Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 14.09.2014, 20:39
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Paljon tuota syöttöä voi lisätä kun nyt n 1,5 kierrosta lisää laittanut ja nostin ahtopainetta 0,6 --> 0,75.
ja ei savuta kyllä ollenkaan vielä?
Tyhjäkäynti nousee aika paljon ku ruuvailee syöttöä.
"Syöttöä niin paljon kun irtoaa ja sitten ahtopainetta niin paljon että savuttaminen juuri katoaa"

Itse ruuvasin niin paljon kuin pystyi ilman että tyhjäkäynti on mahdoton. Tuohon tyhjäkäyntiin vaikutti ainakin itsellä kaasuvaijerin kireys. Ensin kaasupolkimelta & pumpulta vaijeri löyhäksi ja sit soppaa niin paljon kun saa ilman että tyhjäkäynti on liian kova.

Oma savuttaa 0,5...0,6 ahdoilla, nyt oon ajellut 0,8 ahdoilla.
Tuossa minun yksilössä oli joku edellinen omistaja roplaillut vaijeria yms. joten se ei tainnut palautua aivan pohjaan asti, eli soppaa saisi lisäillä pienellä hienosäädöllä...

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
Vanha 15.09.2014, 19:44
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
"Syöttöä niin paljon kun irtoaa ja sitten ahtopainetta niin paljon että savuttaminen juuri katoaa"

Itse ruuvasin niin paljon kuin pystyi ilman että tyhjäkäynti on mahdoton. Tuohon tyhjäkäyntiin vaikutti ainakin itsellä kaasuvaijerin kireys. Ensin kaasupolkimelta & pumpulta vaijeri löyhäksi ja sit soppaa niin paljon kun saa ilman että tyhjäkäynti on liian kova.

Tuossa minun yksilössä oli joku edellinen omistaja roplaillut vaijeria yms. joten se ei tainnut palautua aivan pohjaan asti, eli soppaa saisi lisäillä pienellä hienosäädöllä...
Pitääpä kokeilla. Tyhjäkäynti mullakin alkoi nousta liian ylös ja ei tippunut enää säädöistä. Pitääpä tarkistaa tuo kaasuvaierin säätö...
Vastaa lainaten
Vanha 17.09.2014, 05:51
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti

Olit aivan oikeassa. Löysäsin kaasuvaijeriin säätöä pumpun päästä ja nyt sain tyhjäkäynnin säädettyä.
Ahtopaine on nyt 0,75 (mulla aika tarkasti 0,1 baria säätövarren kierros)
Testailin muutaman kerran syöttöä ajaessa milloin alkaa savuttaa ja siitä puoli kierrosta syöttöä takaisinpäin. Kun kiihdyttää voimakkaasti hitaasta vauhdista niin kyllä sinne savua silloin jää leijaileen... Samoin kylmäkäynnistyksen jälkeen savuttaa kunnes lämpeää.

Kokeilin noilla 32" renkailla (mulla kesärenkaat 32x11,5x15) sen verran että helposti kulkee satasta ja voi ihan hyvin vielä siitäkin vauhdista lähteä ohittaan. Paikaltaan kiihdytys on aivan eri luokaa kuin ennen.
Pitää näköjään muuttaa ajotapaa, ettei vedätä 5 vaihteella liikaa, tai luistata kytkintä vaihtaessa ja paikoiltaan lähdöissä.
Jaksaa nimittäin vetää jo 60km alkaen jo ihan hyvin vitosella.

Jonkinlaisen kulutuslukeman saan seuraavalla tankkauksella.

Viimeksi muokannut Guffaw : 17.09.2014 05:57
Vastaa lainaten
Vanha 17.09.2014, 07:53
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Perusasetus

Muuttuuhan ne menohalut kun tehon & väännön lisäys on alkuperäiseen verrattuna kymmeniä prosentteja

Omassa patentissa ahtopainetta säädellään kapiinista aidon biltemalaisen bleed-venttiilin avulla, tarkkuus tuossa on varmaan luokkaa +- 0,5bar. Säädön epätarkkuus kompensoidaan vähintään yhtä epätarkalla ahtopainemittarilla (varokaa halpoja kopioita! ).

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
Vanha 18.09.2014, 06:26
JoonasL JoonasL ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 13.08.13
Sijainti: Turun läheltä
Perusasetus

Onko vinkkiä mistä hakea vikaa, kun oikeanpuolen sivuvilkut ovat mykät. Rele hakkaa kyllä ja lokarissa oleva vilkku hehkuu hieman. Johto rispaantunut jostain?

Toinen murhe on nelivedossa, kytkeytyessään päälle edestä kuuluu pamahdus ? Tuleeko napalukoista mahdollisesti ?
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2014, 11:18
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JoonasL Näytä viesti
Onko vinkkiä mistä hakea vikaa, kun oikeanpuolen sivuvilkut ovat mykät. Rele hakkaa kyllä ja lokarissa oleva vilkku hehkuu hieman. Johto rispaantunut jostain?

Toinen murhe on nelivedossa, kytkeytyessään päälle edestä kuuluu pamahdus ? Tuleeko napalukoista mahdollisesti ?
Toinen/molemmat napalukot ei toimi varmaan kunnolla. Irrota ja pura automaattilukot. Se jousi irti siitä urasta ja pikkuhiljaa osat ulos kupista. Purkautuu sitten melko helposti. Puhdista lukot ja tarkista onko se lukon pesä halki ja muutenkin kaikki osat ok ja tallella esim ne pikku haulit... Jos ehyt ja muuten kaikki osat ok niin voitele vaseliinilla joka kestää hieman pakkastakin...
Vastaa lainaten
Vanha 23.09.2014, 16:35
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Perusasetus

31x10.50R15 tyyppihyväksytyt renkaat otteessa

Tuossa on kopio rekisteriotteesta jos joku haluaa käydä koettamasa onneaan että sais 33:set alle.

En tiiä minkä virheen olivat tehneet aikoinaan katsastuksessa mutta mulla on monen vuoden rekisteriotteita näillä "tyyppihyväksytyillä" renkailla.

Saanko mie nyt laittaa laillisesti 33x12.50R15 alle ja ajella menemään ja jos poliisi pysäyttää niin sanon että muutoskatsastan seuraavassa vuosikatsastuksessa nuo alle vai täh?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Nissanin rekisteriote.jpg‎
Views:	1491
Size:	126,9 Kt
ID:	52753  
Vanha 23.09.2014, 17:46
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Tuossa on kopio rekisteriotteesta jos joku haluaa käydä koettamasa onneaan että sais 33:set alle.

En tiiä minkä virheen olivat tehneet aikoinaan katsastuksessa mutta mulla on monen vuoden rekisteriotteita näillä "tyyppihyväksytyillä" renkailla.

Saanko mie nyt laittaa laillisesti 33x12.50R15 alle ja ajella menemään ja jos poliisi pysäyttää niin sanon että muutoskatsastan seuraavassa vuosikatsastuksessa nuo alle vai täh?
Minun ymmärryksen mukaan voit laittaa alle 33x10.5 tai 32x11,5 ilman muutos katsastusta.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22

Sivu luotu: 14:27 (GMT +2).