Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2014, 21:43
LarsRiedel LarsRiedel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.08
Sijainti: Varpaisjärvi
Viestit: 40
Perusasetus

Oranssi valo


Olen katsellut ostomielessä Pajeroa, vm.1991. Autossa on ymmärtääkseni Super Select-järjestelmä. Kävin koeajamassa, muuten hyvä, mutta siinä SuperSelect-näytössä vilkkuu se keskimmäinen oranssivalo. Kun kytkee nelivedon päälle, alkaa valo vilkkua tiheämmin.

Mistähän lie kyse? Vakavaa? Vaikea korjata?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.09.2014, 15:14
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LarsRiedel Näytä viesti
Olen katsellut ostomielessä Pajeroa, vm.1991. Autossa on ymmärtääkseni Super Select-järjestelmä. Kävin koeajamassa, muuten hyvä, mutta siinä SuperSelect-näytössä vilkkuu se keskimmäinen oranssivalo. Kun kytkee nelivedon päälle, alkaa valo vilkkua tiheämmin.

Mistähän lie kyse? Vakavaa? Vaikea korjata?
Jakolaatikko yrittää joko laittaa kiinteää nelikkoa päälle, tai pois... eli vika joko alipainejärjestelmässä, joka sitä käyttää, tai sitten anturi/sähkö/kosketushäiriö-vika, eli ei kone ei tiedä missä asennossa nelikko on.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2014, 11:48
tagatubos:n Avatar
tagatubos tagatubos ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.06.11
Sijainti: Riksu
Viestit: 16
Perusasetus

Olen myymässä arkiautoa pois ja sain vaihtotarjouksen pajerosta 3,2DI-D koneella.
Tällä pelillä on jo ajettu 480tkm ja kansi on juuri tehty korjaamolla, mutta ketjua ei ole jostain käsittämättömästä syystä vaihdettu!
Peli vaikuttaa muuten ihan siistiltä muine pikkuvikoineen, mutta nuo padan kilometrit hieman hirvittävät.
Huoltokirjassa alkaa olla jo aukkoja näillä kilsoilla, mutta öljyt ovat kuulemma vaihdettu ajallaan.
Mahdollisista ruiskupumppu ongelmista olen löytänyt jotain kirjoituksia.

Onko tällainen kone miten kestävässä maineessa vai olisiko viisaampi kiertää tämä kaukaa?
Mulla kun ei ole ikinä ollut pajeroa, niin nämä laitteet ovat täysi kysymysmerkki..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2014, 23:44
++++++ ++++++ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.12
Sijainti: suodenniemi
Viestit: 38
Perusasetus

Valaiskaas vähän olen ostamassa pajeroa joka ei ahda ja kuuluu kierroksilla kuulemma kihnutusta! Matkaa on 500km! Joten jos hommaan mukaan toisen ahtimen onko ahtimen vaihto paikanpäällä kuinka paha homma? Auto on 95vm 2.8
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.09.2014, 20:12
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ++++++ Näytä viesti
Valaiskaas vähän olen ostamassa pajeroa joka ei ahda ja kuuluu kierroksilla kuulemma kihnutusta! Matkaa on 500km! Joten jos hommaan mukaan toisen ahtimen onko ahtimen vaihto paikanpäällä kuinka paha homma? Auto on 95vm 2.8
Avaat konepellin, avaat ahtimen pultit ja otat ahtimen pois. Laitat uuden tilalle, ruuvaat pultit paikalleen ja suljet konepellin.

Vitsit vitsinä.

Ehkä ite ihan suosiolla etsisin toisen auton tai hommaisin traileri kyydin.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.10.2014, 01:28
++++++ ++++++ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.12
Sijainti: suodenniemi
Viestit: 38
Perusasetus

Kyllä satun tietään miten Ahdin irtoaa mutta joissain autoissa vaan se ahdinkin tuppaa oleen niin pahassa paikassa! Sori että kyselin tyhmiä!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.10.2014, 19:36
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ++++++ Näytä viesti
Valaiskaas vähän olen ostamassa pajeroa joka ei ahda ja kuuluu kierroksilla kuulemma kihnutusta! Matkaa on 500km! Joten jos hommaan mukaan toisen ahtimen onko ahtimen vaihto paikanpäällä kuinka paha homma? Auto on 95vm 2.8
Riippuu hiukan millaisissa olosuhteissa pitää remontti tehdä ja kuinka pitkään saa aikaa tuhraantua.
Ite en ryhtyisi hommaan jos yrittää vaikka yhden vuorokauden aikana hoitaa homman eli matkustaa 1000km ja lisäksi suorittaa turbon vaihto.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.10.2014, 22:05
jetta8500 jetta8500 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.05.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 70
Perusasetus

Pajeron Pumpun ajoitus kun hihnapyörässä ei näy merkkiä


Miten saan katsottua asteet oikein? Seitsemän astetta millin ennakolla. Vai pitääkö ostaa uusi hihnapyörä tai tehdä uusi merkki??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.10.2014, 10:14
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jetta8500 Näytä viesti
Miten saan katsottua asteet oikein? Seitsemän astetta millin ennakolla. Vai pitääkö ostaa uusi hihnapyörä tai tehdä uusi merkki??
Mitä olet nyt tarkistelemassa,pumpun ennakkoako? Vähän auttaisi että mikä malli kyseessä yms. Jos haluat pumpun säätää ihan noilla oikeilla asteluvuilla niin tarvit sen astelevyn siihen kampuranpöyrän päähän.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.12.2014, 00:07
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Gen 1 pajeron jakis alkoi kesken ajon pitämään outoa rahinaa, tekee samaa 2wd ja 4wd päällä. Muilla vastaavaa tapahtunut? Oisko ekana öljyt vaihtoon?

ääni kovenee kun vaikka 2wd päällä vetää ajonaikana jakiksen kepistä ns taakse päin.

itte nyt pajerolla reissusa ni en pääse välttämättä tutkimaan öjyn tasoa jakiksesta... sillä kyselen tyhmiä jos jollain on ollu vastaava tilanne ja selvittänyt vian.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.12.2014, 12:49
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Omassa pajerossa on parikin kertaa käynyt noin. Ekalla kertaa kuuntelin päivän sitä krohinaa, kunnes ääni koveni ja viimein kuului iso rasahdus ja vaihdekeppi ei enää liikkunut mihinkään. Eikä oikein autokaan liiemmin enää.

Toisella kertaa rahinaa kuului viitisen minuuttia, sitten loppui vedot ja menikö takarenkaatkin lukkoon hetkeksi. Nelosella pääsi ajamaan varovasti kotiin..

Ei tästä kai varsinaisesti apua ollut, mutta tilanteet voivat eskaloitua nopeastikin näiden kanssa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.12.2014, 12:55
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Mulla ainakin kahisi kun ei ollut tarpeeksi öljyä.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 16:56 (GMT +2).