä myynnissä, kai niillä on sit jotain käyttöäkin