![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ^- myös tuo, pitäisi tosin olla jokseenkin itsestäänselvää kaikille.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No eipä näytä olevan!!
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuli vatuloitua noitten kartaanien kans, taka pinionista oli se toinen ristikon kiinnitys lipare löysällä ja ristikot itessään olivat kyllä timmissä kunnossa. Nostin samalla jakiksen vakio asentoon. Voiko tuolla mossella ajaa jos etukartaanin irrottaa? Nyt jyristää jonkin verran, mutta ei pysty minun "hifi" korvalla kyllä sanomaan että kuuluuko eestä eli takaa. Taidan ainakin taakse tilata säädettävät ylätukivarret niin pitääkö niitä nyt jatkaa vai lyhentää vakioon nähden et kulmat menis oikeeseen suuntaan?
Autohan on 96vm. 4.0 larvanto mallia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos tuo on oikeasti vuosimallia '96 ja on 249 jakoaskilla, niin etukardaanin voi suosiolla irrottaa. Jos on 242 jakoaskilla, niin mistä tahansa vuosimallista voi irrottaa.
Tilaa molempiin päihin suosiolla säädettävät ylävarret. Niiden etupoään epäkeskojen säätövara on hyvinkin rajallinen.. Säädät tukivarsia siihen suuntaan, mihin pinionia täytyy kääntää, eli jos alaspäin niin pidennät, jos ylöspäin niin lyhennät. Takana kulmien pitäisi olla niin, että pinioni ja jakoaskin ulostulo on samassa kulmassa, edessä niin että kardaanin etupään nivelen kulma on nolla. Kannattaa tarkistaa aika huolella takakardaanin yoken kiinnityslärpäkkeet ettei ole venyneet. Jos on ollut löysällä, niin hyvin todennäköistä on että joko on päässeet venymään, tai pultit on ottaneet osumaa ja katkeaa kiihdytyksessä tai motarinopeudessa. Paras vaihtoehto ylipäätään on hylätä nuo lärpäkkeet, porata yokesta kierteet pois ja laittaa tilalle Spicerin U- pultit ![]() ![]() http://www.dennysdriveshaft.com/p60_...th_1.062_.html
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on pinjoni kulmat ruuvattu suht kohilleen ja täristys on muisto vain. Kiitoksia hyvistä vinkeistä ja neuvoista.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Offset -44?
Pitäisi hommata -94 ZJ Jeeppiin kunnolliset renkaat. Löysin 31x10,5R15 BFG M/T, vanteina Rocky AT 10x15 ET -44.
Miljoona viestiä tutkineena, nuo vaatinevat vähintään 2" korotuksen, joka onnistuu pelkillä korotuspaloilla? Haittapuolena akselin sivuttaissiirtymät, kosmeettinen vamma? - Tuleeko -44 raakasti ulos lokarista? Talvirenkaat on katsastusta varten, mutta kuitenkin.. Pientä sahausta ja lekaa ilmeisesti vaatii joka tapauksessa. - Korotuspalat tulee aikaisintaan 3 viikon päästä ja renkaat pitäisiä survoa alle per heti (koska orkkis renkaat jo myyty ja auto jatkuvassa käytössä) --> Mahtuuko nuo pyörimään edes renkaat suorana?
__________________
* * * * * * * * * Jeep Grand Cherokee ZJ -94 5.2L V8 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä, noilla vanteilla renkaat tulee reilusti ulos kaarista (5cm ulommas kuin 8" vanteilla missä on 4" backspacing). 10" vanteet 5cm leveämmät kuin 8" vanteet -12ET:llä (4" backspacing), ja jo niillä 10.50" renkaat on kaaren tasalla. En muutenkaan laittaisi 31 x 10.50 rengasta missään nimessä 10" vanteelle, ei pysy metsäpaineilla vanteella kovinkaan hyvin jos ei ole beadlockeja. Laita suosiolla 8" vanteet 4" BS:llä, istuu auton alle kaikinpuolin paremmin eikä ole niin järjettömän leveät. Vaikka olisi beadlockit, niin mielestäni liian leveä vanne 10.50" leveälle renkaalle.
Noi ET -44:nä merkatut 10" peltivanteet on yleensä 4" BS:llä, ja 8" ET -12 on myös 4" BS -> ainakin mitä omia vanteita olen mitannut niin nuo jenkkiläiset backspacing- lukemat on pitäneet paikkansa. BS = mitta vanteen kiinnityspinnasta vanteen sisäreunaan. Eli ET- luku ei aina pidä paikkansa? 31 x 10.50 ei mahdu kovin mukavasti pyörimään vakiokorkuisen/ leikkelemättömän ZJ:n alla, ja renkaiden kääntyvyyden kanssa tulee ongelmia vakiotukivarsien kanssa. Minulla oli kuluneet 245/75 R16 vanhat Cooperin MT:t 16 x 7 (0ET) vanteilla vakiokorkuisessa, ja jopa ne hieman raapi. Panhardit ei sinällään ole ongelma, jos et halua vaihtaa paskasta vakiopanhardista kunnolliseen "double-shear"- versioon, niin akselinpään kiinnikkeen vahvistamalla (alkuperäinen kiinnike on heikko, ja reikä usein kuluu/ on jo kulunut soikeaksi) ja uuden kiinnitysreiän poraamalla saat etuakselin keskelle. Takapäässä pitää muuttaa korinpuoleista kiinnikettä, tai sitten vaihtaa säädettävään panhardiin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 21.08.2014 10:00 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |