![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No V8:n vois laittaakkin tulevaisuudessa jos vain konttorilta herkeää lupa, moginakseleita ei varmaankaan, pidetään tämä ameriikkalaisena eli dana 60:set ehkä jos sattuu jostain löytymään sopivaan hintaan sitten joskus... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.ebay.de/itm/Vorderachse-A...item3a7ce82651
__________________
www.classicjeepparts.com |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis sitten irroteltu rattiakseli, lämppäri, vaihdelaatikon vivusto, jakolaatikon vivusto, puskurin kiinnikkeitä,
jarruputkia, kaasuvaijeria, piuhoja, pyyhkimien mekaniikka, ym. sälää pois hytästä. Nyt ei pitäs ilmeisesti olla kuin neljällä korinkiinnikepultilla hyttä enää kiinni... Katotaan joskos ehtis tällä viikolla vielä kokeileen hyttää nostamaan pois rungolta niin pääsis loput tekniikan purkamaan rungosta ja miettimään hiekkakylpyä... Vähän on ihmettänyt tuo peltipatti kuskinpenkin vieressä konehuoneen kyljessä, mutta sekin selvis, laturihan sen alta löyty. Lieneekö orkkis vai oisko tuo ruåttin puolella lisätty tuomonen patti isompaa laturia varten. Hiacenkin hitsailun jos sais tällä viikolla selväks niin sais tuon nuoremman Jeepin talliin huoltoon... ei olis sitten enää kaukana että saa Jeepulan säänsuojaan ja pikku hiljaa osia uuteen uskoon ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oli sen verran komia keli ulkona iltapäivästä että pitihän se käydä koettamassa hyttää vierottaa muusta tekniikasta
![]() Ihmeen helposti tuo kävikin, korinkiinnikkeiden pultit poikki rälläkällä/paineilmasahalla, norsu kiinni liinalla ja eiku tunkkaamaan... CheDari avuks vinssaamaan runko pois hytän alta ja siinäpä se, ilman suurempaa rytinää ja dramatiikkaa ihme kyllä ![]() Tuomonen mahottoman iso ja tehokkaan näköinen kone sieltä paljastu... Jossain vaiheessa sitten runko talliin että saa nostaa moottorin ja laatikot talteen ja pääsee tyhjäämään loput rungosta. Päätin että tähän tulee sitten hytikkavinssit eteen ja taakse, ihan vain sen takia ettei ole moista vielä tullu toteutettua ![]() Eli jossain vaiheessa pitäs ruveta ettimään tietoa mitä tuota varten tarttee, minkä kokoinen pumppu, hytikkasäiliö, jne. Pumppu tulee kampiakselin päähän kun syyläri siirtyy lavan takaosaan niin koneen eteen jää tosi hyvin tilaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tässä viime päivinä/iltoina on runko pikku hiljaa ilmestynyt tuolta näkösälle, tänään nostin moottorin ja laatikot pakettina pois.
Tarkotus olis tekasta tuolle moottori - laatikko setille putkesta teline jotta sen säilytys ja rassailu olis vähän helpompaa. Vielä iskarintolpat, bumpstopit, käsijarruvaijerin kiinnikkeet ja yks lämppärin kiinnike irti ja runko alkas olemaan puhallus ja maalaus kunnossa. Akselit irtoaa vielä jos ne halutaan pois puhalluksen tieltä, mutta jos ei niin 'rullaavana' mennään hiekkakylpyyn. Eli seuraavaks tuolle moottorille se teline ja ehkä joku samanlainen rullaava teline korille että saa senkin suojaan ja työn alle helpommin... Sitten jos sitä laatikot purkas ja kattelis tuota moottoria hieman. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Runko olis tuupattu ulos tallista ja se menee ens viikolla hiekkakylpyyn ja maalaukseen. Ei näin äkkiseltään näy kuin pintaruostetta rungossa
joten paikkoja ei pitäs tarvia hitsailla. Maalataan nyt kokonaan vaikka joitain juttuja pitää runkoon hitsaillakkin, paikkamaalaa sitten mitä tarttee. Tänään tuli tekastua tuollanen ei-niin-nätti teline moottorille ja laatikoille, tuommosen virityksen ajatus oli että voi vapaasti purkaa kaikki erillään ja niputtaa sitten kuitenkin kaikki takas nippuun samaan settiin lopuks. Jos sitä pikku hiljaa sitten rupiaa tuota purkamaan, ekana jos mittais puristukset kaikista pytyistä ja päättäs sen perusteella kannattaako kantta ruveta availeen, voi olla että ei ihan kaikki pultit lähe katkeamatta irti jos siihen joutuu. Muuten tulee varmaan availtua kaikki ja kateltua mitä tarttee kunnostaa/vaihtaa. Lopuks vain sitten maalia pintaan ja katotaan kauanko tuo kestää käytössä ![]() Laatikoista käytän vain kopat auki ja jos ei mitään ihmeellistä näy ne menee takas nippuun ja putsaus + maalaus riittänee. Pittää kattoa joskos tuohon vielä heftais rullat alle niin olis helppo liikutella tallissa ![]() Vielä jos hytälle sais jonkun vastaavan telineen tehtyä renkailla niin sais senkin talliin ja työn alle... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Apulaitteet ym tavaraa aamusta purettu pois koneen ympäriltä ja sieltähän löytyi lättäpää kone kaiken sen keskeltä
![]() On se vaan kätevän näköinen systeemi ![]() Ennen purkua käytin tulpat pois ja startilla pyöritellen mittasin bilteman mittarilla puristukset joka pytystä, tulokset: 1 - 127 psi 2 - 137 psi 3 - 127 psi 4 - 126 psi 5 - 110 psi 6 - 120 psi Tulokset noin tuloksia. Mitenkähän nyt on, tartteeko tuosta kantta lähtä käyttämään irti? Löyty tällanen hieno ameriikan systeemi pakosarjan ja imusarjan väliltä, läppä pakosarjassa joka ohjaa pakokaasuja imuilman lämmitykseen eli imusarjan pohjaan kun kone on kylmä ja käy tyhjäkäyntiä ![]() Joku oli tuon rautalangalla köyttänyt pysyvästi kiinni, pitää kattoa mitä tuolle tekee... Oli hieman pehmenny esim paisuntasäiliön iso letku, meni sormet läpi kun aloin irrottamaan ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |