![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Nyt on pinjoni kulmat ruuvattu suht kohilleen ja täristys on muisto vain. Kiitoksia hyvistä vinkeistä ja neuvoista.
|
|
#2
|
||||
|
||||
Offset -44?
Pitäisi hommata -94 ZJ Jeeppiin kunnolliset renkaat. Löysin 31x10,5R15 BFG M/T, vanteina Rocky AT 10x15 ET -44.
Miljoona viestiä tutkineena, nuo vaatinevat vähintään 2" korotuksen, joka onnistuu pelkillä korotuspaloilla? Haittapuolena akselin sivuttaissiirtymät, kosmeettinen vamma? - Tuleeko -44 raakasti ulos lokarista? Talvirenkaat on katsastusta varten, mutta kuitenkin.. Pientä sahausta ja lekaa ilmeisesti vaatii joka tapauksessa. - Korotuspalat tulee aikaisintaan 3 viikon päästä ja renkaat pitäisiä survoa alle per heti (koska orkkis renkaat jo myyty ja auto jatkuvassa käytössä) --> Mahtuuko nuo pyörimään edes renkaat suorana?
__________________
* * * * * * * * * Jeep Grand Cherokee ZJ -94 5.2L V8 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kyllä, noilla vanteilla renkaat tulee reilusti ulos kaarista (5cm ulommas kuin 8" vanteilla missä on 4" backspacing). 10" vanteet 5cm leveämmät kuin 8" vanteet -12ET:llä (4" backspacing), ja jo niillä 10.50" renkaat on kaaren tasalla. En muutenkaan laittaisi 31 x 10.50 rengasta missään nimessä 10" vanteelle, ei pysy metsäpaineilla vanteella kovinkaan hyvin jos ei ole beadlockeja. Laita suosiolla 8" vanteet 4" BS:llä, istuu auton alle kaikinpuolin paremmin eikä ole niin järjettömän leveät. Vaikka olisi beadlockit, niin mielestäni liian leveä vanne 10.50" leveälle renkaalle.
Noi ET -44:nä merkatut 10" peltivanteet on yleensä 4" BS:llä, ja 8" ET -12 on myös 4" BS -> ainakin mitä omia vanteita olen mitannut niin nuo jenkkiläiset backspacing- lukemat on pitäneet paikkansa. BS = mitta vanteen kiinnityspinnasta vanteen sisäreunaan. Eli ET- luku ei aina pidä paikkansa? 31 x 10.50 ei mahdu kovin mukavasti pyörimään vakiokorkuisen/ leikkelemättömän ZJ:n alla, ja renkaiden kääntyvyyden kanssa tulee ongelmia vakiotukivarsien kanssa. Minulla oli kuluneet 245/75 R16 vanhat Cooperin MT:t 16 x 7 (0ET) vanteilla vakiokorkuisessa, ja jopa ne hieman raapi. Panhardit ei sinällään ole ongelma, jos et halua vaihtaa paskasta vakiopanhardista kunnolliseen "double-shear"- versioon, niin akselinpään kiinnikkeen vahvistamalla (alkuperäinen kiinnike on heikko, ja reikä usein kuluu/ on jo kulunut soikeaksi) ja uuden kiinnitysreiän poraamalla saat etuakselin keskelle. Takapäässä pitää muuttaa korinpuoleista kiinnikettä, tai sitten vaihtaa säädettävään panhardiin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 21.08.2014 10:00 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jahans, pitänee hylätä nuo kumit ja etsiä muita vaihtoehtoja :/ Varmaan 31" pienemmällä ET:llä olisi hakusessa ja nimen omaan ~8" vanteella yo. perusteella.
__________________
* * * * * * * * * Jeep Grand Cherokee ZJ -94 5.2L V8 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Omassa mossessa on alla 8" leveä vanne -20et:llä ja kulutus pinta on just kaaren tasalla. Toki renkaan kylki tulee jo kaaresta ulos. Tuntu olevan -12et vanteen löytyminen mahdottomuus tästä maasta joten jouduin ottamaan tuolla -20et:llä.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() US parts, kaikki muut jenkkivanteita myyvät kaupat? Ei pitäisi olla mikään ongelma. Esim. Cragarin Black Daytona ja Soft 8 on molemmat -12ET:llä, ja yleensä hylytavaraa. Samoin American Racing:in vastaavat vanteet on -12ET:llä ainakin. Tai sitten tilaa ulkomailta, Saksa, Puola yms. offikaupat, käytännössä kaikista löytyy -12ET:llä jos vaan myyvät 5 x 4.5" pulttijaolla vannetta. 15 x 8 peltivanteita on kaikkea vakiosta 5.25" BS:stä 2.75" BS:ään, eli kaventavasta levittävään. Tuo 4" BS on aikalailla optimi 90- luvun Jeepeissä 10.50"-12.50" leveillä renkailla 31"-37" halkaisijalle, on vanteen leveys mitä vain 7"-10" välillä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Minusta 31":t sopii ihan hyvin vakiolle 7" vanteelle ja vaikka kääntymistä pitääkin vähän rajoitta ettei osu tukivarsiin, niin kyllä se ihan hyvin toimii. Mulla on Uncle ZJamissa lisäksi 30mm spacerit, joilla kuvio on juuri levikkeen sisällä (renkaat tosin on 225/75-15). Jos haluaa uhrata 8" vanteisiin muutaman satasen, niin käyhän se. Ellei ole meininki irrottaa etuvakaajaa, niin pitäisi mahtua pyörimään vakiovanteella ilman korotustakin. Kääntöjä tosin siis joutuu rajoittamaan. Ne alkuperäiset rajoitinpultit joutaa muutenkin mäkeen, kun ovat järestään hitsattuja ja sikaruosteessa. Uutta tilalle, niin on helppo säätää kääntöjä renkaita isonnellesasa yms.
Ja 1,75" korotuspaloilla ei tule ongelmaa panhardin sivuttaissiirtymästä. Sitten kun on 3,5" ja päälle, niin joutuu/kannattaa offihommia varten hommata eteen pulttipanhard. Vakaajan irroitettua ei tarvitse huolehtia siitä, hajoaako vaiko ei, eli ei. Pelkkää katuajoa varten riittää huokeampi pallonivelversio, mutta kuka sitä nyt Jeeppiä niin paljoa korottaa muualle kuin maastoon...????
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |