![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuon verran on tilaa. Ehkä tuohon jotain saisi mahdutettua, mutta ei kauheasti voi kyllä ropelia viedä eteenpäin, kun jäähdytin tuon verran vinossa. Tänään ei mitenkään jaksanut jeeppihommia edistää, niin tähän sitten vähän huoltohommia, jos vaikka huomenna vähän ajelisikin. Polttoainesuodattimet vaihdoin (nämäkin oli ollut 13 vuotta) ja uuden mekaanisen siirtopumpun viime talvena asennetun sähköisen tilalle. Suodattimien vaihdossa ihmetytti vähän se, että kummatkin olivat vain puolillaan polttoainetta. Mihinköhän se loppu on osannut mennä, kun ei mistään näy vuotavan eikä suodattimien jaloissakaan ole mitään putkea, mitä pitkin voisi poistua ylämäkeen, vaikka alipainetta jossain vaiheessa johonkin tulisikin... Hyviä arvauksia kellään? Auto oli seisonut pari viikkoa tässä vaiheessa. Hyvä tämä on kuitenkin ilmaantumaan. Suodattimien jaloissa olevat ilmausruuvit kun oli jumissa, niin käytin sitten vaan vähän aikaa sitä sähköistä siirtopumppua ja ehkä sekunnin starttauksen jälkeen lähti käyntiin. Sama homma sitten siirtopumpun vaihtamisen jälkeen, vaikka letkut tyhjenikin sillä välillä tietty. Hyviä arvauksia kellään? Kävin sitten koeajolla kokeilemassa, oliko näillä hommilla mitään vaikutusta. Tässä kun oli kesällä välillä havaittavissa puutumista täyskaasulla. Ja näki peilistäkin, että esim ylämäessä savu pakoputkesta pätki välillä. Tuota pumppua epäilin, kun se ei mielestäni ihan tasaseen naksuttanut. No, olihan sitä vaikutusta. Ihan selvästi pirteämmältä tuntui ja ison testimäenkin kävin ajamassa ja nyt siinäkin vauhti pysyi aika hyvin ilman ylinopeutta, vaikka aiemmin putosi reilu 10 km/h, vaikka alkuvauhti oli ainakin vitosen tänpäiväiväistä kovempi. Oisko se pumppu sitten välillä pätkinyt ja sen takia polttoainepulaa poti hetkittäin..? Muuta testien välillä tehtyä on ilmansuodattimen vaihto ja tankkiin kaadoin suutintenpuhdistuslitkua, mutta senkään jälkeen en ollut ajanut, että liekö mitään ehtinyt vaikuttaa muutaman kilometrin ajolla. No, jokatapauksessa nyt on taas valtava hevoslauma takaisin tallissa! ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pikkuisen ehti sentään huoltohommia tehdä tähänkin välillä. Viime talvena askarrutti, kun ei kauhen tehokkaasti lämmintä tullut hyttiin. Aattelin nyt sitten pestä jäähdytysjärjestelmän, jos vaikka tavallista ruostemoskaa siellä olisi. No ei ollut...
Pyöritin kuitenkin pesuaineet järjestelmässä ja täytön jälkeen mittailin, että 32 astetta ulkoilmaa lämpimämpää puhalsi puhaltimen kakkosnopeudella, koneen lämmön ollessa 75 astetta. Tuosta ei enempää noussut tuolla pihalla käyttäessä. Lämmittää siis ainakin jotenkin. kunhan ehtii ajelemaan, niin näkee, oliko merkittäväkin vaikutus. Aika mennyt viime aikoina tätä kuntoon laittaessa, kun oli pikkuisen heikkoon happeen päässyt. Nyt alkaa kuitenkin olla taas käyttökunnossa. Tänään liikennekäyttöön ja koeajolle... Ei tullut kauhean hiljainen uudesta putkesta, vaikka uusi katti ja vaimenninkin ja maltillinen 2,5" putki. Samalla kyllä lähti imusienimatot lattioilta ja tilalle tuli vaan ihan ohuet. Pitänee varustaa kuulosuojaimilla pidempiä siirtymiä varten... Semmoista vielä, että olisikohan jollain käytössä PTO-valmistajien katalogeja. Pitäisi löytää käikäleet sellaiselle vaihteistolle, kuin VW 007-1 5/1. Jotain jo nettiä selaillessa löytynytkin, mutta jos jostain helpommin oikeilla tiedoilla, kuin Italiasta jotain, mitä ei ole varastossa... Loppukevennykseksi vielä tuommoinen kuva työpaikan parkkikselta. Arvatkaa vaan, tuliko mieleen, että menisikö helposti yli..? ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onkos termari missä jamassa? Vaan mitäpä meinasit pumpulla käyttää?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa lämmössä syyläri alkoi vasta lämmetä ylälaidasta ja vaikka sammutti lämppärin kokonaan, niin lämmöt ei tuosta noussut. Siitä päättelin, että termari alkaa siinä kohtaa aueta ja sitten se vähäinenkin virtaus jäähdyttimen kautta jo lämpenemisen tuohon pysäytti, kun ei kuormaa ollut. Pitääkin koittaa muistaa ottaa mittari mukaan ajoon ja kattoa, kuinka lämmintä puhaltaa normaalilämmöillä.
Tuota edellisellä sivulla näkyvää pilkkiä olisi tarkoitus hydrauliikalla käytellä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Lukasin että sinulla on tehtaan korjausmanuaali Manniin. Mistäs olet sellaisen tilannut?
Kiinnostaisi hankkia itsellekin ![]() Mitäs projektille kuuluu? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Laitoin yv:n tuosta manuaalista.
Viime viikkoina ei tälle ole tapahtunut mitään ja viimeksi olen tainnut ajaakin kun oli tuo offikrossi Uudessakaupungissa. Pitää taas jotain ruveta tekemään, kunhan aikaa taas liikenee. Tehtävää on kyllä listalla tämänkin tiimoilta ihan reilusti... Tuossapa lainattuna siihen offikrossiketjuun kirjoittamani ja linkki videostakin: Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tänään oli suunnitelmissa tehdä vähän hyötyhommia tällä. Siis hakea työpaikalta säilömiäni aarteita eli erinäisiä palkkeja, putkia ja muita rautakäikäleitä sekä yksi sammalta kasvava rimanippu polttopuiksi.
Lähtö teetti vähän ylimääräistä työtä, kun käänsin virrat päälle, niin jännitenäyttössä luki 11 V... Käyntiin sitten starttibuusterin avulla. Oli jäänyt pääkytkin kiinni viikoksi, niin oli akut tyhjentyneet ihan täysin. Kyllä ne nyt taas täynnä, kun ei koko neljän tunnin reissulla autoa sammuttanut. Taisi tulla pikkuisen taka-akselipainoa..? Renkaat ja jousitus ainakin niin näytti viestittävän. 2,5 bar oli tuon verran lytyssä, mutta 1 bar lisää, niin rengaskin näytti taas paremmalta. Ja ilmapussit kanssa täyteen, niin hyvä tuli. Peräylityskin pysyi sallituissa rajoissa, kun vain 1,8 metriä. Ja merkittykin! Jäi sitten enimmät raudat raahamatta, kun ei huvittanut niitä pimeässä lastata, kun se lähtö venyi. Kotimatkalla oli mukavan kevyt ohjaus. ![]() Moottoritielle kiihdyttäessä kuorma päällä tuli taas jossain vaiheessa hetkeksi sama pieni hyytymisongelma, mikä tuolla uudenkaupungin offikrossissa kiusasi. Pitäisi keritä tankki putsaamaan. Mutta ensin täytyy saada nuo puut raahattua takapihalle liiterin lähistölle, jonne ei tietenkään autolla pääse. hiki tulee vielä ennen kuin ne siellä on kaikki. Kiirettäkään ei ole, kun lauantaina pitäisi tällä lähteä ajelemaan. ![]() |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |