Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.09.2014, 11:47
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 Näytä viesti
ihan selvästi vaatisi v8 koneeksi ja moginakselit
No V8:n vois laittaakkin tulevaisuudessa jos vain konttorilta herkeää lupa, moginakseleita ei varmaankaan, pidetään tämä ameriikkalaisena eli
dana 60:set ehkä jos sattuu jostain löytymään sopivaan hintaan sitten joskus...

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.09.2014, 12:00
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
dana 60:set ehkä jos sattuu jostain löytymään sopivaan hintaan sitten joskus...
Jos ei muualta, Niin tuolta ainakin:
http://www.ebay.de/itm/Vorderachse-A...item3a7ce82651
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.09.2014, 19:00
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Nyt olis sitten irroteltu rattiakseli, lämppäri, vaihdelaatikon vivusto, jakolaatikon vivusto, puskurin kiinnikkeitä,
jarruputkia, kaasuvaijeria, piuhoja, pyyhkimien mekaniikka, ym. sälää pois hytästä.
Nyt ei pitäs ilmeisesti olla kuin neljällä korinkiinnikepultilla hyttä enää kiinni... Katotaan joskos ehtis tällä viikolla vielä
kokeileen hyttää nostamaan pois rungolta niin pääsis loput tekniikan purkamaan rungosta ja miettimään hiekkakylpyä...

Click image for larger version

Name:	WP_20140930_16_46_54_Pro.jpg
Views:	404
Size:	86,3 Kt
ID:	52998Click image for larger version

Name:	WP_20140930_16_47_02_Pro.jpg
Views:	364
Size:	58,8 Kt
ID:	52999Click image for larger version

Name:	WP_20140930_16_47_11_Pro.jpg
Views:	373
Size:	88,3 Kt
ID:	53000Click image for larger version

Name:	WP_20140930_16_47_50_Pro.jpg
Views:	344
Size:	80,0 Kt
ID:	53001Click image for larger version

Name:	WP_20140930_16_47_28_Pro.jpg
Views:	375
Size:	77,2 Kt
ID:	53002Click image for larger version

Name:	WP_20140930_16_47_42_Pro.jpg
Views:	403
Size:	75,8 Kt
ID:	53004

Vähän on ihmettänyt tuo peltipatti kuskinpenkin vieressä konehuoneen kyljessä, mutta sekin selvis, laturihan sen alta löyty.
Lieneekö orkkis vai oisko tuo ruåttin puolella lisätty tuomonen patti isompaa laturia varten.

Click image for larger version

Name:	047.jpg
Views:	384
Size:	101,3 Kt
ID:	53005Click image for larger version

Name:	WP_20140930_16_47_34_Pro.jpg
Views:	390
Size:	71,1 Kt
ID:	53003

Hiacenkin hitsailun jos sais tällä viikolla selväks niin sais tuon nuoremman Jeepin talliin huoltoon... ei olis sitten enää kaukana että saa Jeepulan säänsuojaan ja pikku hiljaa osia uuteen uskoon
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.10.2014, 15:25
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Oli sen verran komia keli ulkona iltapäivästä että pitihän se käydä koettamassa hyttää vierottaa muusta tekniikasta

Ihmeen helposti tuo kävikin, korinkiinnikkeiden pultit poikki rälläkällä/paineilmasahalla, norsu kiinni liinalla ja eiku tunkkaamaan...
CheDari avuks vinssaamaan runko pois hytän alta ja siinäpä se, ilman suurempaa rytinää ja dramatiikkaa ihme kyllä

Click image for larger version

Name:	WP_20141001_14_40_40_Pro.jpg
Views:	552
Size:	92,3 Kt
ID:	53015Click image for larger version

Name:	WP_20141001_15_02_00_Pro.jpg
Views:	529
Size:	114,2 Kt
ID:	53016Click image for larger version

Name:	003 (2).jpg
Views:	526
Size:	192,1 Kt
ID:	53017

Tuomonen mahottoman iso ja tehokkaan näköinen kone sieltä paljastu...

Click image for larger version

Name:	006 (2).jpg
Views:	621
Size:	171,3 Kt
ID:	53018Click image for larger version

Name:	011 (2).jpg
Views:	580
Size:	174,6 Kt
ID:	53019Click image for larger version

Name:	008 (2).jpg
Views:	572
Size:	157,4 Kt
ID:	53020Click image for larger version

Name:	009 (2).jpg
Views:	550
Size:	154,3 Kt
ID:	53021Click image for larger version

Name:	014 (2).jpg
Views:	541
Size:	150,0 Kt
ID:	53022

Jossain vaiheessa sitten runko talliin että saa nostaa moottorin ja laatikot talteen ja pääsee tyhjäämään loput rungosta.

Päätin että tähän tulee sitten hytikkavinssit eteen ja taakse, ihan vain sen takia ettei ole moista vielä tullu toteutettua
Eli jossain vaiheessa pitäs ruveta ettimään tietoa mitä tuota varten tarttee, minkä kokoinen pumppu, hytikkasäiliö, jne.
Pumppu tulee kampiakselin päähän kun syyläri siirtyy lavan takaosaan niin koneen eteen jää tosi hyvin tilaa.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2014, 20:08
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tässä viime päivinä/iltoina on runko pikku hiljaa ilmestynyt tuolta näkösälle, tänään nostin moottorin ja laatikot pakettina pois.
Tarkotus olis tekasta tuolle moottori - laatikko setille putkesta teline jotta sen säilytys ja rassailu olis vähän helpompaa.

