|  |   | 
| 
 | |||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   En jaksa millään uskoa noiden oireiden perusteella että tuossa on kompura rikki, jos se kerran pyörii ilman meteliä ja magnettikytkin pätkii nopeasti päälle- pois. Aineen vähyys on minunkin vahva veikkaus, oire kuulostaa juuri siltä. Auto on jo aika vanha, ja jos on tavalliseen suomalaiseen tapaan "huollettu" niin ei ole mikään ihme jos ei enää oikein toimi. Yleensähän täällä viedään aparaatti huoltoon vasta siinä vaiheessa, kun ekan kerran ei tule kylmää.. kun oikeasti 2-3 vuoden välein pitäisi käyttää täyttöhuollossa. Eli vedetään järjestelmä tyhjäksi, alipaineella höyrystetään ja imetään kosteus pois, ja uudet aineet sekä öljyt sisään. Vaikka järjestelmä ei varsinaisesti vuoda, sieltä aina karkaa uudestakin autosta kylmäaineita (yleensä n.10-20% vuodessa) ja sinne myös pääsee kosteutta. Lisäksi kuivaimellakin on tietty käyttöikä, ei se ikuisuuksia jaksa kosteutta absorboida itseensä vaikka miten välillä vakuumilla imetään järjestelmä kuivaksi. 
 
				__________________ Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Juu litku vähissä, ja jos ei ole niin alapaineanturi on kaput.
		 
				__________________ RUMARACING Esla T4 | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Omassa kanssa ilmastointi halvaantunut. Yleinen syy kuulemma mk1 on hapan kuivain. Josko joskus sais aikaiseksi vaihdattaa sen ja testauttaa järjestelmän tiiviyden..
		 | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Joo autohan on vanha Ropponen mutta se toimii hyvin ja kuluttaa vähän polttoainetta, just vedettiin 3000kilsaa Euroopassa. Sitä on kyllä ihan huollettukin. En ajatellut että ilmastoinnin korjaus/vianhaku näin yleiseen autoon olisi näin vaikeaa, eihän siinä nyt kauheen monta komponenttia ole...Osienvaihtelu summamutikassa ei huvita yhtään. Täytyy varmaan yrittää etsiä Satakunnasta tai Tampereelta joku firma joka näistä jotain oikeesti ymmärtää.    
				__________________ Tiäräksää tuanoi | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Niin se hyyty pari kesää sitten meilläkin ilmastointi samanlaisesta menopelistä, hetken toimi ja sitten pikkuhiljaa hiipui. Täyttöhuolto palautti toiminnan. Tänä kesänä vaihdoin kuivainpömpelin muun "pikkuprojektin" ohessa ja olikin ihan mätä alaosastaan. Kaverilla samanlaisesta ehti oikein puhjetakkin.  Keulan kenno voi tietysti vuotaa kans. Joku anturivika vois olla enemmänkin semmoinen kerrasta poikki juttu, aineiden vähyys ei ainakaan meillä poltellut vikavaloa. Ei vaan työntänyt kylymää. 
				__________________ Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 24.07.2014 22:47 | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Se on ihan merkkiliikkeen asentajan lausunto kun sanoin että ihmeen tiheään hakkaa, sanoi heti että vajausta järjestelmässä. Ja se kuivain on todella alttiissa paikassa siellä keulalla, purkin pohja liki alimmainen kohta keulalla...
		 
				__________________ Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Lainaus: 
 Jeps, tuo on tosiaan yksi selvimmistä merkeistä jos kompura käy koko ajan päälle-pois että liemet vähissä - vaikkei toki ainoa syy sille ole. Väittäisin kuitenkin, että se yleisin syy. Kävin pari viikkoa sitten Jeeppin ilmastoinnin tyhjentämässä/täyttämässä, pois lähti 250g ja tilalle tuli (muistaakseni) 725g + öljyt. Vielä sieltä silti kylmää riitti jotenkuten kunhan ei ollut ihan näin kuuma sää. Viimeksi oli ihan sama juttu.. Mulla on siinä mielessä mysteerinen vuoto, että sen enempää typpitestillä (pidettiin systeemin maksimipaineita lähes tunti, ei laskenut paine) kuin alipaineella testattuna ei vuotoa ole, silti aineet katoaa kahdessa vuodessa  10-15 vuotta alkuperäisosilla toiminut ilmastointi on jo oikeasti aika kova juttu, mutta tahtoo olla että alkaa vuotoja esiintyä pikkuhiljaa. Aika rajussa ympäristössä kuitenkin käytetään, kun verrataan vaikka jääkaappiin. Se on kuluva järjestelmä, ja oikeastaan letkuja/ putkia myöten kaikki hajoaa jossain vaiheessa. Kompura on lopulta melkein se vahvin osa, sitä ennen menee monesti kuivain, lauhdutin, höyrystin, paisuntaventtiili/ kuristinputki, tiivisteet tai letkut. ..ja tietysti paineanturit tai magneettiventtiili   
				__________________ Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Vein auton huoltoon uuteen paikkaan, katsovat paljonko siellä on sitä litkua.750g pitäis vissiin olla.
		 
				__________________ Tiäräksää tuanoi | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
   Mut kaipa se hyvää tekis huollattaa/liemet vaihtaa muutaman vuoden välein vaikka tehossa ei huomaiskaan eroa. Vai miten on? | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| HDJ 80 Ovien keskuslukko ei pelitä | Ambula | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.02.2014 20:15 | 
| V70 2.5tdi mk1 eberin asennus | vartiainen | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 08.10.2013 18:05 | 
| 4Runnerin takalasihässäkkä ei pelitä | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 01.02.2013 21:21 | 
| Myydään M/V: Volvo V70 2.5tdi -98 *JUURI HUOLLETTU* | omni | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 22.12.2008 11:47 | 
| M. Volvo V70 2.5TDI aut, MYYTY | Kimpsu | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 01.04.2008 18:42 |