Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2014, 11:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Oma ongelmansa nykydieselissä on että öljy saattaa lantraantua dieselistä. Öljyt laimenee ja pinta nousee. Siinä ei suodattimen vaihdolla enää öljyä "korjata".

Esim. velipojan -08 Volvossa (D5) tikussa raja öljyntasolle täyttöhetkellä, mikä ei ole tikun yläraja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.08.2014, 18:08
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Oma ongelmansa nykydieselissä on että öljy saattaa lantraantua dieselistä. Öljyt laimenee ja pinta nousee. Siinä ei suodattimen vaihdolla enää öljyä "korjata".

Esim. velipojan -08 Volvossa (D5) tikussa raja öljyntasolle täyttöhetkellä, mikä ei ole tikun yläraja.
Ei toki tuollaista suodattamatonta ongelmaa pysty korjaamaan.
Öljyn sekaan jo pääsee dieseliä niin paljon että pinta ihan selvästi nousee,niin silloin tuntuu että koneessa on jotain vikaa. Öljyn kulutuksen vielä ymmärtää ,muttei sen lisääntymisen. Tehdashan tuosta on varmasti pessyt kätensä jollain hienolla selityksellä?
Tekihän tämä eräs kuningas autonvalmistaja niin että kun koneista meni putket soikeiksi ja alkoi syömään öljyä yli 1l/1000km niin sanottiin että se on tehtaan mukaan ihan normaalia.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2014, 18:16
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ei toki tuollaista suodattamatonta ongelmaa pysty korjaamaan.
Öljyn sekaan jo pääsee dieseliä niin paljon että pinta ihan selvästi nousee,niin silloin tuntuu että koneessa on jotain vikaa. Öljyn kulutuksen vielä ymmärtää ,muttei sen lisääntymisen. Tehdashan tuosta on varmasti pessyt kätensä jollain hienolla selityksellä?
Tekihän tämä eräs kuningas autonvalmistaja niin että kun koneista meni putket soikeiksi ja alkoi syömään öljyä yli 1l/1000km niin sanottiin että se on tehtaan mukaan ihan normaalia.
Mazdan 6 dieselissä ainakin on X-merkki tikussa .. jos ajat lyhyttä matkaa.. hiukkasuodattimen poltto useemmin--- menee dieseliä öljyn sekaan ja vaihtoon ennen varsinaista kilometri määrää.. liikkeessä sinne laitettiin mazdan oma öljy muutenkin.. mutta se on tätä päivää mun tietääkseni..

volkkarilla(Seat,skoda yms) taitaa olla tuo vieläkin voimassa 1l/1000km on normaalia syöntiä..

yhden merkin moottoriin laitettiin tehtaan toimesta pidempi öljytikku tai siis asteikko että voi yli täyttää kun vei öljyä sen verran
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2014, 19:43
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Mazdan 6 dieselissä ainakin on X-merkki tikussa .. jos ajat lyhyttä matkaa.. hiukkasuodattimen poltto useemmin--- menee dieseliä öljyn sekaan ja vaihtoon ennen varsinaista kilometri määrää.. liikkeessä sinne laitettiin mazdan oma öljy muutenkin.. mutta se on tätä päivää mun tietääkseni..

volkkarilla(Seat,skoda yms) taitaa olla tuo vieläkin voimassa 1l/1000km on normaalia syöntiä..

yhden merkin moottoriin laitettiin tehtaan toimesta pidempi öljytikku tai siis asteikko että voi yli täyttää kun vei öljyä sen verran
Meillä yks vähän tuoreempi fergussoni syö kans pikkusen öljyä ja kirkkaalla ilmalla näkee sinertävää savua. Mittarissa oli joku 400 tuntia ja ihmeteltiin että miten on mahdollista jälkeenpäin selailin käyttöohjekirjaa niin sielä viimeisillä sivuilla oli maininta että "vähäinen öljynkulutus on normaalia, tarkista ja lisää öljyä xxh välein" en nyt muista mikä tuo tuntimäärä oli mutta vähän outoa :O luulis että tekniikka kehittyy eikä toisinpäin
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2014, 21:18
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Just juttelin koneistaja ukon kanssa tosta öljynkulutuksesta. Sanoi kun sisäiset kitkat tehdään niin hiton pieniksi niin ei männänrenkaat kestä. Kertoi jostain audi a5: sta joka vei 36 litraa öljyä/30 tkm. Tiiä sitten oliko sekin vaan tojota miäs ja harrasti mustamaalaamista
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.08.2014, 21:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
Kertoi jostain audi a5: sta joka vei 36 litraa öljyä/30 tkm. Tiiä sitten oliko sekin vaan tojota miäs ja harrasti mustamaalaamista
Taitaa nyky-VAGit tykätä kaikki öljystä, edes 15 tkm vaihtoväliä ei lisäämättä selviä. Mut toista litraa tuhannelle... No, mut olihan mullaki aikoinaan Starletti mikä vei litran öljyä sataselle. No, kone auki ja öljyrenkaat irti uranpohjalta ja sit ei taas vieny yhtään.
Mustamaalaamista? Ei kai.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.08.2014, 12:54
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Se on aika karua kun miettii, että jos huoltoväli on 30tkm ja sinä aikana lisäät 30litraa öljyä.. tiskiltä ostettuna tai mistä vaan niin 20-30e/litra longlife öljy.. tulee halvaksi..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.01.2015, 11:59
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Meillä yks vähän tuoreempi fergussoni syö kans pikkusen öljyä ja kirkkaalla ilmalla näkee sinertävää savua. Mittarissa oli joku 400 tuntia ja ihmeteltiin että miten on mahdollista jälkeenpäin selailin käyttöohjekirjaa niin sielä viimeisillä sivuilla oli maininta että "vähäinen öljynkulutus on normaalia, tarkista ja lisää öljyä xxh välein" en nyt muista mikä tuo tuntimäärä oli mutta vähän outoa :O luulis että tekniikka kehittyy eikä toisinpäin
Tuo massikan sinertävä savutus ei aina liity suoraan siihen että polttaisi öljyä.
Ainakin 1106C-E60TA perkinssillä varustettu 5465 lopetti savuamisen kun laittoi johtojen väliin tulevan tehopoksin.
Savutus alkaa heti kun poksin ottaa pois.
Taloon uutena tullut ja nyt n2000h ajettu. Kuulemma tietyissä hommissa moottorin luonne parempi ilman poksia, siksi välillä irroittavat.

Ja tosiaan savu on sinertävää aivan kuin polttaisi öljyä.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2015, 07:26
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Tuo massikan sinertävä savutus ei aina liity suoraan siihen että polttaisi öljyä.
Ainakin 1106C-E60TA perkinssillä varustettu 5465 lopetti savuamisen kun laittoi johtojen väliin tulevan tehopoksin.
Savutus alkaa heti kun poksin ottaa pois.
Taloon uutena tullut ja nyt n2000h ajettu. Kuulemma tietyissä hommissa moottorin luonne parempi ilman poksia, siksi välillä irroittavat.

Ja tosiaan savu on sinertävää aivan kuin polttaisi öljyä.
vähän menee OT mutta miten tollanen boksi vaikuttaa kulutukseen? Ja minkä merkkinen? Tuo -03 6265 syö kohtuuttoman paljon siihen nähden että ei oo voimaa eikä vääntöä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.07.2015, 13:12
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Toistaseks ollu 300tkm ajetussa LN65 toyotan tai mfilterin suodattimia nyt otin motonetistä mustan amc vai bmc tms ongelmaksi on tullut että lämpösellä koneella tyhjäkäynnillä palaa öljynpainevalo... täytyy ostaa mfilter tai toyotan suodatin ja koittaa poistuuko ongelma.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrol 82-83 öljynsuodatin metsämies75 Tekniikka & Jutustelu 4 06.05.2013 21:26
Öljynsuodatin mitoilla? Taisto Tekniikka & Jutustelu 2 22.09.2012 14:30
Äljiin öljynsuodatin Koiroi Tekniikka & Jutustelu 1 30.01.2012 17:29
M: AMC 258 kone ja AMC 20 taka-akseli millvillage O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.09.2007 22:00
Rooverin oikea öljynsuodatin? kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 1 08.05.2007 20:32


Sivu luotu: 09:14 (GMT +2).