![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Siistin näköinen tuonikäiseksi! Ovien lukkolaiteet ei irtoa ilman ikkunahässäkän irroittamista. Jos et ole entisöimässä niin ohuella laikalla leikkaat sen ovesta irti. Vika sinänsä on helppo, se pitkä saranatappi vääntyy banaaniksi ajan saatossa ja liikerata ei riitä avaamaan lukkoa. Ruostekohtia ovat etulattiat, B-pilarin alaosa, takatilan sivulattiat , korinkiinnityspisteet puolivälistä taaksepäinja se takaluukku.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nonii...Tänää sain hiukan tutkittua Roogeria lisää. Viikonlopuksi oli sen verran ohjelmaa. Eillinen meni Heinolassa rokkirallia katsellessa, OTH tiimin kuski kun oli harjoittelemassa vauhtilaijeja
![]() Takaluukkun jumitukset tais johtua lähinnä rasvan puutteesta koneistossa. Puuttuvan rasvan on sitten aikojen saatossa korvanut pöly ja lika. Jarruihin lisäsin nestettä lähes puol pulloa ja vuotokohtaa ei meinannut löytyä, otin sitte pääsylinterin irti ja totesin ettei sellaista määrää nestettä saa mahtumaan sinne mitenkään, kun ei tehostajan puolelle vuotanut. Ehdin jo ottaa eturenkaan irti ja tutkia ilmausruuveja, kun huomasin lätäkön kynnyksen etupäässä. Sieltähän se vuoti, nätisti putkesta joka vie pysäytystä taka-akselille. Oli sen verran haperoa putkea että tais olla ihan alkuperäistä...tai ainakin -80 luvulta. Nipat lähti nätisti irti molemmista päistä, vaikka tuumakokoja tuntui olevankin. Onneksi on avaimia siinäkin koossa. Tuoltahan se tiputti... Kun kerran jarruja ei saanut korjattu, niin tutkin kuskin sisäkahvaa. Joku seppä oli joskus irroitelut oviapahvia sellaisella voimalla että se oli jo useammassa osassa. Taaempi sisäkahva oli jo irtonaisena autossa niin näki hiukan mallia. Etummaisesta kahvasta oli myös se tapin/vivun...tai mikäs se nyt onkaan...reikä ratkennut ja näppärästi porattu uusi reikä siihen viereen, tosin vipu ei pysy siinä reiässä. Väliaikaisen (pysyvän...) korjauksen tein rautalangalla, niin että itsestään ei vipu tipahda pois. Tuosta se on hajonna... Tuollaisia kahvan koneistoja vois tarvita...pari ainakin. Siinä jarruputkia irroittaessa naputtelin runkoa eri puolilta. Tuntui olevan yhä ehjänä. Myöskään alustassa ei ollut läpireikiä. Sieltä ei viitsinyt vielä kuvia ottaa, kun pohja on paksun saven peitossa. Pahin paikka korissa taitaa olla apparin jalkatilan kylki, sieltä lokarin alta. Hanskalokeron kansikaan ei pysy kiini, kun on toisesta päästä pellit niin loppu. Jos en ihan väärässä ole, niin se kohta on melkoisen suoraa peltiä ja helposti paikattavissa, kun lokarin ottaa pois. No voin olla myös ihan väärässä... Huomenissa töihin mennessä pitää ottaa nipat malliksi mukaan ja teettää putki. Jos tälläviikolla löytyis jarrutkin...Niin ja käsijarru ei myöskään tunnu pitivän, juurikaan mitään. Täytyy tutustua tuohon kardaanijarruun ja sen toimintaan vähän tarkemmin...Eli toisin sanoen purkaa ja kasata. Tai sitten vaan koittaa sitä säätöä, googlella sain se nverran selville että jonkikokoista avainta kun pyörittelee säätöreiässä saattaa kässärinkin alkaa pitämään. Edit: lukijoille tiedoksi että tästä ei metsäpeliä tule, vaan enempi entisöinnin puolelle menee. On noita uudempia ja huonompiakin aihioita.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nonii...tänään korjasin sähköjä! Sillä tuloksella että lasinpyyhkijät alkoivat toimimaan mutta pelistä lähti pois vilkut ja öljynpainemittari. Hätävilkut toimivat kyllä ja öljynpaine valo.
- Myöskään jarruvaloja ei ole toiminnassa, eikä tainunnut peruutusvalokaan toimia. No hiukan tarvii ehkä tutki noita johdotuksia...Startti on siis myös napilla, sulakerasian takaa alkuperäinen johto on vedetty napille. Jos napilla käynistää ja samalla kääntää avaimen startti asentoon loppuu starttaus, eli siis rele on ohitetu ja tuolloin rele katkaisee virran muualta kuin (alkuperäiseltä) herätteeltä? Olisiko noin? Eli siis, onkos kellään ideoita mistä lähtee vikapaikkoja etsimään? Sen siis tein että sulakkeet puhdistin, alkoi pyyhkijät toimimaan. Siinä samalla irrotin ilmanputsarit, tai katsoin onko sellaisia, oisko siellä takana jotain liitosta, tulipellissä mikä vikaantui? Onkos käynnistysrele siinä sulakerasian vieressa, tuollainen: http://www.lrseries.com/shop/product...AY-12volt.html Jarruputken hain tänään, mutta ei taida tuota leimalle vielä perjantain päästä, jos ei valot toimi...Sähköistä kun en paljoa tajua, jarruista sentään jotain. Tyhjäkäyntiäkään ei löytynyt vielä, vaikka hiukan lisäsin öljyä kaasareihin, toinen oli aika vähillä jo. Kuvia ei nyt tullut, kun meni aika tuossa pihalla ihan oikeesti ihmetellessä että missä se sähkö on!
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs tälle kuuluu?
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kirjottelin keulan purusta ja mitä sieltä löytyi pidempää juttua...Mutta se ei tallentunut. Tallipaikan puutteessa ei ole talven aikaan mitään tullut tehtyä. Etulokareiden alla oli jonkin verran haperoa, toinen keulakulmapala jo hommattu. Jarruputken kun korjasi nii seuraavana päsähti taaempaa...kumma kun ei 41v tahdo kestää...
Muutama kuvatus...
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Komee siitä tulee...Oma on onneksi koriltaan tehty jo aikoja sitten mutta ei sitä silti kukaan osta =) Joutuu varmaan viemään säilöön jonnekin että ei tarttis myydä kun ei kukaan sitä osta.
Näyttää olevan ihan vakiopaikkoja mistä saa rempata. Onneksi noihin saa tuolta sumuisilta saarilta noita osasia suhteellisen järkevästi. Mulla on korjausmanuaalit tohon jos tarttee jossain vaiheessa noita sähöjä ihmetellä. Noissa on sellaiset pyöreät pariliittimet aika monessa kaikassa siellä rattimuovien alla ja kojelaudan sisällä jotka tuppaavat olemaan aika löysiä. Aika monta vikaa korjattu ihan vaan liittimet kiristämällä. Noi viiksi kytkimet on kanssa perus LUCASTA joten joku pvä ne voi taas toimia ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 27.02.2015 18:14 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan RRC ratinkeskiö. | Sirernog | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.09.2014 23:52 |
Myydään RRC tukivarret | kokkolanpoika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.08.2014 19:26 |
Ostettu RRC:n tankki | anssi80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 30.08.2010 21:45 |
RRC Thyyning | ari | Maasturiprojektit | 11 | 24.07.2009 13:38 |
O:RRC osia | ari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.04.2008 20:37 |