![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hoii!! En oo huomannu että on kyselty! No mitään on tapahtunut mutta kaikki on niiiiin hidasta mitä autolle on tapahtunut että..
![]() ![]() Kaikki on tuntunut vaativan aikaa ja huomioita joten auton suhteen ei kauheesti oo siis tapahtunut, mutta ajettu sillä sentään on! ![]() ![]() Tuo akseli edistyy siis etana sitkeessä räkä klimpissä vauhtia, mutta yllättävän kivassa vaiheessa tuota on mennä jatkamaan kun käsissä on siistejä kalikoita. Pistetään pari kuvatusta: Hemmetin hyvät levyt oli tuossa vanhus bj:ssä!! ![]() ![]() Pallit on kiiloteltu ja huoliteltu omistajalta ja autolta tasapuolisesti, kelvolliset tuli kummistakin ![]() ![]() Yleiskuvaa palikasta, maalia jäi kilpien maalauksen jälkeen vähän yli niin tuli jo sutia osa akselista maaliin. Kaikkea ei vielä maalata kun akseliin joutuu asennusvaiheessa hitsaamaan nuo kierrejousten pedit kuiteskin. Kääntöpää kasassa, pallintiivisteet menossa paikoilleen. Nämä kuvat on itseasiassa jo vanhoja tänne tullessaan, akselissa on molemman puolen kääntöpäät paikoillaan ja olkalaakerit shimmattuina ja rasvat sisällä. Pallontiivisteet myös paikoillaan ja momentissa, se miksi tuo tällä kertaa jumi tuohon vaiheeseen oli että itse sen navan (mihin etupyöränlaakerit kasataan ja pitää pronssiholkit sisällään) kiinnityspultit kaipasi vaihtoa (muutama menetti kantansa purkuvaiheessa, niissä oli joku helvetin outo avainkanta! 13mm j 14mm väliin..) ja niitä piti odotella hetki ja taas homma pysähtyi hetkeksi.. ![]() Periaatteessa loppu on vaan uusien laakereiden asentamista ja stefojen paikoilleen naputtelua, mitään valtaisia hitsi/hiontahommia ei enää olisi edessä. Viikonloppuna ehken kerkee taas nytkäyttää eteenpäin! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hienoa tulee !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hieno projekti. Nuihin hienosti kiilotettuihin palleihin ois voinut vetää vielä 2-k maalin päälle niin ois pysynyt ruostettomina vielä pitkään. Tuppaavat pallit ruostua ja sitten menee huovat ja kumitiivisteet. Tietty kovakromaus ois kova juttu mutta missä niitä kromauttaa?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jessus kun takkuaa tämänkin päivittely jos autonkin "tuunailu"..
![]() Hep! Tehdään siis pieni edistysaskel! Ja heti alkuun kiitokset taaskin kehuista! 2k-maali oli todella vahvasti harkinnassa noihin palleihin.. Jostain syystä taaskin tuli vaan paljaalla vedettyä tääkin hommeli! Arvelin vaan sitten lopulta että jos noin pitkään on kestänyt tuolla korroosiolla niin jospa se nyt jatkossakin kestäs vielä sen minkä tartteekin. Tuollainen kätevä hylsy joka on sievä kuin sika pienenä tuli rakenneltua tuohon laakerien lukitus/kiritysmutterille, navoissa tuntuu ainakin rasva riittävän. ![]() Tuossa kuva vimpan päälle uitetusta navasta/napalukosta, ei muuten herkällä herkistynyt nuo napalukot! Syksyllä kun akselihomma jäi parkkiin niin nakkasin nuo uimaan polttoöljyyn jossa ne makoili pari kuukautta jossa niitä välillä pihtien avulla tuli välillä käänneltyä, ei auttanut. Sitten olivat moottoriöljyssä kuukauden päivät joka ei tehonnut myöskään! Viimeisenä keinona ennen totaalipurkua keitin noita 20min. öljyssä tohon avulla ja jopa herkistyivät! ![]() ![]() Sitten pitikin käydä hakemassa motivaatiota mettästä, kävin aloitin uuden perinteen jonka mukaan joulukuusi viedään autolla takaisin sinne mistä se on haettukin! Hyvinhän se vielä tuolla meni! ![]() Lunta oli tuon verran Pistetään sitten tuollainen viittä vaille valmis kuva aksulasta, Jarruputkien kiinnikkeiden teko on tuossa vaiheessa edessä ja kulmien passailu iskareiden kiinnikkeille. Pikkasen piti niitäkin käännellä, käännön rajoittimet on myöskin uusittu ja niittenkin pitäisi nyt kestää. Tuollaiset tuli vanhasta hylsystä leikellä.. Ja tein niistä pitimet ja pyörimisen eston jarruletkun kiinnikkeille. ![]() Ja nyt jatketaas vielä tänään myöhemmin tai huomenissa, pitää käydä pistää toitsu tulille ja lähtee morsmaikkua kulettelemaan pitkin itä-suomea! To be continued.. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä on hieno projekti ja työnjälki on priimaa. Hoppuilemaan näitten kanssa ei kannate alkaa kunhan vaan jossakin vaiheessa hommat etenee etiäpäin. Ja hienoa että näillä tuolla liikenteen seassakin päästellään.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
tulevia etuakseliremontteja ajatellen olisit vetänyt jarruletkun suoraan satulalle saakka, nyt joudut aina murjomaan jarruputkea kun irroitat satula. tällä tavoin yhdessä omassa tötterössä banjopultin kera niin saa suunnata letkun mieleisellä tavalla, ja kun tekee remonttia niin nostaa vaan satulan sivuun nätisti.
Viimeksi muokannut lepoantti : 09.02.2015 07:15 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. | tp | Maasturiprojektit | 5 | 27.11.2015 16:12 |
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 12.05.2012 23:21 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |