Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2014, 12:05
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rngd Näytä viesti
Kyllähän se niin on ettei hyviä yleisrenkaita ole olemassakaan.
Pari talvea olen ajanut General Grabbereilla ja ihan suht hyvin pärjännyt paria läheltäpiti tilannetta lukuunottamatta. Noita tilanteita ei olisi varmaan nastoilla tullut. Toisaalta nastareikailla (Nokian Hakkapeliitta SUV) ajaessa kävin kerran ojanpuolella, kun väistin vastaantulevaa. Ja sieltä ei sitten ylös päästykään ilman traktoria, vaikka ei ollut edes kovin paha paikka. Kuviot heti täynnä savea. Grabbereilla olisi saattanut vielä päästä tai ainakin mutiaisilla.
ja lisäisin vielä tohon sun tekstiin, että paremmilla nastarenkailla olisi saattanut olla enemmän läheltäpiti tilanteita ja saattanu jopa kolahtaa, koska paremmilla renkailla tilannenopeudet nousevat helposti.

käyttiksessä tosiaan bfg mutiaiset nastoilla opettaa hyvin ennakoimaan
suikassa oli (ei nyt tuu nimi mieleen, mutta ne uusiokumit sivukuviolla) ja nekin opetti ennakoimaan

nyt suikassa joku muistaakseni micheliinin 6tai7 joku suht uus kumi kuitenki joka on oikea talvirengas, ni tilannenopeudet noussu oikeasti tosipaljon ja monesti ollu tipanteita joissa olisi voinu käydä huonosti, jos ei olisi ollu hyvää tuuria mukana. ja jos vastaavasti olisi ollu niissä tilanteissa maastorenkaat alla, ni monessa niistä tilanteista ei olis omaan autoon tullu mitään vahinkoa, vaikka olisikin kolahtanu edessäolevan perään, tai pusikkoon

eli kaikenkaikkiaan mulla rengastukset tavallaan oikein päin käyttiksessä huonot ja omissa ajoissa hyvät renkaat, vai pitäiskö kuitenki olla toistepäin, tai jopa niin, että kummassakin oikeat talvipyörät ja ajaisi niillä kummalakin ennakoivasti.
ja veikkaan, että vaikka käyttiksessä olisi oikeat talvipyörät, ni ei tulisi ajettua sillä lähellekkään samallalailla suhteessa ku suikalla, missä oikeat talvipyörät

__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2014, 13:17
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.566
Perusasetus

http://www.pirate4x4.com/news/puttin...ultimate-test/

Tommonen testi tuli vastaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2014, 13:56
Timo K Timo K ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.12.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 27
Perusasetus

Toivottavasti tulee myyntiin 255/85R16 kokoisena. Vois ottaa katurenkaaks.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2014, 18:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo K Näytä viesti
Toivottavasti tulee myyntiin 255/85R16 kokoisena. Vois ottaa katurenkaaks.
Ei taida tulla, ainakaan nykyisessä tuotantosuunnitelmassa. Phase 1 -koot tulee myyntiin marraskuussa 2014, phase 2 -koot maalis-huhtikuussa 2015:
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.09.2014, 18:54
knucklebone:n Avatar
knucklebone knucklebone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Hellsinki
Viestit: 475
Perusasetus

Siis onko tuossa kaikki markkinoille tulevat koot?
15-tuumaisena ei uutta A/T:ta siis valmisteta ollenkaan, näinkö?
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.09.2014, 19:11
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Eiköhän tuolta valu melkein kaikki koot mitä nykyistäkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.09.2014, 14:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja knucklebone Näytä viesti
Siis onko tuossa kaikki markkinoille tulevat koot?
15-tuumaisena ei uutta A/T:ta siis valmisteta ollenkaan, näinkö?
15" vannekoko maastorenkaissa alkaa olla katoava luonnonvara, kun tahtoo olla että mihinkään vähänkään uudempiin maastoautoihin ei 15" vanne mahdu jarrujen ympärille.

Tämä on ollut yleinen trendi jo useamman vuoden ajan, että 16" ja 17" vannehalkaisija on "uusi 15 tuuman koko maastureihin". Jenkeissä on kuitenkin ylivoimaisesti suurin osa maastokuvioisten renkaiden käyttäjistä maailmalla, eikä siellä keskimäärin ajeta 25 vuotta vanhoilla paskoilla -> markkinat vaatii isompia vannekokoja & renkaan halkaisijoita ja kantavuuksia -> niitä valmistetaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.11.2014, 20:36
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja knucklebone Näytä viesti
Siis onko tuossa kaikki markkinoille tulevat koot?
15-tuumaisena ei uutta A/T:ta siis valmisteta ollenkaan, näinkö?
Tuolla lisää kokoja, löytyy mm. 15-tuumaisia, tulossa lokakuussa 2015: http://www.mrtire.com/datasheets/BFG...in-T-A-KO2.pdf
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.11.2014, 23:38
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Saakohan näitä vielä mistään ? Euroopasta ku löytäs niin helpottus paljo
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.09.2014, 15:15
Timo K Timo K ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.12.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei taida tulla, ainakaan nykyisessä tuotantosuunnitelmassa. Phase 1 -koot tulee myyntiin marraskuussa 2014, phase 2 -koot maalis-huhtikuussa 2015:
"BFGoodrich plans to offer 61 sizes in the KO2"

Mä laskin tosta taulukosta 12 phase ykköseen tälle vuodelle ja 14 phase kakkoseen ensvuoden alkuun. Siinä ois vasta 26 kokoa, joten...? Jos toi 61 pitää paikkansa niin eiköhän tohon kuormaan jotain 15" mahdu mukaan...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.09.2014, 16:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Varmaan sieltä niitäkin tulee, mutta voi olla nuo yllämainitut etusijalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.09.2014, 23:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Uudesta oli otsikko, ja vanha on huonoin mahdollinen?


Siis minulla on kokemusta tuosta vanhasta bfg:n at:tä jo viimme vuosituhannen puolelta, siis olen ostanut uusia joko 4 tai 5 sarjaa alle, ja kun minä olin ainoa kuski bj-40:ssä, niin nuo oli nimenomaan talvi/-siirtymärenkaat, offia ajettiin maastorenkailla.

Keväällä 2014 tilasin goodweel:tä HDJ-80:een Coopper sst 285/75-16, koska oli 2 vai 3 desipeliä hiljaisempi, kuin tuo vanha bfg AT: Ja homma meni perseelleen, tuli jotkin valuvikaiset sekundarenkaat, olisi pitänyt laittaa reilu 500g painoja renkaaseen, joskus lisää...
Mutta tuo coopper oli aika raskas ajaa, siis vaikka oli "hiljainen", niin samoilla paineilla olisi syönyt dieseliä reilusti enemmän? siis ajoin noin 150 km, ja kahdesti yritettiin tasapainoittaa.

Ja tuohon vanhaan allterrainiin: siis uutenakaan se ei ole hyvä talvirengas jäälle, eikä se ole suolla läheskään yhtä hyvä kuin bokkeri, ja osa tuosta huonosta yleisrenkaan maineesta johtuu juurikin tuosta kulutuskestävyydestä, k.o renkaita, joko irrallaan taikka auton alla, myydään uutta vastaavina, vaikka renkaat on jo noin 10v vanhoja! siis tuo, loppuun 100 000km on aika pitkä pätkä .....
Ja ostin keväällä tuolta ebayn:n kautta goodwheel:ltä nuo coopper sst:t sen takia, kun nykyään ei tule kilometrejä hodariin sitä 20t + kun tuo Wararengas kulkee halvemmalla.
Ja kunhan saan luottokorttin kautta rahani takaisin, niin ensimmäisenä katselen bfg AT, joko uusi taikka vanha, jos hinta on samaa luokkaa, kuin noiden parempien....
Siis bfg at on aika helppo ajaa, siis kun isolla kaasulla lähtee irti esim, suojatie taikka keskiviivan maalista, niin ottaa "pehmeästi" kiinni, ja nimenomaan minun Land Cruiser- kalustossa ei ole esim. ABS, tms....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään BFGOODRICH Mud-terrain T/A tossu81 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 05.05.2014 19:42
Myydään BFGOODRICH MUD-TERRAIN u8heto00 O/M/V Renkaat ja vanteet 3 27.03.2014 09:59
Myyty bfgoodrich all-terrain matson86 O/M/V Renkaat ja vanteet 14 29.06.2013 07:49
BFGoodrich All-Terrain T/A renkaat.... Tekniikka & Jutustelu 0 15.04.2003 20:59


Sivu luotu: 09:05 (GMT +2).