Vielä iskarintolpat, bumpstopit, käsijarruvaijerin kiinnikkeet ja yks lämppärin kiinnike irti ja runko alkas olemaan puhallus ja maalaus kunnossa.

Click image for larger version

Name:	WP_20141007_20_02_05_Pro.jpg
Views:	471
Size:	74,8 Kt
ID:	53168Click image for larger version

Name:	WP_20141007_20_36_40_Pro.jpg
Views:	420
Size:	73,1 Kt
ID:	53169Click image for larger version

Name:	WP_20141007_20_36_48_Pro.jpg
Views:	451
Size:	68,8 Kt
ID:	53170

Akselit irtoaa vielä jos ne halutaan pois puhalluksen tieltä, mutta jos ei niin 'rullaavana' mennään hiekkakylpyyn.

Eli seuraavaks tuolle moottorille se teline ja ehkä joku samanlainen rullaava teline korille että saa senkin suojaan ja työn alle helpommin...

Sitten jos sitä laatikot purkas ja kattelis tuota moottoria hieman.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.10.2014, 17:13
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Runko olis tuupattu ulos tallista ja se menee ens viikolla hiekkakylpyyn ja maalaukseen. Ei näin äkkiseltään näy kuin pintaruostetta rungossa
joten paikkoja ei pitäs tarvia hitsailla. Maalataan nyt kokonaan vaikka joitain juttuja pitää runkoon hitsaillakkin, paikkamaalaa sitten mitä tarttee.

Tänään tuli tekastua tuollanen ei-niin-nätti teline moottorille ja laatikoille, tuommosen virityksen ajatus oli että voi vapaasti purkaa kaikki erillään
ja niputtaa sitten kuitenkin kaikki takas nippuun samaan settiin lopuks.

Click image for larger version

Name:	WP_20141010_12_58_03_Pro.jpg
Views:	432
Size:	54,6 Kt
ID:	53246Click image for larger version

Name:	WP_20141010_12_57_45_Pro.jpg
Views:	407
Size:	61,8 Kt
ID:	53247Click image for larger version

Name:	WP_20141010_12_57_54_Pro.jpg
Views:	435
Size:	64,6 Kt
ID:	53248

Jos sitä pikku hiljaa sitten rupiaa tuota purkamaan, ekana jos mittais puristukset kaikista pytyistä ja päättäs sen perusteella kannattaako kantta ruveta
availeen, voi olla että ei ihan kaikki pultit lähe katkeamatta irti jos siihen joutuu. Muuten tulee varmaan availtua kaikki ja kateltua mitä tarttee kunnostaa/vaihtaa.
Lopuks vain sitten maalia pintaan ja katotaan kauanko tuo kestää käytössä

Laatikoista käytän vain kopat auki ja jos ei mitään ihmeellistä näy ne menee takas nippuun ja putsaus + maalaus riittänee.

Pittää kattoa joskos tuohon vielä heftais rullat alle niin olis helppo liikutella tallissa

Vielä jos hytälle sais jonkun vastaavan telineen tehtyä renkailla niin sais senkin talliin ja työn alle...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.10.2014, 18:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Apulaitteet ym tavaraa aamusta purettu pois koneen ympäriltä ja sieltähän löytyi lättäpää kone kaiken sen keskeltä
On se vaan kätevän näköinen systeemi

Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_19_48_Pro.jpg
Views:	503
Size:	63,5 Kt
ID:	53277Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_19_56_Pro.jpg
Views:	487
Size:	58,0 Kt
ID:	53278Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_20_03_Pro.jpg
Views:	483
Size:	62,6 Kt
ID:	53279Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_19_36_Pro.jpg
Views:	465
Size:	62,2 Kt
ID:	53280

Ennen purkua käytin tulpat pois ja startilla pyöritellen mittasin bilteman mittarilla puristukset joka pytystä, tulokset:

1 - 127 psi
2 - 137 psi
3 - 127 psi
4 - 126 psi
5 - 110 psi
6 - 120 psi

Tulokset noin tuloksia. Mitenkähän nyt on, tartteeko tuosta kantta lähtä käyttämään irti?

Löyty tällanen hieno ameriikan systeemi pakosarjan ja imusarjan väliltä, läppä pakosarjassa joka ohjaa pakokaasuja imuilman lämmitykseen eli imusarjan pohjaan
kun kone on kylmä ja käy tyhjäkäyntiä

Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_05_41_Pro.jpg
Views:	573
Size:	62,0 Kt
ID:	53281Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_05_54_Pro.jpg
Views:	552
Size:	54,7 Kt
ID:	53282

Joku oli tuon rautalangalla köyttänyt pysyvästi kiinni, pitää kattoa mitä tuolle tekee...

Oli hieman pehmenny esim paisuntasäiliön iso letku, meni sormet läpi kun aloin irrottamaan
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 21:42 (GMT +2).