![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Ite en henk. koht. ton tehokkaampaa konetta tarttteiskaan, mutta jos taas pitäis jotain auroja tms. rakennella, niin sit sitä tehoa sais vastaavasti olla mahdollisimman paljon. Oli kyseessä mikä tahansa hitsaamiseen liittyvä aihe, niin kaikki hehkuttaa Kemppiä. Jos itellä tekis jostain syystä mieli siirtyä voimavirtakamppeisiin, niin kattelisin sillonkin varmaan Esabbia, 2 vuoden takuu ja hinta-laatu suhde on mun mielestä kohdillaan. Ja osia pitäis saada. Ei noita ainakaan kauheesti näy käytettyinä myynnissä, kai niillä on sit jotain käyttöäkin
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Minulla on kanssa tuo esabin c151, ja ihan kelpo väkötin minusta.Paksumpiakin rautoja on tullut kiinniteltyä, ja kyllähän ne on pysyneet. Paksuja rautoja varten miulla on puikkokone, mutta empä oo pahemmin tarvinnut, kun nuo on Esabilla liimautuneet. Kaasuna oon käyttänyt ihan sammuttimesta väkerrettyä hiilidioksidi pulloa, ja oon ihan tyytyväinen ollut siihenkin. Aikoinaan tuli töissä vejeltyä isolla kempillä ja seoskaasuilla, Ja ehkä se jälki oli pikkasen parempaa, mutta vain ehkä pikkasen.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Vein langansyöttölaitteen pakalliseen esab huoltoon ihan vaan tutkittavaksi mutta unohtivat sen hyllyn päälle, kävin tänään hoputtamassa lisää vauhtia, korjaajan piti vain kattoo saako uuden ja paljonko maksaa.
Tänään sain kaverilta lainaan pykälän isomman 3 vaihe esabin, vaikuttaa laadullisesti paremmalta kun tuo pienempi, tehoa tuntuu olevan hitosti, millin rautaa tuli hitsattua pienimmällä mahdollisella ampeerimäärällä. Ja tuolla pienemmällä esabilla olen hitsannut paksuakin rautaa onnistuneesti kun olen vetänyt monta saumaa yhteen kohtaan. Enpä tiedä jos tollanen isompi kone kestäisi kauemmin ennenkun osat alkaa hajoamaan, tuntuu vaan jotenkin parempi laatuselle koneelle. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tais muuten semmoseen vanhahkoon valovirta Kempomaattiin mennä ihan ison koneen lankarulla, eli käyttökustannukset just sen lankarullan kilohinnan verran halvemmat. Mutta ihan puhtaassa harrastekäytössä sitä lankaa ei mene sellaisia määriä, että tuolla tulisi ikinä olemaan merkitystä. Taas harrastekäyttöä silmällä pitäen käytetyt Kempit on pyyntihinnoiltaan melko lähellä kaupasta haettua Esabbia. Tietty jos pitää olla hirveen iso kone ni noita vähän käytettyjä ja kohtuu tuoreita Telwinin mastermiggejä teholuokassa 250-300 ampeeria on pyörinyt tälläkin palstalla myytävänä reilusti alle tonnilla, tiiä sit pyöriikö vaa sama kone käyttäjältä toiselle?
Semmonen lisäys vielä tohon C151 esabbiin, että siinä on helvetin äänekäs flekti ja jos koneen takana on jotain pöllyävää, niin voi jotain tavaraa lähteä ilmoille. Tuskin kovin helposti siis ylikuumenee toi laite vaikka pidempääkin sessiota harrastais.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 16.10.2014 16:48 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Puolassa kiinalaisista osista kasattu lelu.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Vai ESABIT on tehty kiinalaisista osista???
Huolto äijä soitti ja sano että langansyöttölaite maksaa 140€, eli puolet koneen hankintahinnasta (300€) aika kalliita kiinalaiset osat, se on siinä ja siinä kannattaako korjata, ainakii se maksaa vähemmän ku minarc mig (1000€) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Puolassa kasattu, ja kiinalaisista osista, totta, ja sen huomaa. Mutta joo.. Kyllä minäkin menein kemppiä ostamaan, mutta ihan raha ratkaisi. Kysyin Mikkelissä kaikista liikkeistä, kaikista koneista tarjoukset ja Esappi oli hinta/laatu jutuissa ihan selkee voittaja.
Ja jos se sitten joskus kilahtaa, niinkuin tietysti tekee, niin ostan uuden, jonkuin merkkisen. Onhan tuossa hyvinkin vittumaisia ominaisuuksia, kuten todellakin se kova ääni, jolla ei o mitään merkitystä. Mutta semmonen joka oikeasti vituttaa, on tuo helvetin lyhyt letku. Oikso 2 metriä maksimissaan, taitaa olla lyhyempikin. Ja se taitaa olla vielä sellanen ettei sen vaihtaminen onnistukaan ihan nuin vaan? Onkohan se muuten mahdollista rakentaa ite? Kun se pistooli on ihan mainio, jatkas vaan niitä sähköjä, ja vaihtais pitemmät kaasu ja lankaputken?? Vituttaa raahata sitä talliin ja ulos, kun tallissa on lavypohja, niin siinä ei oikke voi hitsuutella. Ois kätevää kun ois 5 metrin letku ja sais kone olla hyllyllä nurkassa, kuskais vaan letkua ympäri ämpäri. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Mig-hitsaus koneita. | tapsa4x4 | O/M/V Muut | 5 | 24.02.2014 22:53 |
| Myyty Suunnistus vehkeet! | azizp | O/M/V Muut | 6 | 23.02.2013 19:13 |
| Vehkeet toimii.. | Big-Willys | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 01.06.2006 15:55 |
| MIG Hitsaus kaasut | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 18.11.2005 00:26 |
| kenen vehkeet ? | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.07.2004 11:13 |