Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2014, 19:13
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Ok, pistetään siis 5w-40.stä jos se kerta on siellä ennenkin pysynyt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2014, 21:44
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Ok, pistetään siis 5w-40.stä jos se kerta on siellä ennenkin pysynyt.
onkait se sisällä pysyny..samaa käytän e39 530d bimmerissä..ihan ok ja kohtuu halpa öljy
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.09.2014, 18:31
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Onko viisaampi laittaa lämpömittarin anturi kannen etuosassa olevaan läpeen vaiko lohkon takaosassa olevaan? Kummassakin taitaa olla sama kierre kun lj.n mittarin kanssa toimivassa anturissa on.

1kzt kone läjässä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2016, 12:35
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Mites muilla lämpiääkö tuo 1kzt kone miten hyvin? Itellä ei lämpiä omasta mielestä ainakaan niin paljon kun pitäis, sisällekään ei tule toyotamaista kuumaa puhallusta (kamalaa kun joutuu toyotassa palelemaan).
Ylä vesiletku lämpiää mutta ei polta kättä parin tunnin ajon jälkeen, alavesi letku ei lämpene edes kädenlämpöiseksi parin tunnin ajollakaan.

Jos termari olisi kokoajan auki niin sitten vois kuvitella et alaletkukin lämpeis, vai voiko kiinanpojan alumiinisyyläri (1kzte koneellisen 4 runnerin) ja viskoropelli jäähdyttää niin hyvin et alaletku ei enää olisi lämmin. Jäähdyttäjä lämpiää ylhäältä alas päin puoleen väliin asti.

Saako viskon toiminnan jotenkin testattua, ettei pyöri täysiä kokoajan?
Moottori on LJ.ssä ja lämpömittari (lj.n mittari ja lj.n anturi) ei nouse puoleen väliinkään vaikka kuinka antaa raippaa koneelle.

Jos termarin (toyota liikkeestä ei tarvike) vaihtaisin niin minkä asteinen näihin on tapana laittaa että olisi passeli kesä ja talvikäyttöön? Moottori on tiettävästi lähtöisin -98-vuotisesta 95 cruiserista, alkujaan 1kzte kone mut nyt paikoilla mekaaninen pumppu eli toisin sanoen ei ole ohjausboksia ym. sähköhärpäkkeitä.

SLCK.n puolella jo kyselinkin mut eipä oikeentullut vastauksia.

E: Pakkasta -5 astetta kun asiaa olen hämmästellyt.
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut Micco : 03.12.2016 12:39
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2016, 13:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Vaihda se termari alkuperäiseen, tuskin on enää kesä ja talvitermaria erikseen tuon ikäiseen. Mutta joku 88-92 astetta on sellainen jolla jo tarkenee hytissäkin. Oireet sulla vaikuttaa siltä että on termostaatti raollaan.

Jos visko pyörii käsin mutta ei täysin vapaasti niin todennäköisesti on ehjä, viskon voi testata tyhjäkäynnillä puolilämpimänä (termari kiinni), sanomalehti rullalle ja sillä jarruttaa siipiä. Pitäisi pystyä pysäyttämään.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.12.2016, 14:12
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Jep, omaan kokemukseen perustuen vastaavasta koneesta sanoisin että termari kokoajan auki.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.12.2016, 15:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Todnäk termari, kuten jo mainittu. Sitä et vaan letkuja kokeilemalla selvitä. Mun aiemmat 2 kpl 1KZ-T(E) konetta ei kyllä myöskään pitäny pakkasilla alavesiletkua lämpöisenä, vaikka lämmintä puhalsikin. Syyläri on iso pinta-alaltaan, termarin ei tarvi juuri aueta pakkasella.

Mut onhan se lämppärin hana kokonaan auki jos sisähanikka kuumalla? Kaverin 90:stä suti vaijeri jostain eikä avannut kokonaan.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 03.12.2016 21:10 Perustelu: Z
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota 1KZ-T(E) ja Hilux osia Arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 07.02.2015 20:30
Ostettu Toyota 1KZ-T moottorin osia Arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.12.2012 21:11
Myydään Startti Toyotan 1kz-t/1kz-te koneeseen Vekku08 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.01.2011 17:45
Ostetaan toyota 3.0 td kiertokankia 1 tai 2kpl 1kz-t toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.10.2009 11:22
TOYOTA 1kz-te intercooler Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 08.08.2009 12:55


Sivu luotu: 08:36 (GMT +2).